Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.4 + jailbreak = possible?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag undrar, om man har jailbreakat sin ipod, går det att upgradera den utan att de själva jailbreaket försvinnner?

(nej jag är inte så hype på ipods, jag trodde att ipod var en förkortning tillome "internationa pod of diversity)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-04 15:38

http://www.youtube.com/watch?v=qrHCOvyazU0
Har precis jailbreakat min touch med den här videon. Inga problem. Fast det var segt att nedgradera från 1.1.3 till 1.1.1 för att jailbreaka om 1.1.2....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-05 17:40
Ursprungligen av ipodnamazi:

jag undrar, om man har jailbreakat sin ipod, går det att upgradera den utan att de själva jailbreaket försvinnner?

(nej jag är inte så hype på ipods, jag trodde att ipod var en förkortning tillome "internationa pod of diversity)

Nej, för varje uppgradering måste du jailbreaka den igen. Men det är smidigt med ZiPhone

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-06 21:27
Ursprungligen av kenjon:

Nej, för varje uppgradering måste du jailbreaka den igen. Men det är smidigt med ZiPhone

Tänk dock på att med en 16 eller 32 GB touch funkar sällan ZiPhone enligt Zibri själv. Snart släpps dock ZiTouch där det ska funka bättre...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-09 03:42

Tjao! Ziphone funkar utmärkt med ipod touch 16gig, det enda man behöver göra är att när man klickar på jailbreak eller va sjutton knappen heter i programmet för att starta upplåsningen skall man förtsätta att spamma den knappen tills man ser att den börjar loopa om en del av installationen, då skall man stänga ner ziphone programmet och starta om ipodden och då funkar det!

Funkade perfa för mig

Senast redigerat 2008-03-09 03:58
Ursprungligen av tona9101:

Tjao! Ziphone funkar utmärkt med ipod touch 16gig, det enda man behöver göra är att när man klickar på jailbreak eller va sjutton knappen heter i programmet för att starta upplåsningen skall man förtsätta att spamma den knappen tills man ser att den börjar loopa om en del av installationen, då skall man stänga ner ziphone programmet och starta om ipodden och då funkar det!

Funkade perfa för mig

jag såg också det nyss... vill ni ha lämka så kommer den här:
http://se.ziphone.org/2008/03/i-vntan-p-att-jag-fr-min-ipod.html

GL HF

förlåt mig fader ty jag har syndat.

provade att jailbreaka den med ZiPhone och det fungerade utmärkt med min 16Gb iTouch.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-12 16:18

Verkar bara funka på windows dock?
Eller, nån som gjort det på macen? Mitt ZiPhone ser annorlunda ut så man kan inte trycka fler än en gång på knappen..

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-12 20:11

Jag köpte precis en ipod touch 8gb. programversion 1.1.2
ska man uppdatera touchen genom att trycka på uppdatera knappen i iTunes till 1.1.4 (senaste) och sen jailbreaka eller hur fungerar det.
Jag har sökt efter svar en hel del men hittar inga vidare enkla instruktioner

min var 1.1.4 när jag jailbreakade med Ziphone

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-12 21:21

PANIKEN, mitt itunes har hängt sig, det gjorde det när jag laddade ner 1.1.4an...
what to do now?

Jag har en av de nyare ipod touch modellerna med 1.1.4, (som skeppades med de nya funktionerna mail/kartor osv från fabrik) ZiPhones inställningspanel under jailbreak säger;
"This feature also supports some iPod Touch devices. Original 8GB and some 16GB iTouch have been reported to work. Newer 8/16GB and all 32GB are known to not work. Stay tuned for updates."

Vilket gör att man drar sig lite för att prova iaf, så klart. Finns det något annat sett man kan greja jailbreak i dagsläget på? Det kanske är värt att nämna att jag precis fått den och har ingen direkt koll på hur det funkar, så please go easy on the jailbreak-terms

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-13 18:10

har ingen större koll heller, min var 1.1.2, jag uppdaterade med itunes till 1.1.4
sen jailbreakade jag med ziphone och då sa den exalt så också...men det sket jag i, och körde på...
...lovar inget. det var bara vad jag gjorde och vad den sa

Uppgraderade min jailbrekade touch från 1,1,2 till 1.1.4 med Ziphone. Lät den gå första gången til BSD error och nästa gång tryckte jag lite då och då på jailbreak knappen varpå den rullade förbi felpunkten.

