- micke_nkpg
- Medlem ●
- Norrköping
I vilket fall inte mobbar andra och fryser ut och idiotförklara folk som du o andra gör. Kan ta vilket inlägg som hgelst avnågra så går det att plocka fram mobbning eller raka personangrepp.
Varför inte ta folks frågor på allvar och svara med allvar, inte idiotförklara mm. Fast visst ja, macfolk är ju allmät insnöade och tål inte att deras gud ifrågasätts.
I vilket fall inte mobbar andra och fryser ut och idiotförklara folk som du o andra gör. Kan ta vilket inlägg som hgelst avnågra så går det att plocka fram mobbning eller raka personangrepp.
Varför inte ta folks frågor på allvar och svara med allvar, inte idiotförklara mm. Fast visst ja, macfolk är ju allmät insnöade och tål inte att deras gud ifrågasätts.
Lustigt hur du hela tiden kallar dig själv "folk". Du är en person. Du är inte "folk".
Lustigt hur du hela tiden kallar dig själv "folk". Du är en person. Du är inte "folk".
kan du inte annat än märka ord som du inte vet innebörden av,, mobbare...
Asså... man byter inte till mac för att det är 100% bättre på alla punkter och för att man kan utföra 100% av sakerna exakt så som man gjorde innan. Det är en löjligt naiv startposition för en diskussion mellan vuxna människor.
Man byter till mac för att det man gör 99% av tiden blir så mycket skönare, trevligare, mer logiskt, mer underfundigt, snyggare, mer lättanvänt, mer pedagogiskt, mindre struligt, roligare, osv..
Ser man ingen skillnad på Windows och OS X så passar man bättre ihop med en PC. De som byter till Mac och bara försöker "köra PC" på datorn slösar bara bort tid.
Om 1% av vad man gör vid sin dator är att onanera framför något faxprogram från HP som "jäklar också" bara fanns för XP så ska inte det styra vilken dator man använder. Byt den jämrans faxen också då och svär tre gånger över detta, men börja sen leva igen långt bort från sunkiga forumtrådar.
Asså... man byter inte till mac för att det är 100% bättre på alla punkter och för att man kan utföra 100% av sakerna exakt så som man gjorde innan. Det är en löjligt naiv startposition för en diskussion mellan vuxna människor.
Man byter till mac för att det man gör 99% av tiden blir så mycket skönare, trevligare, mer logiskt, mer underfundigt, snyggare, mer lättanvänt, mer pedagogiskt, mindre struligt, roligare, osv..
Ser man ingen skillnad på Windows och OS X så passar man bättre ihop med en PC. De som byter till Mac och bara försöker "köra PC" på datorn slösar bara bort tid.
Om 1% av vad man gör vid sin dator är att onanera framför något faxprogram från HP som "jäklar också" bara fanns för XP så ska inte det styra vilken dator man använder. Byt den jämrans faxen också då och svär tre gånger över detta, men börja sen leva igen långt bort från sunkiga forumtrådar.
jag kan hålla med dig i sak. Men om man hela tiden blir tvungen att byta saker pga ett os inte kan hantera det. då blir det en kostnad som läggs till. kostnader är folk mycket skeptiska emot, företag ännu mera.
Med Mac mini kan du använda standardbildskärmar, tangentbord och möss som du köpt till andra datorer.
Finns det andra drivrutiner i denna maskin än i andra mac-datorer?
jag kan hålla med dig i sak. Men om man hela tiden blir tvungen att byta saker pga ett os inte kan hantera det. då blir det en kostnad som läggs till. kostnader är folk mycket skeptiska emot, företag ännu mera.
Finns det andra drivrutiner i denna maskin än i andra mac-datorer?
Vaddå "hela tiden blir tvungen"
Mina saker fungerar allihop. Jag har bl a en HP-skrivare som bara var att plugga in.
När jag lånade farsans Nikon pocketkamera fick jag med två CD-skivor med drivrutiner. De behövdes aldrig. Kameran fungerade rakt av på första försöket och här tycker jag att Apple gör betydligt mer än vad som kan anses nödvändigt.
