Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slarvig man > trasig iPhone

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-02-20 21:30

mumien verkar inte allt för serriösa

nej jag känner också så JGG därför vill jag att en butik i sthlm ska göra det. eller så får man väl ta in en från usa.

hepp, tycker inte jag heller. När man pratar med dem är de seriösa men verkar vara lite mycket prat men ingen action, fast vad vet jag. De skulle ringt igår men fick inget samtal, hoppas de styr upp de hela nu snart!

Det kanske inte är snält att tjata men nu tycker jag att det gått lång tid för dig wilhelmsson.
Tänkte bara säga att jag tycker det är rätt om du ringer och "tjatar" frågar hur det går.

Min erfarenhet av mumien.se (dock gällde detta min ipod video och felet hände i slutet av maj 2007)

Ursprungligen av jellyfisherman:

Har liknande problem, ljud endast i ena luren samt att min garanti hade gått ut. Hittade en lösning på www.mumien.se. Ringde dem och beskrev mitt problem. De sa att det fixar de genom ett utbyte av hörlursuttaget.

Skickade ner min pod. Inget hände på en vecka. Ringde igen, de sa att delen som de skulle ha bytt ut inte hade kommit ännu.

Ringde en vecka senare, de sa att de hade skickat tillbaka min pod. Ingen pod hade kommit en vecka senare, ringde igen, de sa att de hade skickat den samma dag. Jag bad om kollinummer, de sa att jag skulle maila så skulle de skicka kollinummer. Nästa dag, inget svar, ringde upp igen, fick kollinummer.

Ett par dagar senare fick jag äntligen tillbaka min iPod......samma fel igen....suck....Ringde upp dem igen och frågade vad dom hade gjort med den, de sa hörlursutbyte. Jag sa att det var exakt samma fel fortfarande. Han drog lite på sig i telefonen och sa att han skulle betala tillbaka pengarna till mig. Tror inte jag kommer att få tillbaka några pengar.......

Min egna lösning på problemet var att jag köpte mig en radiodel till den och kör ljudet genom den istället. Inte den bästa lösningen, men jag skickar inte ner den till mumien.se igen...

Måste tillägga att jag fick pengarna tillbaka, MEN jag fick ringa dem några gånger till och ligga på...så jag är benägen att hålla med - mycket snack och liten verkstad...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-21 23:19

Hemmedia?

Någon som har haft med hommedia att göra?! Vet om de är seriösa?
Har lyckats spräcka min display nere i högra hörnet, allt funkar, men ser inte särskilt snyggt ut!
Och har man en iphone ska man ha en hel...

Pratade med dem tidigare i telefon, och de att de har ca 2 veckors väntetider från och med att de får telefonen, då de är svårt att få tag på displayer.. De sa också att de har ca 5 display byten/dag...

Ursprungligen av jellyfisherman:

Min erfarenhet av mumien.se (dock gällde detta min ipod video och felet hände i slutet av maj 2007)

Måste tillägga att jag fick pengarna tillbaka, MEN jag fick ringa dem några gånger till och ligga på...så jag är benägen att hålla med - mycket snack och liten verkstad...

Mumien är ett cirkusföretag. Ingen ordning på nåt.
Lämnat in två lurar för upplåsning/unbranding. Strul båda gångerna.

mumiens hemsida verkar ju helt okej, men jag tycker de verkar lite dåliga.. samma med homemedia. det bästa vore en butik där man bor så man kan ligga på fysiskt och tjata. eller helst vara med när de byter.

Wow, fick tag i mumien idag, de har tydligen inte ens hunnit kolla på den då de har sååååå många inne, jag sa det att jag skicka in den för en månad sen och undrade om de hade någon ordning? eftersom det verkade konstigt att de hade så många iphone's inne medan jag var 2a i kön eftersom de hade 1 annan inne när jag lämna in min....

De är verkligen sega må jag säga, en månad är ett tag, men vad ska jag göra? Finns ju ingen annan som verkar bättre iaf!!!

BLÄ!!

du skulle gjort som jag gör med försäkringsbolaget--
säga att den är värd mkt mer.. den kostar ju 750 euro i frankrike upplåst haha
men jag vet inte hur det går för mig än.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 18:53
Ursprungligen av Telefon123:

du skulle gjort som jag gör med försäkringsbolaget--
säga att den är värd mkt mer.. den kostar ju 750 euro i frankrike upplåst haha
men jag vet inte hur det går för mig än.

