Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte hämta paket med Installer!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla iPhonerävar.

Har precis fått hem min nya iPhone 16 GB (alltså 1.1.3). Har kört, Jailbrake, unlock och aktivering via ZiPhone GUI 2.4. Detta fungerade utmärkt. Nu har jag dock problem, när jag ska installera paket från installern så säger den att paketet inte kunde hämtas efter att ~70% av paketet hämtats. Kan dessutom inte ringa till min iPhone.

Vad gör jag nu?

edit: ser förresten att det står "locked SIM" Jag kanske ska låsa upp det med min PIN-kod? fick upp ett meddelande om det tidigare. Hur gör jag nu?

edit2: Det verkar lösa sig nu. Återkommer om det inte löser sig

Ja, lås upp med din pinkod.
Om det är större paket du laddar ner kan jag tipsa om att sätta telefonen i "never lock"-läge.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-24 20:32

Har du sett till att välja "Clear Queue"? Annars kan det vara så att du har försökt att installera ett paket som inte fungerar, och när du sedan väljer ett annat paket att installera placerar detta sig i kö efter det förra.

Telefonen försöker alltså att installera det paketet som misslyckades igen och således läggs bara paket på kö efter detta om du inte väljer "Clear Queue", först då kommer de paket du vill installera först i kö och installeras med en gång.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-24 21:17

Gör som Occhino säger, och sedan installerar du CommunityServices dirket efter så kommer det fungera.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-24 21:48

En varning till alla som använder installern och har 1.1.3 firmware. Var väldigt försiktiga med vilka program ni installerar. Runt 70% av alla program i installern är gamla och fungerar inte med 1.1.3, om det uppstår problem är det svårt att avinstallera programmen och i värsta fall "brickar" man iPhonen och man måste återställa allt och börja om från början.

Symptom som kan uppstå om man installerar gamla eller inkompatibla program. Springboard eller telefonen kraschar, man kan inte öppna inställningar, ljudet försvinner, telefon delen kraschar, mm.

Jag hoppas att installern uppdateras snart. Vad jag önskar mig är att installern känner av vilket firmware man har och visar endast program som är kompatibla med just det firmware. Programmen installeras utan att skriva över gamla filer eller gör backup så att när man deinstallerar programmen återställer installern allt. Bättre info vore inte heller helt fel. Just nu måste man gissa vad alla program gör och om det är över huvudtaget kompatibel med mitt firmware.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-24 22:00

Rob
Alla "BW..." är väl okej för 1.1.3? Vilket mer eller mindre allt i installern nu är.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 15:12
Ursprungligen av generuss:

Rob
Alla "BW..." är väl okej för 1.1.3? Vilket mer eller mindre allt i installern nu är.

BW?

Det finns fortfarande mycket gammalt i installern det är bara att titta när programmen är gjorda. Alla program som kommer efter 12 februari kommer förmodligen att fungera med 1.1.3.

Du kan uppdatera källorna men programmen är fortfarande gamla. Det beror på vilket repository man tar. Vissa uppdaterar rätt snabbt men vissa aldrig. Kanske väntar många på SDKn? Ett bra exempel är scummvm emulatorn. Den finns i modmyifon source och fungerar inte riktigt med 1.1.3 det står till och med på scummvm iphone sida. Poängen är att installern suger men eftersom det inte finns något bättre ska man vara väldigt försöktigt med vad man installerar.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-26 02:24
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-25 23:11

Gäller att ta en till i tråden för program som inte fungerar för 1.1.3 innan man installerar något...

1
Bevaka tråden