Jag är inte skeptisk till kostnader. Det är värst vad du anser dig veta vad för stenhårda sanningar som gäller.
Ett företag är inte rädd för kostnader på något sätt, vet de at tde får bra saker för pengarna så är det ju det det som gäller.
Din ekonomiska sanning bygger ju på att ingenting utom billigaste smäcket nånsin säljer. Det stämmer ju inte.
Vaddå "hela tiden blir tvungen"
Mina saker fungerar allihop. Jag har bl a en HP-skrivare som bara var att plugga in.
När jag lånade farsans Nikon pocketkamera fick jag med två CD-skivor med drivrutiner. De behövdes aldrig. Kameran fungerade rakt av på första försöket och här tycker jag att Apple gör betydligt mer än vad som kan anses nödvändigt.
Jag är inte skeptisk till kostnader. Det är värst vad du anser dig veta vad för stenhårda sanningar som gäller.
Ett företag är inte rädd för kostnader på något sätt, vet de at tde får bra saker för pengarna så är det ju det det som gäller.
Din ekonomiska sanning bygger ju på att ingenting utom billigaste smäcket nånsin säljer. Det stämmer ju inte.
Har du själv någonsin switchat?
Mac säljer i första hand till privatpersoner och de är i högre grad känsliga för extra kostnader än företag, helt riktigt.
Mac säljer i första hand till privatpersoner och de är i högre grad känsliga för extra kostnader än företag, helt riktigt.
Switchat. Jag har sysslat med datorer sedan 1978.
Värst vad vi vet.
Med ditt resonemang borde billiga smäckdatorer från Galne Gunnar vara bäst.
Vad hade för grejer då som inte funkade?
Din lur funkar ju inte, det vet vi ju, men det hade du ju kunnat lösa med tredjepartsprogramvara för syncning.
Skrivare ? De flesta HP/Canon/Epson funkar ju rakt av.
Lexmark funkar sällan...(kan ju bero på att Lexmark är IBMs skrivardivision)
Externa hårddiskar, funkar rakt av.
Joystick? kan behöva drivrutin
Mus ? De flesta fungerar utan problem.
Wacom-bord , drivrutiner finns för OS X.
Skärm ? Det är inte svårt göra en färgprofil själv.
Kameror, 95% funkar som ett spjut.
Webkameror, de flesta är så kass att det bästa man kan göra är att låta
iMac/Macbooks inbyggda sköta jobbet och ge bort den gamla.
iPod/iPhone etc, funkar bra.
Mp3-spelare inköpt i Konsum, funkar oftast bra, men inte alltid.
Jag har kollat upp för min brors räkning som är en inbiten PC-mupp att han behöver byta....INGENTING. Tja, barnspelen för Windows får han ju fortsätta köra genom emulering om inte barnen växt ur dem. i Övrigt... Ingenting.
Skrivaren, kameran, iPoden, etc etc.. allt funkar.
Vi återknyter till herr perfekt "Switchande av ett helt företag" som han vill ha en massa kred för.
Var det ditt beslut att företaget skulle switcha?
Vad jobbar du med idag? Är det liknande saker?
Om du kan svara på dess frågor bestämmer ju vi som läser om du skall ha kred eller inte.
Vad jag avsåg med trakasserier på jobbet, vilket du inte begrep, är att det är den som är utsatt som bestämmer OM det skall räknas som ett övergrepp eller inte. Om du nyper ngn i rumpan och den personen tar illa upp och du vill bagatellisera det så är det inte din åsikt som räknas. Det är offret som bestämmer att det här anser jag är trakasserier och det här vill jag gå vidare med.
Sedan kan det bli ett fall för lagen.
Säg du ngt negativt om Apple, men kom med något där du har kött på benen så, inte något tyckande och inte något snyftande att det är synd om dig för att du har fått tänka om. Mac är inte PC, försöker du fortsätta att jobba med en Mac som på en PC slösar du bort tiden, precis som Anders Täpp säger.
Vidare får du väl ta konsekvenserna av ditt handlande, du kallar inte oss här inne för losers, idioter, efterblivna, insöade, korkade och gud vet vad mer ostraffat.
