Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för import av iPhones från UK

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-09 03:39
Ursprungligen av JGG:

Kan du bekräfta att du kan uppgradera till 1.1.3 utan problem? Nej det kan du inte.

Jag körde min min 1.0.2 en bra tag när 1.1.1 fans, såg ingen anledning att uppgradera, gjorde det dock i samband med att min telefon hängde sig. Har nu varit på 1.1.1 och ser samma sak, ingen anledning till att uppgradera. Kommer troligen uppgradera när man får se värda saker.

Nej, men med tanke på att kortet faktiskt är programmerbart är det ju väldigt troligt att det kommer att gå... för eller senare i alla fall. Det går väl kanske inte att uppdatera med en gång men såsmåningom åtminstone. Jag vill helt enkelt bara inte behöva köpa ett nytt kort när jag bestämmer mig för att det är dags att uppdatera firmware när det kommer bra funktioner. Har jag ett TurboSim kommer jag TROLIGEN att kunna uppdatera firmwares när de kommer utan att behöva lägga ut pengarna ytterligare en gång. Hellre 750-1000 kr en gång än 500 kr 3 gånger.

  • Medlem
  • 2008-01-09 16:47

Och troligen kommer det väll gå att göra mjukvarupplåsningar... Sedan vet apple att folk börjat med turbosim gå det är en lösning för att använda alla operatörer, vilket apple inte gillar. Varför skulle dom inte motverka det.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-11 12:40

Jo, men alla vill ju inte göra en sådan upplåsning. Hur som helst är ju TurboSim ändå ett säkrare kort eftersom sannolikheten att det kommer att fungera med senare firmwares är grymt mycket större.

  • Medlem
  • 2008-01-16 10:15

har du uppdaterat till 1.1.3 Occhino?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-16 19:05

Nej, jag har inte varit över och köpt min iPhone än. Är dessutom medveten om att det ser lurt ut med att kunna omprogrammera TurboSim för att få det att fungera med 1.1.3

Men samtidigt har jag ju aldrig hävdat att det SKULLE gå att göra det, bara att det var grymt mycket större sannolikhet. Dock är det ju inte heller sagt att det inte kommer att gå i framtiden heller... vi får vänta och se helt enkelt.

  • Medlem
  • 2008-01-17 18:22

Så du har köpt ett turbosim men inte en iphone?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-17 18:53

Ingetdera. Jag avvaktar fortfarande hela cirkusen med 1.1.3 (om man kan låsa upp, om det fungerar med någon SIM-lösning osv)

Spam eller obetald annons, beroende på hur man ser det. Raderar posten.

/Mod

Senast redigerat 2008-01-22 08:07
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-20 14:42
Ursprungligen av returdesign:

Spam eller obetald annons, beroende på hur man ser det. Raderar posten.

/Mod

Har inte hört talas om iSim. Finns det någon sida med mer info?

Din post ser nästan ut som en annons.

//Rob

Senast redigerat 2008-01-22 08:07
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-22 23:47

skillnad...

Hej,

Har en bekant som ska till UK denna vecka & han kan ta hem en lur till mig. *sweet*
men...är det någon skillnad på lurarna från US / UK gällande jailbreakandet elller är det samma metod som gäller?

// Kruse

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-19 00:53

Vågar du verkligen säga att de fungerar med 1.1.3? Får man fråga hur du har testat, på status tickern kan man se att de ännu inte ens lyckats med att jailbreaka 1.1.3'an. Hur har du gjort?

  • Medlem
  • 2008-01-23 14:20

jailbreak är samma, men turbosimen är olika.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-24 12:44

OK, tack för info, bara TurboSim som fungerar till iphones från U.K?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-24 16:09
Ursprungligen av kruse:

OK, tack för info, bara TurboSim som fungerar till iphones från U.K?

Nej, vad jag vet skall alla SIM-lösningar som fungerar på t.ex. U.S. iPhone fungera på UK iPhone. Någon som vet mer?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-24 17:57

Har inte Stealthsim eller Kingsim men båda påstår att det ska fungera med både USA och UK iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-01-25 11:27

Kingsim funkar bara till Amerikanska, om det inte kommit en ny version i veckan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 11:51

1.1.1??

Hej, fick kvittot på min lur köpt i U.K i dag med Serial Number: 7*743***WH8, alltså firmaware 1.1.1?, läste någonstans här på forumet att det bara var 1.1.2 som såldes i U.K...

// Thomas

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-12 17:59
Ursprungligen av kruse:

Hej, fick kvittot på min lur köpt i U.K i dag med Serial Number: 7*743***WH8, alltså firmaware 1.1.1?, läste någonstans här på forumet att det bara var 1.1.2 som såldes i U.K...

