- everlast
- Medlem ●
- Lidköping
MMSC: mmss
Proxy: 193.209.134.132:8080
APN: mms.telia.se
Username: mms
Password: telia
Dessa inställningar fungerar för mig.
(Kul att utvecklingen går framåt, men MMS-mottagningen i denna version är ju mer "proof of concept" än något som är användbart.)
MMSC: mmss
Proxy: 193.209.134.132:8080
APN: mms.telia.se
Username: mms
Password: telia
Dessa inställningar fungerar för mig.
(Kul att utvecklingen går framåt, men MMS-mottagningen i denna version är ju mer "proof of concept" än något som är användbart.)
Ok vad menas med det?
Var hittar ni det?
Fixat och klart !
Nu kan jag skicka och ta emot mms
ladda ner swirlyMMS via installern
gör inställningarna i programmet, och iphonen, beroende vilken operatör ni har
ladda ner mobilefinder via installer (för att kunna komma åt, och visa dina mottagna bilder)
ladda ner mobilepreview via installer (för att kunna förstora upp bilderna du tar emot till rätt storlek)
//Everlast
Fixat och klart !
Nu kan jag skicka och ta emot mms
ladda ner swirlyMMS via installern
gör inställningarna i programmet, och iphonen, beroende vilken operatör ni har
ladda ner mobilefinder via installer (för att kunna komma åt, och visa dina mottagna bilder)
ladda ner mobilepreview via installer (för att kunna förstora upp bilderna du tar emot till rätt storlek)
//Everlast
Aha men jag hittar bara 0.2.2
"This package comes from an untrusted source, it may be unsafe to install" när man ska installera MMS
hur ska man tänka? hur unsafe?
vill inte krascha min IPHONE!
peter 09
Äh jag gjorde helt fel!!! Men nu är det installerat och klart
Dum fråga kanske, men visst kostar det inget att ta emot MMS?
Vad gjorde du för fel Helmot? Jag kanske gör samma fel som dig eftersom jag bara får upp 0.2.2
Har testat lägga in source om och om igen, startat om telefonen men utan positivt resultat.
Vad gjorde du för fel Helmot? Jag kanske gör samma fel som dig eftersom jag bara får upp 0.2.2
Har testat lägga in source om och om igen, startat om telefonen men utan positivt resultat.
Hallå! jo det jag inte reflekterade över var att när man la in den nya adressen i source:s.
Adressen är "swirlyspace.com/SwirlySpace.xml" - notera versalerna! man måste alltså skriva in den precis som det står ovan.
Hoppas det här hjälper dig.
Hallå! jo det jag inte reflekterade över var att när man la in den nya adressen i source:s.
Adressen är "swirlyspace.com/SwirlySpace.xml" - notera versalerna! man måste alltså skriva in den precis som det står ovan.
Hoppas det här hjälper dig.
Tack, jag var så säker på att jag skrivit rätt men nu har jag äntligen fått till det!
MMS transporteras med GPRS data men oftast med en annan accesspunkt än vanlig data. Alla telefoner använder MMS på detta sätt. Sen vad det kostar per MMS får du fråga din leveratör