Jag bor i närheten av Götet, om du hävdar att du vill droppa 25 megaton över Götet, skall jag bli lite mindre irriterad än om du vill droppa det på mig? Jag gör ingen som helst skillnad på om du kallar mig eller det kollektiv jag tillhör för idiot.
Jag har däremot åtminstone den goda smaken att låta bli dian svepande generaliseringar om att allt och alla här inne är bundisar med hin onde och kallar dig rakt ut för vad jag tycker passar.
"Den dagen du byter till mac. Var beredd på att få tänka om hela på allt. och ställer du frågor på forum, äkna med att du blir nervärdera som idiot och psykopat om du skulle komma fram till att det finns något negativ med mac. " Felstavningarna är dina.
Nej, min lille vän. Ställer du frågor på Forum får du svar. Ställer man trevliga frågor på forum får man många och trevliga svar. Svarar man surt på precis allt, är tyken, allmänt uppkäftig, springer och hänger mamma i kjolarna så fort någon kritiserar DIG och upprepar man saker som fradgatuggande mantran så kan det ju hända att någon tror att man inte är riktigt frisk.
Det finns mycket som inte är bra med både Apple och OSX, det tas upp överallt på hela 99Mac. De flesta som är här försöker hitta lösningar på problemen istället för att bara surt konstatera att man kör OSX som en nödlösning för att de andra är för ostabila.
Jag hjälper dagligen ett antal nybörjare här, jag svarar på frågor, jag försöker hjälpa till, jag skapar trådar - positiva sådana om och kring saker jag tror kan vara intressant för andra. Med dessa nybörjare har jag (oftast) en ängels tålamod för jag vill att de skall känna sig välkomna, att de skall fortsätta vara här och börja bidra själva med de de kan. Du hjälper inte till mycket. Du klagar, du har inga direkta lösningar. Du gillar spy galla över iPhone och att klaga över att din telefon inte funkar att synca med. Det vet ju de flesta att det skall till tredjepartsprogram för att synca en sådan lur.
En hint bara: Man kan få hjälp med rättstavning i Safari. Tryck kringla+shift+punkt.
Tack för mig.
Finns egentligen absolut inga skäl att lämna "vanliga pc-datorer" idag, du kan köra OS X, Linux, Windows på alla maskiner om vi ska ta OS sidan.
Jag köpte en Macbook för att den var (och fortfarande är) jävligt fin. Så designen gjorde att det blev en mac.
Finns egentligen absolut inga skäl att lämna "vanliga pc-datorer" idag, du kan köra OS X, Linux, Windows på alla maskiner om vi ska ta OS sidan.
Men att köra OS X på en "PC" är inte direkt att rekomendera. Strul med drivrutiner, ingen rätt till support, knas vid uppdateringar, och så vidare... Inget för "alla", alltså. Men visst går det. Har själv funderat i de banorna ibland, eftersom det behövs några extra datorer här hemma, och ingen utav oss är speciellt förtjust i Windows.
Jag köpte en Macbook för att den var (och fortfarande är) jävligt fin. Så designen gjorde att det blev en mac.
Du kan köra mac os x på en pc, för mac är en pc .. men jag skulle inte rekommendera att ens testa mac os x på annan än apples "burkar". Först o främst är det ett brott mot avtalet. För det andra är det mycket krånglit med drivrutiner.
Nä, OS X på PC rekommenderar jag inte - om inget nytt och omvälvande har hänt på sista tiden med osx86. Hade stora problem när jag testade på min PC - som lyckligtvis hade rätt processor. Grafikdrivisar som bara tillät 1024x768 och inget nätverk eller ljud.
Tveksam till om jag anser att det "går" med dessa begränsningar. Därför tycker jag nog att det är motiverat att prata om peze (som kan köra win och lin) och mac (som kan köra osx, win och lin). Ska vi nu se till lagligheten så går det definitivt INTE att köra osx på peze.
