- Robo-X
- Medlem ●
- International user
Jag var mest intresserad av att veta varför det inte fungerar, inte vad jag behöver för att få det att fungera!
Som jag sa tidigare leta så hittar du svaren men eftersom du är så lat säger jag det en gång till. Google Maps funktionen kräver baseband 4.03.13 eller högre. För att kunna låsa upp en telefon med BL4.6. måste basebandet nedgraderas till 4.02.1. BL 3.9 har inte detta problem eftersom på den kan man låsa upp även 4.04.05 basebandet.
//Rob
Asså, jag får inte min edge att fungera. 1.1.4 och ziphone 2.5c. Har telia 3g kort i får edge symbolen och allt men sen blir det inte roligare. Funkar ju klockrent att surfa på wifi, men vill ju kunna surfa edge med. Har tyvärr inte haft tid att läsa i forum eller kikat så mycket på telefonen sen jag fick den i tisdags. Jobbar för mycket
Asså, jag får inte min edge att fungera. 1.1.4 och ziphone 2.5c. Har telia 3g kort i får edge symbolen och allt men sen blir det inte roligare. Funkar ju klockrent att surfa på wifi, men vill ju kunna surfa edge med. Har tyvärr inte haft tid att läsa i forum eller kikat så mycket på telefonen sen jag fick den i tisdags. Jobbar för mycket
Antar att du angett APN under Settings -> General -> Network -> Edge?
Har en 1.1.2 OOB som är jailbreakad och unlock med Geohoet är det bara restore till 1.1.4 och sen köra ZiPhone 2.5c för att jailbreaka och aktivera? Kan man ha i sitt simkort när man gör hela proceduren?
Det skall nog inte vara några problem nej. Jag hade mitt Telia refillkort i när jag restorade min till 1.1.3 till 1.1.4 och sedan körde ZiPhone 2.5 (2.5c var inte släppt då). Och det fungerade fint
Har sett att ZiPhone kan förstöra wifi. iPlus verkar säkrare samt har den fördelen att nedgradera bootloadern till fakeblank 3.9 vilket kan uppgraderas till 4.6 om man så vill.
//Rob
ok. jag ska nog försöka mej på iplus 2.0. fungerar den på samma sätt som 1.1, alltså allt körs fråm kommandprompten. måste jag sätta den i recovery eller restore mode före jag drar igång iplus?
Det finns tyvärr inget gui för mac ännu men är inte för svårt att använda. Du måste skapa en /opt/local/lib/ mapp först och kopiera över libreadline.5.2.dylib filen. Annars fungerar det inte riktigt. Men det gäller endast mac.
//Rob
Fake Blank 3.9 går bara att få om man nedgraderar sin bootloader från 4.6. I dagsläget finns inget sätt att mjukvarumässigt ändra 3.9.....Enda sättet att ändra är med det gamla hårdvaruhacket, ngt inte många är så sugna på!
Fake Blank 3.9 går bara att få om man nedgraderar sin bootloader från 4.6. I dagsläget finns inget sätt att mjukvarumässigt ändra 3.9.....Enda sättet att ändra är med det gamla hårdvaruhacket, ngt inte många är så sugna på!
Tack! Jag körde med iPlus2 på min 1.1.2 (1.1.1 OTB) BL 3.9 och det funka perfekt. Följde guiden på iClarify (tror jag det hette). Även funktionen att hitta var man befinner sig funkar i Maps :).
1. Det är en bra guide
2. Brukar inte behövas ngt sim-kort alls, men det sitter bra där det sitter
3. OBS! Viktigt, ziphone nedgraderar din bootloader till 3.9 om du inte är observant. Det behöver inte vara något fel i det, jag har själv valt att göra det på min 1.1.2. ootb...MEN! Om något går snett under processen är risken extremt stor att du har en brickad helt förstörd iPhone.
4. I dagsläget hade jag valt att köra iPlus i stället och lagt in 3.9 fakeblank.
Tack så mycket du vet inte hur länge det dröjjer innan den kommer?
Har den guiden så att om något skulle gå fel så "dör" telefonen?