- ipodnamazi
- Medlem ●
jag undrar, om man har jailbreakat sin ipod, går det att upgradera den utan att de själva jailbreaket försvinnner?
(nej jag är inte så hype på ipods, jag trodde att ipod var en förkortning tillome "internationa pod of diversity)
jag undrar, om man har jailbreakat sin ipod, går det att upgradera den utan att de själva jailbreaket försvinnner?
(nej jag är inte så hype på ipods, jag trodde att ipod var en förkortning tillome "internationa pod of diversity)
Nej, för varje uppgradering måste du jailbreaka den igen. Men det är smidigt med ZiPhone
Nej, för varje uppgradering måste du jailbreaka den igen. Men det är smidigt med ZiPhone
Tänk dock på att med en 16 eller 32 GB touch funkar sällan ZiPhone enligt Zibri själv. Snart släpps dock ZiTouch där det ska funka bättre...
Tjao! Ziphone funkar utmärkt med ipod touch 16gig, det enda man behöver göra är att när man klickar på jailbreak eller va sjutton knappen heter i programmet för att starta upplåsningen skall man förtsätta att spamma den knappen tills man ser att den börjar loopa om en del av installationen, då skall man stänga ner ziphone programmet och starta om ipodden och då funkar det!
Funkade perfa för mig
Tjao! Ziphone funkar utmärkt med ipod touch 16gig, det enda man behöver göra är att när man klickar på jailbreak eller va sjutton knappen heter i programmet för att starta upplåsningen skall man förtsätta att spamma den knappen tills man ser att den börjar loopa om en del av installationen, då skall man stänga ner ziphone programmet och starta om ipodden och då funkar det!
Funkade perfa för mig
jag såg också det nyss... vill ni ha lämka så kommer den här:
http://se.ziphone.org/2008/03/i-vntan-p-att-jag-fr-min-ipod.html
GL HF
Jag köpte precis en ipod touch 8gb. programversion 1.1.2
ska man uppdatera touchen genom att trycka på uppdatera knappen i iTunes till 1.1.4 (senaste) och sen jailbreaka eller hur fungerar det.
Jag har sökt efter svar en hel del men hittar inga vidare enkla instruktioner
Jag har en av de nyare ipod touch modellerna med 1.1.4, (som skeppades med de nya funktionerna mail/kartor osv från fabrik) ZiPhones inställningspanel under jailbreak säger;
"This feature also supports some iPod Touch devices. Original 8GB and some 16GB iTouch have been reported to work. Newer 8/16GB and all 32GB are known to not work. Stay tuned for updates."
Vilket gör att man drar sig lite för att prova iaf, så klart. Finns det något annat sett man kan greja jailbreak i dagsläget på? Det kanske är värt att nämna att jag precis fått den och har ingen direkt koll på hur det funkar, så please go easy on the jailbreak-terms
har ingen större koll heller, min var 1.1.2, jag uppdaterade med itunes till 1.1.4
sen jailbreakade jag med ziphone och då sa den exalt så också...men det sket jag i, och körde på...
...lovar inget. det var bara vad jag gjorde och vad den sa
Uppgraderade min jailbrekade touch från 1,1,2 till 1.1.4 med Ziphone. Lät den gå första gången til BSD error och nästa gång tryckte jag lite då och då på jailbreak knappen varpå den rullade förbi felpunkten.
Hittade sen alla applikationer jag ville ha på http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml vilken jag la in som ny source.
jag har ett problem. jag har jailbreakat min 1.1.4 med nya ziphone. installerat community sources, bsd subsystems och openssh. jag kan inte för mitt liv hitta iphone appsen. har lagt till alla sources jag kan hitta. repo.us.to, applerepo.com, ripo.ispazio.net och den som citeras här, ipodtouchmaster.com/files/repo.xml.
följt youtubeklippen om hur man lägger till en ny source sen ska nya mappar dyka upp i install, men de är bara inte där. och ja mitt wifi funkar, går in på safari emellanåt för att kontrollera. vad gör jag för fel? vill ju ha mail osv.
tack på förhand.
/Fred
Uppgraderade min jailbrekade touch från 1,1,2 till 1.1.4 med Ziphone. Lät den gå första gången til BSD error och nästa gång tryckte jag lite då och då på jailbreak knappen varpå den rullade förbi felpunkten.
Hittade sen alla applikationer jag ville ha på http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml vilken jag la in som ny source.
Jag har samma Problem som JimmyP!
Texten:
"BDC root: md0, major 2, minor 0"
visas i iPoden.. upprepas kanske ver 5'e sekund.. ! :S
Lyckades få in den i recovery-mode. Och gjorde om allt.
Och ziPhone säger att allt är klart och att det gick bra, men nu får jag felkoden "Itunes kan inte ansluta ipoden eftersom ett fel inträffade
(0xE8000022)."
Hur göra?!?!
Jag har samma Problem som JimmyP!
Texten:
"BDC root: md0, major 2, minor 0"
visas i iPoden.. upprepas kanske ver 5'e sekund.. ! :S
Lyckades få in den i recovery-mode. Och gjorde om allt.
Och ziPhone säger att allt är klart och att det gick bra, men nu får jag felkoden "Itunes kan inte ansluta ipoden eftersom ett fel inträffade
(0xE8000022)."
Hur göra?!?!
Du måste rensa ipodens NVRAM. Tryck på file eller arkiv så finns det "Clear NVRAM" sen ska det fungera med 1.1.4.