Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-13 18:43
Ursprungligen av kia2:

Hoppas att det inte är någon som blir sur om jag struntar i att lägga till orden "zigenarpack", . . . . . .

Inte sur alls, tack för att vi får slippa. Och tack för att du gör ett bra jobb

Kan inte se .GlobalPreferences.plist och inga andra dolda filer heller i Cyberduck. Har valt att visa dolda filer. Några tips?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 22:30
Ursprungligen av newcastle:

Kan inte se .GlobalPreferences.plist och inga andra dolda filer heller i Cyberduck. Har valt att visa dolda filer. Några tips?

Är du i rätt mapp? Vilken version av iPhone-firmware? Kollat både root och mobile?

Ursprungligen av kenjon:

Är du i rätt mapp? Vilken version av iPhone-firmware? Kollat både root och mobile?

Senaste iPhone 16Gb. Såg att man kunde installera via installer. Det funkade fint.

Däremot får jag inte fram tangentbord med å,ä och ö. Är det inte bara att välja det under inställningar/allmänt tangentbord och internationellt? Tacksam för tips. Har kollat lite överallt på forum utan att hitta något vettigt svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 23:28
Ursprungligen av newcastle:

Senaste iPhone 16Gb. Såg att man kunde installera via installer. Det funkade fint.

Däremot får jag inte fram tangentbord med å,ä och ö. Är det inte bara att välja det under inställningar/allmänt tangentbord och internationellt? Tacksam för tips. Har kollat lite överallt på forum utan att hitta något vettigt svar.

åäö ligger under a och o, håll nere dem en stund....

Ursprungligen av kenjon:

åäö ligger under a och o, håll nere dem en stund....

Tack! Var väl inte helt självklart...

När jag kört igång "FILEZILLA" får jag bara ett ERROR så kan jag inte intstallera det ...

har uppdaterat från 1.1.1 till 1.1.3 tidigare idag och la såklart in swephone på nytt som ska vara till den mjukvaran. jag har sett en liiiten miss dock märks rätt snabbt när man tittar på kalenderikonen på springboard. istället för söndag står det sunday, resten är dock så svenskt det kan bli så vitt jag märkt.

edit: nu var det tydligen inte så längre, förvirrande. beror inte på omstart för det gjorde jag flera gånger om "sunday" var fortf kvar nåja , nu är det inte så längre som sagt.

Senast redigerat 2008-03-02 18:43
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-08 19:46
Ursprungligen av danbrynefall:

har uppdaterat från 1.1.1 till 1.1.3 tidigare idag och la såklart in swephone på nytt som ska vara till den mjukvaran. jag har sett en liiiten miss dock märks rätt snabbt när man tittar på kalenderikonen på springboard. istället för söndag står det sunday, resten är dock så svenskt det kan bli så vitt jag märkt.

edit: nu var det tydligen inte så längre, förvirrande. beror inte på omstart för det gjorde jag flera gånger om "sunday" var fortf kvar nåja , nu är det inte så längre som sagt.

Jag har också så och så står det t.ex. saturday 8 march vid "lås upp" läget och också vissa delar av kalendern är engelska. Resten är svenska men hur ska jag fixa så allt blir svenskt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 18:36

Något till fel tråd att skriva sådana här frågor i.....

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-03-08 19:49

Står väl now playing uppe till höger när man bläddrar mellan låtar också har jag för mej..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-08 21:54
Ursprungligen av yekko:

Står väl now playing uppe till höger när man bläddrar mellan låtar också har jag för mej..

Helt rätt, någon som vet hur jag ska fixa detta?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-11 22:06

SwePhone med iPlus "international payload"??

Hej alla!

Har nån nån aning om man ska använda iPlus med "international payload" om man sen ska installera SwePhone?
Eller ska man hellre använda "vanlig" payload och sen installera SwePhone?

Anledningen att jag funderar är att "international payload" verkar patcha "appsupport" med fixar av Tim Schuerewegen och om jag inte har helt fel använder SwePhone också Tims fixar.

Så frågan är om SwePhone kommer att pacha nåt som redan är patchat av iPlus om man kör "international payload"..... och vad händer då?

"International payload" patchar ju dessutom sommartid/vintertid och gör nåt med "keyboard unlock". Gör SwePhone detta också?

Tyvärr har jag inte fått min iPhone ännu så jag kan inte prova själv och jag har inte nog kunskap om patchning för att kunna inse detta utan att prova.... :">

Nån som har nån teori?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 20:30

För er som använder er av min svenska ordlista så vill jag bara meddela att jag tidigare idag släppte en uppdatering. Mer info finns på http://svenskiphoneordlista.wordpress.com

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-03 11:09
Ursprungligen av kia2:

För er som använder er av min svenska ordlista så vill jag bara meddela att jag tidigare idag släppte en uppdatering. Mer info finns på http://svenskiphoneordlista.wordpress.com

Kan man använda de tillsammans med det svenska tangentbordet som ligger under det ryska??

