Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ziphone 2.5

Tråden skapades och har fått 149 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-08 08:56
Ursprungligen av odelsteken:

Jag var mest intresserad av att veta varför det inte fungerar, inte vad jag behöver för att få det att fungera!

Som jag sa tidigare leta så hittar du svaren men eftersom du är så lat säger jag det en gång till. Google Maps funktionen kräver baseband 4.03.13 eller högre. För att kunna låsa upp en telefon med BL4.6. måste basebandet nedgraderas till 4.02.1. BL 3.9 har inte detta problem eftersom på den kan man låsa upp även 4.04.05 basebandet.

//Rob

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-05 16:17

fan va sskönt min iphone kommer på måndag. de här unkar väl på 1.1.4ootb

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-06 21:48

Asså, jag får inte min edge att fungera. 1.1.4 och ziphone 2.5c. Har telia 3g kort i får edge symbolen och allt men sen blir det inte roligare. Funkar ju klockrent att surfa på wifi, men vill ju kunna surfa edge med. Har tyvärr inte haft tid att läsa i forum eller kikat så mycket på telefonen sen jag fick den i tisdags. Jobbar för mycket

  • Medlem
  • 2008-03-06 22:13
Ursprungligen av TFP:

Asså, jag får inte min edge att fungera. 1.1.4 och ziphone 2.5c. Har telia 3g kort i får edge symbolen och allt men sen blir det inte roligare. Funkar ju klockrent att surfa på wifi, men vill ju kunna surfa edge med. Har tyvärr inte haft tid att läsa i forum eller kikat så mycket på telefonen sen jag fick den i tisdags. Jobbar för mycket

Antar att du angett APN under Settings -> General -> Network -> Edge?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-07 15:59

BSD subsystemet måste installeras först. Det är många om inte alla paket som kräver BSD subsystem för att fungera riktigt.

//Rob

Har en 1.1.2 OOB som är jailbreakad och unlock med Geohoet är det bara restore till 1.1.4 och sen köra ZiPhone 2.5c för att jailbreaka och aktivera? Kan man ha i sitt simkort när man gör hela proceduren?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-09 10:53
Ursprungligen av Zemió:

Har en 1.1.2 OOB som är jailbreakad och unlock med Geohoet är det bara restore till 1.1.4 och sen köra ZiPhone 2.5c för att jailbreaka och aktivera? Kan man ha i sitt simkort när man gör hela proceduren?

Det skall nog inte vara några problem nej. Jag hade mitt Telia refillkort i när jag restorade min till 1.1.3 till 1.1.4 och sedan körde ZiPhone 2.5 (2.5c var inte släppt då). Och det fungerade fint

Jag lyckas inte av någon anledning sätta iphonen i restore läge, är detta nödvändigt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 22:31

Koppla bort telefon från datorn. Starta om din telefon och håll ner home knappen och koppla in den med usb kabeln. iTunes ska hitta den i recovery mode.

Annars kan du prova att använda ziphone.

//Rob

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-10 15:47

behöver jag sätta telefonen i restore mode och uppdatera till 1.1.4 om jag har en 1.1.4otb?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 17:06
Ursprungligen av joonis:

behöver jag sätta telefonen i restore mode och uppdatera till 1.1.4 om jag har en 1.1.4otb?

Nej. Fast jag skulle nog rekommendera iPlus 2.0 nu istället för ZiPhone.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 17:10
Ursprungligen av Robo-X:

Nej. Fast jag skulle nog rekommendera iPlus 2.0 nu istället för ZiPhone.

//Rob

varför? skillnad?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-10 18:16
Ursprungligen av Robo-X:

Nej. Fast jag skulle nog rekommendera iPlus 2.0 nu istället för ZiPhone.

//Rob

varför det man kan ju låta ziphone 2.3 göra unlocken och slippa nedgraderingen av bootloader?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 19:48

Har sett att ZiPhone kan förstöra wifi. iPlus verkar säkrare samt har den fördelen att nedgradera bootloadern till fakeblank 3.9 vilket kan uppgraderas till 4.6 om man så vill.