Hittade sen alla applikationer jag ville ha på http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml vilken jag la in som ny source.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-17 21:29

problems

jag har ett problem. jag har jailbreakat min 1.1.4 med nya ziphone. installerat community sources, bsd subsystems och openssh. jag kan inte för mitt liv hitta iphone appsen. har lagt till alla sources jag kan hitta. repo.us.to, applerepo.com, ripo.ispazio.net och den som citeras här, ipodtouchmaster.com/files/repo.xml.

följt youtubeklippen om hur man lägger till en ny source sen ska nya mappar dyka upp i install, men de är bara inte där. och ja mitt wifi funkar, går in på safari emellanåt för att kontrollera. vad gör jag för fel? vill ju ha mail osv.

tack på förhand.
/Fred

Ursprungligen av ghost9999:

Uppgraderade min jailbrekade touch från 1,1,2 till 1.1.4 med Ziphone. Lät den gå första gången til BSD error och nästa gång tryckte jag lite då och då på jailbreak knappen varpå den rullade förbi felpunkten.

Hittade sen alla applikationer jag ville ha på http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml vilken jag la in som ny source.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-17 23:14

Prova att reinstall'a installer...

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2008-03-15 13:09

Min touch balla ur fullständigt när jag körde ZiPhone, så nu står det
BSD root: md0, major 2, minor 0 i displayern. Nån som vet nått?

Mvh Jimmy

lönt att lägga in samma post i två olika trådar?

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2008-03-15 14:58

Ziphone funkar skit har nu provat 4 ggr men fått avbryta, så nu skiter jag i det skitprogramet

Läs mitt tidigare inlägg, står det inte BSD error? Jo, det gör det och till och med hur jag kom förbi det

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-03-17 10:49

Kanske gamla nyheter, men det finns en uppdaterad ziphone nu fixad för Touchen. Provade själv nyss, inga problem. Tror fixen släpptes de 14:e.

http://www.ziphone.org/

  • Medlem
  • 2008-03-23 13:35

Har en 1.1.1:a men funtar på att dra in 1,1,4 och jailbreaka den är det något ni avråder eller är det bara köra på? jag är lite sån så att jag vill ha nyaste versionen hela tiden men fortfarande vill jag ha den jailbreaked.

det är bara att köra jag har inga problem med min.

Jag har samma Problem som JimmyP!

Texten:
"BDC root: md0, major 2, minor 0"
visas i iPoden.. upprepas kanske ver 5'e sekund.. ! :S

Lyckades få in den i recovery-mode. Och gjorde om allt.
Och ziPhone säger att allt är klart och att det gick bra, men nu får jag felkoden "Itunes kan inte ansluta ipoden eftersom ett fel inträffade
(0xE8000022)."

Hur göra?!?!

Senast redigerat 2008-04-01 02:33
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-03 01:39
Ursprungligen av rosen888:

Jag har samma Problem som JimmyP!

Texten:
"BDC root: md0, major 2, minor 0"
visas i iPoden.. upprepas kanske ver 5'e sekund.. ! :S

Lyckades få in den i recovery-mode. Och gjorde om allt.
Och ziPhone säger att allt är klart och att det gick bra, men nu får jag felkoden "Itunes kan inte ansluta ipoden eftersom ett fel inträffade
(0xE8000022)."

Hur göra?!?!

Du måste rensa ipodens NVRAM. Tryck på file eller arkiv så finns det "Clear NVRAM" sen ska det fungera med 1.1.4.

Jag blev lite nyfiken och testade med att köra restore till 1.1.3 istället.. och då fungerar det!

Någon annan som har problem med Ziphone på sin 8Gb iPod??

Använde iLiberty+ istället..! fungerade smärtfritt!
Dom själva skriver att ziphone har kopierat mycket av dom.. så man kan kanske se iLiberty som "orginalet"

1
Bevaka tråden