// Thomas

Nej, det är antagligen inte 1.1.1 fastän det är före vecka 45 tillverkningsvecka. Jag och två polare var där för två veckor sedan och köpte 5 telefoner, alla var tillverkningsvecka 42 med 1.1.2 firmware.

Jag bor i London numera.. Man kanske ska göra lite business och börja köpa iPhones till dumma svenskar och skicka till Sverige för en slant? Haha..

Någon som har på tok för mycket pengar och vill betala en iPhone till mig mot att jag skickar över en till personen i fråga?

Do not EVER take stansted express train! Too many sad stories.

Tja,

Tänkte kolla en sak med er rutinerade herrar. Jag planerar nämligen att åka till london inom kort och jag är väldigt sugen på att köpa en iphone. Men finns det någon spärr för hur många man kan köpa och går det att komma runt det ? ex handla iphones på the phone store?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 23:38
Ursprungligen av adrian.s:

Tja,

Tänkte kolla en sak med er rutinerade herrar. Jag planerar nämligen att åka till london inom kort och jag är väldigt sugen på att köpa en iphone. Men finns det någon spärr för hur många man kan köpa och går det att komma runt det ? ex handla iphones på the phone store?

Det är väl bara att köpa så många du får. Räcker inte det, gå till en annan affär, alternativt gå in igen dagen efter

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl bara att köpa så många du får. Räcker inte det, gå till en annan affär, alternativt gå in igen dagen efter

Så det finns alltså ingen spärr för hur många iphones man får köpa? Härligt, för i USA så får man bara köpa 2 per visa kort tror jag....Tack för det snabba svaret

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 12:13
Ursprungligen av adrian.s:

Så det finns alltså ingen spärr för hur många iphones man får köpa? Härligt, för i USA så får man bara köpa 2 per visa kort tror jag....Tack för det snabba svaret

Jag vet inte om de har någon spärr, men isf är det bara att gå till nästa affär och köpa fler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 14:08

En kompis köpte en iPhone till mig i London i tisdag.
Postade den med Royal Mail Airsure express med försäkring på hela värdet.
Det gick att tracka paketet i England på Royal Mails sida och på Postens hemsida när den landade i Sverige. Eftersom den skickas som express kör Posten till och med hem den till dörren som direktleverans. Fick den i morse så alltså tog det bara 1.5 dygn att få hem den. Kostnaden var 10.88 pund ~ 135 kr. Helt oslagbart!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 18:17

Hej!

Jag har en polare som just nu befinner sig i London, hur ser det ut med att köpa låsta UK iPhones och köra Jailbreak själv?

Är det någon skillnad mot att låta en annan vän skicka hem ifrån USA?

Alla telefoner som säljs har väl 1.1.3 Firmware nu?

Tack på förhand

Ursprungligen av hweb:

Hej!

Jag har en polare som just nu befinner sig i London, hur ser det ut med att köpa låsta UK iPhones och köra Jailbreak själv?

Är det någon skillnad mot att låta en annan vän skicka hem ifrån USA?

Alla telefoner som säljs har väl 1.1.3 Firmware nu?

Tack på förhand

Billigare i USA, skulle satsa på det

Ja alla ska ha 1.1.3 som du köper i butiker

Ursprungligen av hweb:

Hej!

Jag har en polare som just nu befinner sig i London, hur ser det ut med att köpa låsta UK iPhones och köra Jailbreak själv?

Är det någon skillnad mot att låta en annan vän skicka hem ifrån USA?

Alla telefoner som säljs har väl 1.1.3 Firmware nu?

Tack på förhand

Jag bor i London och har näst intill bestämt mig för att köpa en iPhone. Men är det någon som vet; om jag använder Ziphone (som verkar som ett smidigt altenativ) kan jag då använd både mitt svenska SIM-kort likaväl som mitt UK-SIM-kort?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 20:33
Ursprungligen av oliverwide:

Jag bor i London och har näst intill bestämt mig för att köpa en iPhone. Men är det någon som vet; om jag använder Ziphone (som verkar som ett smidigt altenativ) kan jag då använd både mitt svenska SIM-kort likaväl som mitt UK-SIM-kort?

Japp det kan du.
Har sett lite problem ifall du installerar SwePhone, den kan sabba nummervisningen i UK. Kanske bättre att köra AppSupport om man vill ha mer än ett land....

  • Medlem
  • 2008-02-26 21:36

kan man köpa iphones med kontant i apple butkerna i england?

Bevaka tråden