//Rob

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-10 19:55
Ursprungligen av Robo-X:

Har sett att ZiPhone kan förstöra wifi. iPlus verkar säkrare samt har den fördelen att nedgradera bootloadern till fakeblank 3.9 vilket kan uppgraderas till 4.6 om man så vill.

//Rob

ok. jag ska nog försöka mej på iplus 2.0. fungerar den på samma sätt som 1.1, alltså allt körs fråm kommandprompten. måste jag sätta den i recovery eller restore mode före jag drar igång iplus?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 21:10

Det finns tyvärr inget gui för mac ännu men är inte för svårt att använda. Du måste skapa en /opt/local/lib/ mapp först och kopiera över libreadline.5.2.dylib filen. Annars fungerar det inte riktigt. Men det gäller endast mac.

//Rob

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-10 21:24

vill bara säga att jag körde med iplus 2.0 o de funka perfekt=ca 10min

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 22:44
Ursprungligen av joonis:

vill bara säga att jag körde med iplus 2.0 o de funka perfekt=ca 10min

Grattis och med 3.9 Fakeblank bootloader.

//Rob

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-03-19 18:04

Men om man kör iPlus och redan har bl 3.9 (1.01-1.1.1 otb) kommer man få FK BL 3.9 eller original 3.9??

Fake Blank 3.9 går bara att få om man nedgraderar sin bootloader från 4.6. I dagsläget finns inget sätt att mjukvarumässigt ändra 3.9.....Enda sättet att ändra är med det gamla hårdvaruhacket, ngt inte många är så sugna på!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-03-20 12:30
Ursprungligen av kongomannen:

Fake Blank 3.9 går bara att få om man nedgraderar sin bootloader från 4.6. I dagsläget finns inget sätt att mjukvarumässigt ändra 3.9.....Enda sättet att ändra är med det gamla hårdvaruhacket, ngt inte många är så sugna på!

Tack! Jag körde med iPlus2 på min 1.1.2 (1.1.1 OTB) BL 3.9 och det funka perfekt. Följde guiden på iClarify (tror jag det hette). Även funktionen att hitta var man befinner sig funkar i Maps :).

Hej, jag har tänkt att använda mig av denna guide när jag fixar min iPhone. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=746

Ska man ha i simkortet när man hackar den?
är denna guid bra?
Fungerar den?

1. Det är en bra guide

2. Brukar inte behövas ngt sim-kort alls, men det sitter bra där det sitter

3. OBS! Viktigt, ziphone nedgraderar din bootloader till 3.9 om du inte är observant. Det behöver inte vara något fel i det, jag har själv valt att göra det på min 1.1.2. ootb...MEN! Om något går snett under processen är risken extremt stor att du har en brickad helt förstörd iPhone.

4. I dagsläget hade jag valt att köra iPlus i stället och lagt in 3.9 fakeblank.

Hur gör man för att hacka den då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-19 22:54
Ursprungligen av Ludde57:

Hur gör man för att hacka den då?

Som kongomannen skrev, använd iPlus2.0

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-20 00:53
Ursprungligen av Ludde57:

Hur gör man för att hacka den då?

iClariefied har en guide. Men om du väntar några dagar så kommer det en ny version av iPlus som heter iLiberty+ som gör det lika enkelt som ziphone men säkrare och har många fler installations möjligheter.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

iClariefied har en guide. Men om du väntar några dagar så kommer det en ny version av iPlus som heter iLiberty+ som gör det lika enkelt som ziphone men säkrare och har många fler installations möjligheter.

//Rob

Tack så mycket du vet inte hur länge det dröjjer innan den kommer?
Har den guiden så att om något skulle gå fel så "dör" telefonen?

och kommer denna guid komma till pc/windows?

Jag tänkte använda danna guid nät jag låser upp min telefon: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=765

det är väl inte problem med att hacka flera telefoner i samma program på samma dator?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 04:03

Det ska inte vara några problem med att hacka flera telefoner på samma dator.

//Rob

Bevaka tråden