Vet inte om frågan är relevant för det här forumet men apple säljer väl på vissa ställen Ultramax fortfarande... Hur som helst: Jag köpte en Ultramax på Inwarehouse i början av Januari. Strömadaptern gick sönder efter någon vecka, tog kanske två veckor att få en ny. När jag stoppade in den nya strömadaptern så uppförde sig hårddisken konstigt och gick sedan sönder. Jag gick till Inwarehouse och ville lämna tillbaka hårddisken men det gick inte. Bytes- eller återköpstiden vare utgången så det fanns inget dom kunde göra. Svensk som jag är undvek jag konfrontation. Efter kontakt med Iomega igen så fick jag en ny hårddisk skickad till mig. Jag fick den idag och den var en så kallad DOA. Det är ju av flera skäl inte hållbart ha inställningen "Det är lugnt, jag har ju garanti på den så när den går sönder så skickar de bara en ny." Hårddiskar är ju trots allt till för att lagra, ibland viktig, information på. Jag vet, jag borde stått på mig hos Inwarehouse men jag vet inte riktigt vilken procedur man ska följa i såna lägen. Det låter ju konstigt om, när jag vill reklamera, de bara kan svara "Nä, vi gör inte sånt, vi får inget nytt "sales-kit" av Iomega så vi kan inte sälja vidare produkten sen". Jag ber om ursäkt för att det blev ett litet onödigt långt inlägg men jag ville skriva av mig lite.
All hjälp uppskattas!
Edit: har varit i kontakt med deras telefonsupport också, de sa ungefär samma sak.