- Leenuz
- Medlem ●
- 2008-02-24 12:48
Ni känsliga apple-lovers borde nog sluta läsa nu, för nu kommer jag att ösa galla över ipod! Jag har haft tråden uppe tidigare, men den dog och jag bedömer att det är min plikt som musikälskare att ge iPod på baken! iGen! Lite som att svära i kyrkan, jag vet. Men so what... a fact is a fact!
Ok, jag gillar min iMac. Jag gillar Apple. Jag tror även att jag gillar alla dyra diverse tillbehör och annat. Men dessa urusla musikspelare. WTF?!?!! Spelar ingen roll vilken som väljs, faktum kvarstår - DET ÄR EN SKAM FÖR MUSIKEN!
Finns INGEN som helst anledning till varför det skulle vara så dåligt ljud. Jag fattar inte. Har en shuffle nu, som jag har när jag tränar. Värdelös. Hade en nano tidigare. Värdelös! Har lånat en classic, som jag trodde skulle vara bättre (stor = bra) men icke! Värdelös!
Det blir ren och skär komik när man läser på hemsidan...
iPod är utformad för att ge ljud av allra högsta kvalitet. iPod har en kraftfull förstärkare på 60 mW, så du kan lyssna med hur hög volym du vill. Den har också ett frekvensomfång från 20 Hz till 20 kHz, vilket innebär att du kan lyssna på distorsionsfri musik. Hörlurarna till iPod är också utformade för att ge perfekt ljudkvalitet. Hörlurarnas öronmusslor har transduktormagneter av neodym, en sällsynt jordartsmetall, som märkbart förbättrar frekvensomfång och allmän ljudkvalitet. De flesta andra hörlurar innehåller aluminium, kobolt eller keramiska material, men neodymenheten är fem gånger kraftfullare. Det ger en bättre ljudåtergivning och iPod-hörlurarna erbjuder en suverän lyssnarupplevelse med minimerad distorsion.
Allvarligt. WTF?!?!? "Hörlurarna...utformade för att ge perfekt ljudkvalitet." PERFEKT!?!
"iPod-hörlurarna erbjuder en suverän lyssnarupplevelse" SUVERÄN!?!?
"iPod är utformad för att ge ljud av allra högsta kvalitet." ALLRA HÖGSTA KVALITET?!?!
De gånger som jag har talat med butikspersonal om fenomenet så är de helt oförstående.
"Du HAR väl egna lurar?", "Njae, jag tycker inte att det är sämre ljud", "Du HAR väl bytt lurar", "Det är första gången som någon klagat...", "Du MÅSTE ha bättre lurar" osv. osv.
DET FATTAR JAG VÄL! Finns det NÅGON på hela jorden som använder de medföljande lurarna?!?! Jag är tveksam. Hoppas inte iaf.
Jag må vara lite av en audiofil, men i slutändan så är det bara en sak det handlar om och det är musikupplevelsen! Och som det ser ut nu så är det FÖR många som går därute och tror att de upplever bra ljud, när de egentligen blir bestulna på just den - musikupplevelsen!
DON`T BELIEVE THE HYPE!!!
(väntar med spänning på respons...)