Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ziphone 2.5

Tråden skapades och har fått 149 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 20:42
Ursprungligen av Robo-X:

Jag skulle nog vänta med att nedgradera bl till 3.9. Nu när dev team knåpar på en egen bootloader som gör det möjligt att uppgradera tillbaka till 4.6 är det bättre att vänta. Ni som nedgraderade till 3.9 har för tillfället ingen möjlighet att uppgradera tillbaka.

//Rob

Varför ska man vänta när dev team knåpar på just nåt som får tillbaka basebandet?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 20:45
Ursprungligen av DaPhox:

Varför ska man vänta när dev team knåpar på just nåt som får tillbaka basebandet?

Därför att det går lika bra att låsa upp basebandet med ziphone 2.3 med bl4.6 även under firmware 1.1.4.

//Rob

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 20:49
Ursprungligen av Robo-X:

Därför att det går lika bra att låsa upp basebandet med ziphone 2.3 med bl4.6 även under firmware 1.1.4.

//Rob

aha. men inte med de senare ver. av ziphone alltså?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-04 19:11

oj, antar att jag ska vara lite onöjd ändå? Har ingen Edge heller?? Får kika vidare på det.

Ska bli intressant att se vad dev team har knåpat ihop....Jag kör iofs med 3.9 men på den filmen de släppt ser man ju faktiskt att de kör på en iPhone 4gb vilket kan indikera att deras hack även funkar på bl 3.9?!

Den som lever får se..

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 21:52

Nej med ziphone 2.5c kan du aktivera och jailbreaka, Tyvärr fattas upplåsningen för bl4.6. Därför ska man använda ziphone 2.3 för att låsa upp basebandet.

//Rob

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-04 22:12
Ursprungligen av Robo-X:

Nej med ziphone 2.5c kan du aktivera och jailbreaka, Tyvärr fattas upplåsningen för bl4.6. Därför ska man använda ziphone 2.3 för att låsa upp basebandet.

//Rob

går det alltså inte att låsa pp iphone med ziphone 2.5c?

Ursprungligen av joonis:

går det alltså inte att låsa pp iphone med ziphone 2.5c?

Jo, det kan du göra. Dock så nedgraderar den bootloadern från 4.6 till 3.9 som inte går att återställa. Om du vill låsa upp den utan att bootloadern nedgraderas så måste du göra upplåsningen i ZiPhone 2.3 istället

Ursprungligen av Robo-X:

//Rob

2.4 borde väl gå lika bra det också?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 12:18
Ursprungligen av psychozz:

2.4 borde väl gå lika bra det också?

Ja det borde fungera men jag har hört att många använde 2.3 och det fungerade för dom. Jag har själv inte provat (är rätt nöjd med 1.1.3) så jag kan inte säga om 2.4 fungerar eller inte. Men om du vill kan du gärna prova med 2.4 jag ser faktiskt ingen anledning varför det inte skulle fungera eftersom upplåsningen är lika i både 2.3 och 2.4.

//Rob

Jag kanske har missat något bra svar någonstans. Men:
Jag blir förvirrad av alla BL-frågetecken. Jag uppgraderade med ziphone 2.4 från 1.1.2. OTB till 1.1.3. Klockrent. Jag har dock fortfarande BL 4.6, för jag vill ta det säkra före det osäkra och om det gick. Jag kunde inte riktigt lista ut varför jag skulle nedgradera trots att detta tycks vara guiders och den gängse uppfattningen, eller vad som skulle vara problemet.

Nu lyckas jag inte hitta något problem med 4.6 och 1.1.3. Locate me fungerar. Och allt annat vad jag kan se. Så frågan kvarstår för mig; Varför var/är det så många som nedgraderar till 3.9? (förutom ovanstående svar då; ve att 2.5 inte fungerar med 4.6 och med antagandet att jag vill stanna kvar på 1.1.3 ett tag)

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-04 22:06

går det inte att låsa uoo bootloader 4.6 me xiphone 2.5c

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-04 22:06

*upp*

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-04 22:32

ok vart får man tag på ziphone 2,3, går de o ladda ziphone på hans hemsida??fortfarande?

Ursprungligen av joonis:

ok vart får man tag på ziphone 2,3, går de o ladda ziphone på hans hemsida??fortfarande?

http://george.zjlotto.com/index.php/2008/02/12/real-113-jailbreak-with-ziphone/

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-04 22:51

går det nu på någotför skillnad mellan 3.9 och 4.6 egentligen

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-04 22:54

tangentbordet strula mellan något och för:

går det nu på något sätt att jailbreaka, unlocka o aktivera och ha kvar bootloader 4.6

Så enkelt det var att låsa upp telefonen!
BL-4.6

iPhone-ägare sedan ca 1 h tillbaka!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 00:03
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Så enkelt det var att låsa upp telefonen!
BL-4.6

iPhone-ägare sedan ca 1 h tillbaka!