@konrad:
Visste att det skulle komma upp. Jag är dyslektiker. Så ursäkta min stavning/gramatik. Jag rättade ändåså det där inlägget flera gånger. Dessutom skriver jag mestadels på engelska nu för tiden (alla rapporter ska in på engelska), så då glömmer man lätt bort sig och särskriver nästan allt då man gör så i engelskan.
@konrad:
Visste att det skulle komma upp. Jag är dyslektiker. Så ursäkta min stavning/gramatik. Jag rättade ändåså det där inlägget flera gånger. Dessutom skriver jag mestadels på engelska nu för tiden (alla rapporter ska in på engelska), så då glömmer man lätt bort sig och särskriver nästan allt då man gör så i engelskan.
Låter lite som Dolpf Lundgren efter 8 veckor i hollywood
Han hade glömt Svenskan då.
Och sedan om man gör några stavfel verkar det vara populärt att haspla ur sig att man minsann skall hålla käften för att nån har dyslexi.
Dyslexi my ass, själv skriver jag som en kratta när jag är stressad, så enkelt är det.
Jag KÄNNER däremot folk med dyslexi, samtliga är INTE medlemmar p sådana här forum. Två av dem har tagit muntligt körkortsprov.
Men det är väldigt effektivt. Själv körde jag i många år med "jag är allergisk mot jävla paprika" eftersom jag aldrig gillade smaken...
Ingen sa nånsin emot mig.
Och sedan om man gör några stavfel verkar det vara populärt att haspla ur sig att man minsann skall hålla käften för att nån har dyslexi.
Dyslexi my ass, själv skriver jag som en kratta när jag är stressad, så enkelt är det.
Jag KÄNNER däremot folk med dyslexi, samtliga är INTE medlemmar p sådana här forum. Två av dem har tagit muntligt körkortsprov.
Men det är väldigt effektivt. Själv körde jag i många år med "jag är allergisk mot jävla paprika" eftersom jag aldrig gillade smaken...
Klat man kan vara dysslektikr, mne jag tykcker inte man ska setta sig på höga hestar och klaga på andra när man inte ens kan skriva sit eget namn.
Du älskar att reta upp folk, eller hur?
Säger han som vet allt och kan konsten att sänka alla... Aldrig funderat på att vara ödmjuk?
Lite off-topic men man kan tänka på att dyslexi är ett handikapp innan man skriver här.
Lite off-topic men man kan tänka på att dyslexi är ett handikapp innan man skriver här.
Att tänka innan man skriver förefaller inte vara den starkaste sidan hos alla i den här diskussionen...
Och du Micke i Norrköping
Kom inte dragande med att jag skullevara grinig eller ngt sådant.
Av dina 195 inlägg är 185 av den kalibern att de dryper av gnäll.
Det är först sedan en bunte folk här sparkade på dig rätt rejält som
du blivit trevlig att ha att göra med.
Så jag säger, fortsätt som du har börjat. Du tar dig.
Vidare om Steves lön så har han motvilligt fått acceptera EN dollar i lön därför att han kunde inte vara anställd utan att finnas med på lönelistan och om han stod där med NOLL fick datorn problem.
Det räckte väl med "Timlön=((Årslön/12)/20*)" eller ngt sånt för att datorn skulle dela med NOLL - och de gillar inte det.
Och du Micke i Norrköping
Kom inte dragande med att jag skullevara grinig eller ngt sådant.
hur ska jag annars tolka alla inlägg som går ut på att allt jobs släpper är hur bra som helst och alla andra är dyslektiker och mindre värda? Jag var ju nyss ett psykfall.
dessutom kan du själv inte stava. här ovan.. så.. kom igen..
hur ska jag annars tolka alla inlägg som går ut på att allt jobs släpper är hur bra som helst och alla andra är dyslektiker och mindre värda? Jag var ju nyss ett psykfall.
dessutom kan du själv inte stava. här ovan.. så.. kom igen..
Du väljer att fullständigt ignorera mina frågor, Jag fick en fråga av dig om "Har du nånsin switchat?". Faktum är att jag vart med och switchat andra, en del flera gånger. Jag har också kört i princip ALLT med en processor i sedan 1980 ungefär...