Som du måste också bevisa med kvitto t ex.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-04 22:30
Ursprungligen av Telefon123:

du skulle gjort som jag gör med försäkringsbolaget--
säga att den är värd mkt mer.. den kostar ju 750 euro i frankrike upplåst haha
men jag vet inte hur det går för mig än.

Det är därför försäkringarna är så dyra.... folk plockar ut mer än de har rätt till....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-04 22:38
Ursprungligen av kenjon:

Det är därför försäkringarna är så dyra.... folk plockar ut mer än de har rätt till....

Nej, inte "folk" . Det är tjuvar som plockar ut mer än vad de har rätt till.

nej självklart behövs inget kvitto.
Vad jag har gett för prylen är helt meningslöst.
VÄRDET av prylen är destomer intressant, om jag fått den i present eller betalt en miljon för den spelar ingen roll.
värde kan gå både upp och ned.
visst jag har betalt 3500 men värdet är ju avsevärt mycket mer.
.. så tänker jag.. och jag tror jag har rätt.

Home Media verkar inte syssla med skärmbyten längre, hur som helst borttaget från hemsidan vad jag kan se. Mumien verkar man ju inte vilja vända sig till, jag har en iphone som verkligen behöver repareras med ny skärm. Någon som har koll på något ställe ? (:

  • Oregistrerad
  • 2008-03-06 00:01

Byta skärm`?

Okej, så någon som vet vart man kan byta skärm då? om homedia inte sysslar med de längre och mumien vågar man inte skicka till..

Ursprungligen av FillilutteN:

Home Media verkar inte syssla med skärmbyten längre, hur som helst borttaget från hemsidan vad jag kan se. Mumien verkar man ju inte vilja vända sig till, jag har en iphone som verkligen behöver repareras med ny skärm. Någon som har koll på något ställe ? (:

De hade endast slut på skärmar, men de har börjat med det igen nu. Jag köpte min telefon för drygt tre veckor sedan. Mycket nöjd, den var mycket bättre än förväntat. Fast jag tappade den i golvet 4 dagar senare så glaset till skärmen sprack. *snyft* Läste lite här på forumet och det verkade inte som att mumien var ett bra alternativ. Så jag skickade upp min telefon till Homemedia i tisdags denna vecka. Så får se hur bra det kommer gå med reparationen. Återkommer självklart.

Hadet

Homemedia är att rekommendera enligt mig. De har bra service och trevlig telefonsupport. Det fungera felfritt att skicka telefonen till dem och tillbaka.

tlf123, du måste visst visa upp ett kvitto! Jag har lämnat in min iphone på mumien för mer än en månad sen, de verkar inte prioritera reparationer. Kille som reparerar har varit på semester tydligen. Han skulle börja på den nu.

Hur går det för dig då, Telefon123? Du skriver väldigt mycket och verkar lägga ansvaret på andra forummedlemmar genom att "kräva" svar, men har du gjort något själv för att ändra på din situation? Lurat försäkringsbolaget, eller något?
Klart att forumet är till för att leta hjälp bland annat, men du måste ta tag i dig själv och göra något!

Du ställer återkommande frågor, nästan vädjande, om det inte finns någon butik i stockholm som kan hjälpa dig - som om någon plötsligt skulle öppna en butik med en sådan lösning, bara för att du frågar några gånger om dagen. Om du Googlat, sökt på forumet och frågat ett par gånger utan något svar så är det troligen så att det INTE finns någon i sthlm som fixar problemet åt dig.
Och vill du inte betala för dig får du antingen;
1. svälja och låta problemet kvarstå
2. testa lite DIY-lösningarn, som ifixit.com föreslår

Du verkar inte riktigt ha kontakt med verkligheten när du lägger ner så mycket tid på exakt samma frågor på ett forum, utan att själv visa något prov på handlingskraft.
Motbevisa mig!!

Hur svårt tror/vet nu det är genom att följa guiden på ifixit? Mitt spontana reaktion är att man borde klara av det om man tar det lungt och metodiskt. Inget ska ju löddas eller sådant lite svårare. Fast då får jag såklart inte ut något på min försäkring.
Svårt. Det företag som satte igång att erbjuda professionell service av skärmbyte skulle ju kunna göra en rejäl hacka.
Får hoppas det ploppar upp något sådant snart annars överväger jag att testa på det själv. Hade samtidigt varit skoj att klara av det utan hjälp men det kostar ju därefter.

  • Oregistrerad
  • 2008-03-20 12:54

Inget som vet om man kan bara köpa/byta glaset?
1899kr för att byta allt känns lite sådär.. Då touchen fungerar

Bevaka tråden