Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla hjälp mig!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag vet inte riktigt vad jag gjorde med idag installerade jag ett program som heter Caterpillar från dev team tror jag!

Sen installerade jag sakerna som man kan ändra på där...
Te.x spegelblank dock och vid "vila" knappen så syns det lite mörkt av skärmen !
Men sedan la springboarden av, jag startade om och samma sak händer!

Jag kan trycka på låsa upp knappen och alla ikoner på springboarden men inte vidare te.x bläddra genom musiken!:confused:

Är det någon som har fått samma problem ?:tveksam:
Snälla hjälp mig!

//Emil

Är det någon som vet ?
(Jag vet inte om det här är "bumpningar" eller ej)

Men jag behöver verkligen hjälp!

//Emil

kan du inte komma in i installer och avinstallera? Och vad säger iTunes?

Nej jag kan bara trycka på alla ikoner, sen kan jag inte bläddra vidare :S

Återställ den i iTunes och försök igen.

Måste inte jag jailbreaka den och uppslåsa den då ?

F*N Vad arg jag nu asså! Cp-telefon

//Emil

Se vad iTunes säger, prova att synkronisera om, annars vet jag inget förutom att köra en restore.

Det tar ju inte så lång tid att göra det nuförtiden, med ziphone eller iPlus eller liknande program, även om det är lite segt. Finns bra guider här på forumet. Tog cirka en halvtimme för mig med iPlus.

Om du har SSH installerat kan du säkert ta bort programmet manuellt via sFTP, men det vet jag inte hur man gör. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Tack!
Vart hittar jag iplus?
Jag ska bara köra en restore och sen jailbrake (upplåsning om jag kör med Ziphone också va!?)

Vet någon ?
Vad är iplus Pissennisse ?

jag följde denna guiden som använder iPlus

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=765

återställ telefonen innan och vänta minst fem minuter i slutet, då installerar den installer mm. Verkar lite krångligt att man ska in i terminalen men det var simpelt, bara skriva som det står.

Vet inte riktigt skillnaden mot ZiPhone, tror att det är något med bootloadern som är bättre med iPlus men ziphone funkar nog också bra, fast det har jag inte testat.
Lycka till

Jag använder pc....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-13 08:17

Restore:a genom itunes, sen behöver du bara jailbreaka och aktivera med zIphone, upplåsningen e kvar...

mvh
b0bben

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-13 08:29

Nu har jag läst mycket men att skylla sin egen dumhet på en telefon. Det tar nog priset.

//Rob

Senast redigerat 2008-03-13 10:15
  • Medlem
  • Habo
  • 2008-03-13 09:03

Ja sluta skylla din egna dumhet på en telefon!
Det är inte meningen man ska installera en massa jailbreakat skit helt enkelt, speciellt inte sådant som gör om hela interfacet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-13 09:06
Ursprungligen av soft:

Ja sluta skylla din egna dumhet på en telefon pucko!
Det är inte meningen man ska installera en massa jailbreakat skit helt enkelt, speciellt inte sådant som gör om hela interfacet.

Tona ner lite.....

Det står väl var och en fritt att jailbreaka och installera vad man vill. Men visst ska man då ta konsekvenserna av det, och inte skylla på prylen Men det var nog mest i stridens hetta. Skulle han mena allvar säljer han den nog billigt.....

Hehe nu funkar allt...
Jag fattar att man inte ska jailbreaka den!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-17 11:00
Ursprungligen av Emilio95:

Hehe nu funkar allt...
Jag fattar att man inte ska jailbreaka den!

Det gör du nog inte..... jailbreaka måste du, annars kan du inte installera något extra. Läs på ifun.se

1
Bevaka tråden