Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreakad 1.1.4 problem...

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-04 15:42

Har precis uppgraderat till 1.1.4 och jailbreakat med ipodtouchmasters youtube video.. gick hur bra som helst. Men nu är det problem. Går inte att installera vissa program ur installer. Får ett dumt felmedelande som säger "Error in script command 1: InstallApp".
Det är bland annat MoblieScrobbler som inte fungerar. Och iSolitare. Vissa program går att installera men andra inte. Beror det på att verisionen av applikationerna inte stödjer 1.1.4? Eller kan det ha blivit knas under uppgraderingen..

Jag har precis samma problem så det har förmodligen inte blivit nått speciellt fel.
Ett till fel som jag har upptäckt är att många funktioner inte fungerar när man ssh:ar in i ipoden.
T.ex finns inte summerboard mappen o många andra mappar saknas.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-04 21:47

Okej jag har forskat lite i problemet. Om man installerar Shai's source, http://ride4.org/shai.xml och sen All Sources som följer med där, kan man installera 1.1.4 Compatibility Patch som SKA göra att man kan köra 1.1.3 apps. Men det fungerar endå inte. För SMB så finns det en 1.1.3/4 Theme Fix som också följer med All sources som ska göra att SMB fungerar. Använder inte summerboard själv så prova om det fungerar!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-05 16:08

Alla program är inte kompatibla med 1.1.3/1.1.4 än. Själv sitter jag på 1.1.4 och har haft problem med SMB men fick ett tips av en vän som hade fixat det. Någon som har problem med SMB så kan jag posta länken

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-05 17:19

Fungerar inte 1.1.3/4 Theme fix till smb? Posta gärna länken!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-05 23:14

Nej den där fixen funkar inte, här är i alla fall länken till fungerande SMB på 1.1.3/1.1.4
www.youtube.com/watch?v=tH3Y0Kl0jfE

jag har stora problem med att komma in på youtube nu med min jailbreakade iTouch! ='(

Jag har dragit hem BigBoss's patch men den vill inte fungera även om man startar om den eller inte.

"kan inte ansluta till youtube"

Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-10 22:35

Tyvärr inte men kan meddela att MobileScrobbler fungerar perfekt numera! :D:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 09:41
Ursprungligen av nllub:

Tyvärr inte men kan meddela att MobileScrobbler fungerar perfekt numera! :D:D

Hur har du lyckats med detta? Så fort jag försöker installera MoblieScrobbler får jag "Error in script command 1: InstallApp". Jag installerade även Shai's repo men inte hittade jag någon "1.1.4 Compatibility Patch" där inte.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-12 19:17
Ursprungligen av m1kke:

Hur har du lyckats med detta? Så fort jag försöker installera MoblieScrobbler får jag "Error in script command 1: InstallApp". Jag installerade även Shai's repo men inte hittade jag någon "1.1.4 Compatibility Patch" där inte.

Installera om installer, det funkade för mig
(tryck på logan i "features" och välj "reinstall" högst uppe till höger)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 20:27
Ursprungligen av Sajmoon:

Installera om installer, det funkade för mig
(tryck på logan i "features" och välj "reinstall" högst uppe till höger)

Det gjorde jag igår. Funkade inte.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-12 20:54
Ursprungligen av m1kke:

Det gjorde jag igår. Funkade inte.

Hmm, har du kollat rättigheterna i mappen installer.app?

edit: jag testade att installera mobileScrobbler och jag lyckas, sitter på 1.1.4, vilken kör du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 09:20

Nu fick jag igång allt gött som jag saknat igen!
Efter ett par omstarter och nyinstalleringar av Installer funkade det!
Schyrre!

vad är Mobilescrobbler?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-13 21:40
Ursprungligen av frikktion:

vad är Mobilescrobbler?

Det är en klient för last.fm

jaha... låter bra för dom med 8gb's touch ^^

Bootproblem

Skulle jailbreaka min ipod touch 32gb 1.1.4 med Ziphone

Körde enligt instruktioner och sen när jag startade om ipoden vill den inte boota.. den loopar och så blir det bsd error.

så nu funkar inte ipoden längre. nån som vet om jag kan fixa problemet själv eller om jag måste dra tillbaka till affäreN?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-31 12:06

försätt iPoden i Recovery mode, återställ den och kör Ziphone igen. det är lätt. finns guider här på forumet om hur du gör.

att gå till affären är nog ingen bra idé med tanke på att du bryter garantin om de ser att du jailbreakat.

1
Bevaka tråden