Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har precis uppgraderat till 1.1.4 och jailbreakat med ipodtouchmasters youtube video.. gick hur bra som helst. Men nu är det problem. Går inte att installera vissa program ur installer. Får ett dumt felmedelande som säger "Error in script command 1: InstallApp".
Det är bland annat MoblieScrobbler som inte fungerar. Och iSolitare. Vissa program går att installera men andra inte. Beror det på att verisionen av applikationerna inte stödjer 1.1.4? Eller kan det ha blivit knas under uppgraderingen..
Jag har precis samma problem så det har förmodligen inte blivit nått speciellt fel.
Ett till fel som jag har upptäckt är att många funktioner inte fungerar när man ssh:ar in i ipoden.
T.ex finns inte summerboard mappen o många andra mappar saknas.
Okej jag har forskat lite i problemet. Om man installerar Shai's source, http://ride4.org/shai.xml och sen All Sources som följer med där, kan man installera 1.1.4 Compatibility Patch som SKA göra att man kan köra 1.1.3 apps. Men det fungerar endå inte. För SMB så finns det en 1.1.3/4 Theme Fix som också följer med All sources som ska göra att SMB fungerar. Använder inte summerboard själv så prova om det fungerar!
Alla program är inte kompatibla med 1.1.3/1.1.4 än. Själv sitter jag på 1.1.4 och har haft problem med SMB men fick ett tips av en vän som hade fixat det. Någon som har problem med SMB så kan jag posta länken
Hur har du lyckats med detta? Så fort jag försöker installera MoblieScrobbler får jag "Error in script command 1: InstallApp". Jag installerade även Shai's repo men inte hittade jag någon "1.1.4 Compatibility Patch" där inte.
Hur har du lyckats med detta? Så fort jag försöker installera MoblieScrobbler får jag "Error in script command 1: InstallApp". Jag installerade även Shai's repo men inte hittade jag någon "1.1.4 Compatibility Patch" där inte.