Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blandade iphone frågor från en nybliven ägare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Extremt glad ägare till min iphone nu i hela tre dagar och hade några frågor. Försökt söka och fått svar på det mesta, men par saker återstår.

1. Hur tusan syncar ni bilder? Kan man lägga till bilder manuellt? Skulle nämligen gärna har 20 senaste händelserna plus en eller två album som är äldre, men detta är icke möjligt av de inställningar jag hittat. Kan göra ett smart album med 20 senaste och synka de albumen jag behöver + det nya smarta albumet. Men då grupperas dessa 20 händelserna i en mapp i iphonen och blir meningslös...

2. Är det något sätt att få tillgång till mina youtube favoriter i programmet?

3. Samma när det gäller kartor - kan man redigera bookmarks i datorn? alternativt få tillgång till en sparad karta jag har på mitt gmail konto i telefonen. Kalas när man är på stan eller ute och reser

4. Hur kan jag söka i min gmail? eller måste jag logga in på gmail.com i safari då?

5. När man raderar ett mejl vill jag tillbaka till inkorgen och inte till nästa mejl. Detalj, men är det möjligt?

6. Hur hanterar ni viktigt information på telefonen? Har lite viktiga saker (pin koder tex) som jag skulle gärna ha tillgång till. Men notes känns lite väl öppet. Absolut bästa hade varit att skydda en anteckning med pin kod och till och med kunna redigera från datorn, men av det jag hittat är det inte möjligt.

Sist men inte minst är problemet med att spara lösenord. Har inte fått tummarna loss, men ska ge 1passwd ett försök ikväll

//Jacob

Så, har haft min iphone i en månad nu å ja tror ja kan svara på vissa...

1. har faktisk ingen aning, har inga bilder på iPhonen

2. Menar du att synca favoriterna? Du kan ju annars lägga till bookmarks...

3. Tror inte det, men du kan här en gång lägga till favoriter.

4. Kan finnas ett program att ladda ner i installer, för du kan inte göra med apples klient.

5. Du kan ju ta bort ett mejl genom att svepa med fingret över det, men om du läser det och vill ta bort det så tror ja att du vara kan komma till nästa mejl.

6. Finns ett program som heter loxbox i installer tror jag, borde funka. annars kan du ha en passcode på hela telefonen som slås på när du sätter den i sleep.

//Smoothie

Tänkte på att få tillgång till mina favoriter på youtube, dvs de bokmärkta filmerna, i youtube programmet. Men av det jag hittat verkar det inte möjligt.

Programmet fungerar jättebra och tack för tipset!

Nu en sista fråga - hur tusan gör man med en popup inloggningsruta som använde https. Måste logga in där varje gång för att komma åt skolwebben och ett jäkla jobb att skriva in varje gång. Tyvärr behöver man kolla mejlen, schema, kursinfo rätt många gånger om dagen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-03 21:54
Ursprungligen av jacoblo33:

Tänkte på att få tillgång till mina favoriter på youtube, dvs de bokmärkta filmerna, i youtube programmet. Men av det jag hittat verkar det inte möjligt.

Programmet fungerar jättebra och tack för tipset!

Nu en sista fråga - hur tusan gör man med en popup inloggningsruta som använde https. Måste logga in där varje gång för att komma åt skolwebben och ett jäkla jobb att skriva in varje gång. Tyvärr behöver man kolla mejlen, schema, kursinfo rätt många gånger om dagen

Det finns progra,:
1Password, Devicescape....

1passwd fungerar med vanliga lösenord, men inte med popup inloggningsrutor på iphonen? Eller har jag gjort något galet?

1
Bevaka tråden