Grattis! Min är på väg...

Hur gjorde du? Körde du "do it all" med ZipPhone 2.3?

Ursprungligen av odelsteken:

Grattis! Min är på väg...

Hur gjorde du? Körde du "do it all" med ZipPhone 2.3?

Tack!
Nope, jag gjorde en restore till 1.1.4 i iTunes.
Körde ZiPhone 2.5c - Advanced - Jailbreak & Activation
Körde ZiPhone 2.3b - Unlock
Klart!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 11:25

Tack!
Nope, jag gjorde en restore till 1.1.4 i iTunes.
Körde ZiPhone 2.5c - Advanced - Jailbreak & Activation
Körde ZiPhone 2.3b - Unlock
Klart!

Trevligt. Min iPhone lämnade USA (Chicago) igår.
Har du några problem med program som inte fungerar i 1.1.4?

Trevligt. Min iPhone lämnade USA (Chicago) igår.
Har du några problem med program som inte fungerar i 1.1.4?

Allt utom lokaliseringen i Maps fungerar klockrent!
Installerat LocateMe så nu fungerar även lokaliseringen.
Sjukt nöjd med telefonen!

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-05 15:33

funkar 2.3 på windows om man vill behålla 4.6 bl?

Ursprungligen av joonis:

funkar 2.3 på windows om man vill behålla 4.6 bl?

På denna sajt finns ZiPhone 2.3 till Windows för nedladdning:
http://george.zjlotto.com/index.php/2008/02/12/real-113-jailbreak-with-ziphone/

• Medlem
  • 2008-03-05 16:22

Hmm jag låste upp precis som dig men när jag installerar LocateMe så får jag ingen startikon. står bara att den är installerad i installer. inget du stötte på? vilken source använde du?

EDIT: Tog det från Ste packages istället, fick fram ikonen.

Senast redigerat 2008-03-05 17:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 10:36

Trevligt, min ligger på Posten just nu. Hoppas slippa tull...
Hur kommer det sig att inte LocateMe fungerar i 1.1.4?

Trevligt, min ligger på Posten just nu. Hoppas slippa tull...
Hur kommer det sig att inte LocateMe fungerar i 1.1.4?

Trevligt! Då har du snart den. Gratulerar!

LocateMe fungerar. Hade först också problem med den. Körde uninstall. Installerade BSD Subsystem, installerade LocateMe igen och öppnade det på första skärmen innan jag flyttade det.

Jag brukar bara öppna programmet, välja "show in maps". Då hamnar jag ofta en liten bit fel. Men efter detta så trycker jag på symbolen inbyggd i Maps, då httar den mig exakt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 22:11

Trevligt! Då har du snart den. Gratulerar!

LocateMe fungerar. Hade först också problem med den. Körde uninstall. Installerade BSD Subsystem, installerade LocateMe igen och öppnade det på första skärmen innan jag flyttade det.

Jag brukar bara öppna programmet, välja "show in maps". Då hamnar jag ofta en liten bit fel. Men efter detta så trycker jag på symbolen inbyggd i Maps, då httar den mig exakt.

Skrev fel i mitt tidigare inlägg, undrar alltså varför lokalisering i Maps inte fungerar i upplåst läge? Varför måste man ha LocateMe?

Snackade för övrigt med posten tidigare idag som sa att mitt paket ligger kvar hos tullen på Arlanda. I värsta fall ligger den där en vecka sa de, allt beror på hur mycket de har att göra.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-07 22:36

Skrev fel i mitt tidigare inlägg, undrar alltså varför lokalisering i Maps inte fungerar i upplåst läge? Varför måste man ha LocateMe?

Snackade för övrigt med posten tidigare idag som sa att mitt paket ligger kvar hos tullen på Arlanda. I värsta fall ligger den där en vecka sa de, allt beror på hur mycket de har att göra.

Snälla du det tar max 2 min för att hitta svaret på frågan.

BL4.6 måste kickstartas med LocateMe/NaviZone.
BL3.9 fungerar nativt utan extra program.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 23:21
Ursprungligen av Robo-X:

Snälla du det tar max 2 min för att hitta svaret på frågan.

BL4.6 måste kickstartas med LocateMe/NaviZone.
BL3.9 fungerar nativt utan extra program.

//Rob

Jag var mest intresserad av att veta varför det inte fungerar, inte vad jag behöver för att få det att fungera!

Bevaka tråden