Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ziphone 2.5

Tråden skapades och har fått 149 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-29 18:54

Nu inom några minuters tid lägger hacken Zibree upp nya ZiPhone 2.5 som fungerar som tidigare, nu med stöd för 1.1.4!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 18:58

yes håller på och återställer min iphone nu och sen köra ziphone 2.5, återkommer med resultat

Allt verkar funka ok, inga problem än så länge!

Senast redigerat 2008-02-29 19:15

Alltså jag fattar inte hur man ska göra?
när man tankad ned ziphone 2.5 ska man välja "Do it all!" eller hur gör jag?

Citat:

Zibri skriver:
I suggest you to do a restore to 1.1.4 not an update. Because installer keeps old
installed apps in it's cache and you would have problems. Hoping people at conceited software resolve that soon. After restore to 1.1.4, just use "ziphone -Z Y" or the first
button on GUI versions.

Här hittar du 1.1.4 Firmware för att göra en manuell restore.

Ursprungligen av spielbrot:

Här hittar du 1.1.4 Firmware för att göra en manuell restore.

ja men som jag förstår det så behöver man inte göra en manuell restore. Utan det räcker med att trycka återställa i itunes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 19:54
Ursprungligen av Helmot:

ja men som jag förstår det så behöver man inte göra en manuell restore. Utan det räcker med att trycka återställa i itunes

jaa, det funkar att bara trycka på åsterställ

Ursprungligen av ekaan:

jaa, det funkar att bara trycka på åsterställ

just det. sen så kör jag "do it all!" och sen är det klart eller hur?

Jag har mac, måste man sätta telefonen i recoverymode (alt+restore) och sedan välja 1.1.4 ?

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Jag har mac, måste man sätta telefonen i recoverymode (alt+restore) och sedan välja 1.1.4 ?

//Everlast

Nej, det gör den själv! Återställ bara, sen do it all>start process!
Funkade inom 4 minuter för mig!

Aj då!!! jag glömde avinstallera alla program i iphonen. hoppas att det inte gör något :">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 20:03
Ursprungligen av Helmot:

Aj då!!! jag glömde avinstallera alla program i iphonen. hoppas att det inte gör något :">

nää återställer du försvinner ju allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 20:05
Ursprungligen av Helmot:

just det. sen så kör jag "do it all!" och sen är det klart eller hur?

beror på om du har bt 4.6, då kommer den downgrada bt till 3.9! jag trycker på "advance features" och väljer bara "jailbreak file system" "activate" "unlock sim-lock"

Ursprungligen av ekaan:

beror på om du har bt 4.6, då kommer den downgrada bt till 3.9! jag trycker på "advance features" och väljer bara "jailbreak file system" "activate" "unlock sim-lock"

Aha ok, jag tror jag hade 3.9 från börja iaf (iphonen jag har är en 1.1.1) men jag valde do it all

Någon som har testat mac-versionen, ock kan bekräfta att man skall sätta telefonen i recoverymode innan man trycker (alt+restore) ?

//Everlast

mmm vad underligt, något hände när jag skulle återställa alla kontakter och skit.
nu kommer inte ens det alt. upp längre hur gör jag nu???

Hur är det nu, vilka program är det som funkar med 1.1.4?
t.ex bosspref

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 19:49

Funkar klockrent! Tack för det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-29 20:17

SÅ mycket smidigare än när man skulle gå från 1.1.1 -> 1.1.3
Gjorde man ett fel (och det hände ett antal gånger) så var det bara till att gå tillbaka til ruta 1.

Denna uppgradering var avklarad på 15 minuter och då är nerladdningen av 1.1.4 inräknat.

Dags att testa och se om mottagningen har blivit bättre.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-29 20:56

har bara en fråga. kommer 2.5 funka med 1.1.4otb elle kommer den innehålla ny baseband, bootloader, etc

Ursprungligen av joonis:

har bara en fråga. kommer 2.5 funka med 1.1.4otb elle kommer den innehålla ny baseband, bootloader, etc

jag skulle säga att den kommer funka med 1.1.4 OTB

Nu var det klart !

Körde OSX versionen av ziphone 2.5. Allt funkar perfekt !

Så nu har jag en 1.1.4
Baseband 04.04.05
BL 3.9

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Nu var det klart !

Körde OSX versionen av ziphone 2.5. Allt funkar perfekt !

Så nu har jag en 1.1.4
Baseband 04.04.05
BL 3.9

//Everlast

jag med, skitlätt. Krävs lite is i magen dock, finns trots allt en chans att man har en ny bokpress

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-29 20:58

är det någon som har använt ziphone. Hur gick det :p????

Fan va Zibree e gud

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-29 20:59

Nu har jag uppdaterat min guide på http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/237120-s-l-ser-iphone-med-ziphone-oavsett-firmware-bootloader.html#post1465546 så att den passar FW 1.1.4 och ZiPhone 2.5.

/Herman

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-29 21:54

Jag skulle nog vänta lite med att uppdatera till 1.1.4. Först och främst ziphone 2.5 nedgraderar bootloadern. Installern fungerar inte och som jag har förstått fungerar BSD Subsystem inte längre med 1.1.4 som många andra viktiga program.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag skulle nog vänta lite med att uppdatera till 1.1.4. Först och främst ziphone 2.5 nedgraderar bootloadern. Installern fungerar inte och som jag har förstått fungerar BSD Subsystem inte längre med 1.1.4 som många andra viktiga program.

//Rob

Allt du nämner funkar perfekt med 1.1.4 ziphone 2.5

//Everlast

Kör 1.1.4 nu och det verkar fungera bra. Förutom en sak, nämligen anledningen till att jag uppdaterade, sms-ordningen. Ligger fortfarande i samma huller och buller för mig, nämligen att en person är som två personer i smslistan. Suck x2

Funkar inte installern??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-29 22:09
Ursprungligen av FillilutteN:

Kör 1.1.4 nu och det verkar fungera bra. Förutom en sak, nämligen anledningen till att jag uppdaterade, sms-ordningen. Ligger fortfarande i samma huller och buller för mig, nämligen att en person är som två personer i smslistan. Suck x2

Har du provat att ta bort alla gamla sms och börja från början?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har du provat att ta bort alla gamla sms och börja från början?

//Rob

Nej, känns ju väldigt surt att behöva ta bort alla minnen sådär, men är det tvunget alltså?
Borde ju gå att ställa in och fixa manuellt på något sätt, argh!

Bevaka tråden