MVH
Andreas

Ursprungligen av kia2:

För er som använder er av min svenska ordlista så vill jag bara meddela att jag tidigare idag släppte en uppdatering. Mer info finns på http://svenskiphoneordlista.wordpress.com

Ordlistan kommer snart ut i SwePhone också, jag har betatestat den och den fungerar bra med de förbättringar som du anger på sidan. (Dock, för den som undrar, gäller det som vanligt att bara de svenska filerna rörs, vill man åäö i längre ord behöver man använda tricket med engelska filerna.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 11:19

Jag är inte så insatt i hur tangentbordet fungerar, men jag har för mig att man måste välja ryska som tangentbord. Om så är fallet, och du vill använda min ordlista samtidigt som den svenska tangentbords layouten, så måste du nog döpa om ordlistefilerna så att dem heter ru_RU*.

Du får gärna skriva en rad om du lyckas få det att fungera!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-03 11:37

Det verkar funka kanon. Äntligen slipper jag ordet ätt när man ska skriva att

Ska testa lite mera och återkommer om jag hittar fel.

Tack för bra jobb!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 11:45

Tala gärna om hur du gjorde för att få det att fungera

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-03 12:06

Jag gjorde så här:

Använde mig av Cyberduck för att gå in till /System/Library/KeyboardDictionaries/ där laddade jag ner de ordlistorna som kom med det ryska/svenska tangentbords-layot-hacket ner till en lokal mapp på datorn. Sedan laddade jag ner Kia´s nya svenska ordlistor (GB). Jag tog de ryska fil namnen (ru_RU) och döpte om de som Kia gjort (gb_GB). Sedan laddade jag upp dom igen till /System/Library/KeyboardDictionaries/ och skrev över de som låg där.

Funkar bra för mig.

MVH
Andreas

Ursprungligen av azon:

Jag gjorde så här:

... Jag tog de ryska fil namnen (ru_RU) och döpte om de som Kia gjort (gb_GB). Sedan laddade jag upp dom igen till /System/Library/KeyboardDictionaries/ och skrev över de som låg där.
...
Andreas

Vad jag kan se, finns fyra ru_RU filer, men fem en_GB filer. Är det OK att döpa om och lägga till en extra ru_RU fil?

Funkar mkt bra. Kudos!

Får ni åäö att funka i mail som ni skickar i "Email photo"? för mig så är kodningen helt screwed up. Har inte kommit underfund än riktigt exakt var felet ligger, om det är i iPhone Mail klienten eller det om det på nåt annan ställe.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 20:09
Ursprungligen av bstark:

Får ni åäö att funka i mail som ni skickar i "Email photo"? för mig så är kodningen helt screwed up. Har inte kommit underfund än riktigt exakt var felet ligger, om det är i iPhone Mail klienten eller det om det på nåt annan ställe.

Tangentbordet går tillbaka till Apples standard, med åäö under A resp O. Men det verkar funka utan problem för mej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 02:21

om jag vill ha svenska menyer, räcker det att följa den där guiden då?
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/238034-guide-svenskt-tangentbord-till-1-1-3-1-1-4-a.html

eller måste jag göra nått annat för att få svenska menyer? vad såfall kan nån länka till nån guide?

vad tkr ni att den där guiden får för svårighetsgrad om man ska säga så? 1-10

Ursprungligen av w_ille:

om jag vill ha svenska menyer, räcker det att följa den där guiden då?
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/238034-guide-svenskt-tangentbord-till-1-1-3-1-1-4-a.html

eller måste jag göra nått annat för att få svenska menyer? vad såfall kan nån länka till nån guide?

vad tkr ni att den där guiden får för svårighetsgrad om man ska säga så? 1-10

Om du vill ha svenska menyer så följ denna guide: http://www.ifun.se/swephone-for-114/

Där finns paket för svenska menyer, svenska nummer och svenska ordlistor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 18:03

kom igen nu! svara!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-16 16:01

köpte en iPhone igår får in swephone och allt de funkar bra förutom en sak. får inte in å ä ö påå tangentbrdet måste hålla in a o sen dra fingret till å eller ä och smamma sak med ö måste hålla in o o sen dra fingret till ö.

Någon som vet hur jag får in å, ä ,ö i tangentbordet direkt?
tacksam för svar!:)

Tänkte bara kolla om nån vet om PwnageTool går att använda på en redan upplåst och jailbreaked telefon (ZiPhone) ? 16 G 1.1.4
om man måste/kan återställer den för att köra PT, eller kan man bara kör på direkt ?

Bevaka tråden