Jag frågade dig då vad det var som var så jävla jobbigt med att Switcha iom att det mesta (om man använt huvet LITE när man köpt sakerna) faktiskt funkar till en Mac.
Du försöker ju bara hela tiden slå vilt omkring dig som en packad uteliggare som någon försöker sno flaskan ifrån.
Dyslektiker är inte mindre värda, det har jag mig veterligen inte sagt. Vad som retade mig för ett tag sedan är att många så godtyckligt och utan omtanke om de som faktiskt HAR diagnosen slänger ur sig att de minsann är dyslektiker för att på detta sätt kunna ursäkta tangentslarv. Tja, jag slarvar en del, ibland orkar jag inte vara så fruktansvärt anal att jag sitter och rättar varje fel jag gör.
Sedan skoltiden har jag haft högsta betyg i Svenska.
Jag KAN stava alldeles utmärkt tack. Jag har inga som helst problem med att uttrycka mig i vare sig tal eller skrift. Däremot som sagt orkar man inte alltid rätta sina fel.
Enbart för att irritera dig är det här inlägget kollat en gång extra.
Alldeles nyss BAR DU DIG ÅT SOM ETT PSYKFALL, men jag trodde att du bättrat dig efter all den kritik du fick när du faktiskt skrev ETT inlägg som INTE lät som du klämt fingrarna i dörrn när farbror Jobs stängde den.
Jag ville ge chansen att röka lite fredspipa över det hela.
Tydligen har jag fel.
Du ÄR inte intresserad av att lyssna på oss andra här, du verkar leva & dö för att som en idiots mantra häva ur dig att "Apple gör aldrig fel". Det är över huvud taget det enda du kan fokusera på, möjligen kommer på andra plats in att vända på något som någon annan skriver till ngt helt vansinnigt. Får du sedan in på samma två rader att "Apple gör aldrig fel" så anser du väl dig ha lyckats fullständigt.
Jag bara undrar hur du orkar med detta. Gång på gång har andra medlemmar fullständigt överbevisat dig om att du har fel. Apple gör fel, Apple kritiseras här och alla är INTE nöjda med hur Apple fungerar. Så kom igen själv för fan;
tala om för mig vad som är så svårt att switcha, förutom din telefon då, för den har vi väl redan avhandlat ett par gånger om.
Du väljer att fullständigt ignorera mina frågor, Jag fick en fråga av dig om "Har du nånsin switchat?".
Varför ska jag igentligen svara en som fröklara mig som psykfall utan att vet vem jag är.. hur vet du att jag skulle vara ett psykfall och att dyslektiker är som du påstår?
Jag frågade dig då vad det var som var så jävla jobbigt med att Switcha iom att det mesta (om man använt huvet LITE när man köpt sakerna) faktiskt funkar till en Mac.
jag ska svara dig rakt på. Det som gör det grymt jobbigt att switscha är att man hela tiden, när det uppkommer problem blir i princip "idiotförklarad" av de redan frälsta. Attutyden som finns att "mac bara fungerar" kommer på sin skam ganska fort om du inte tänker annorlunda, vilket är grymt svårt att göra för första sekund.
Du försöker ju bara hela tiden slå vilt omkring dig som en packad uteliggare som någon försöker sno flaskan ifrån.
Oki, nu var jag uteliggare oxå.. vad är jag nästa gång?
Du ÄR inte intresserad av att lyssna på oss andra här, du verkar leva & dö för att som en idiots mantra häva ur dig att "Apple gör aldrig fel". Det är över huvud taget det enda du kan fokusera på, möjligen kommer på andra plats in att vända på något som någon annan skriver till ngt helt vansinnigt. Får du sedan in på samma två rader att "Apple gör aldrig fel" så anser du väl dig ha lyckats fullständigt.
Klart jag är villig att lyssna, men inte på "propaganda".
Varför ska jag igentligen svara en som fröklara mig som psykfall utan att vet vem jag är.. hur vet du att jag skulle vara ett psykfall och att dyslektiker är som du påstår?
jag ska svara dig rakt på. Det som gör det grymt jobbigt att switscha är att man hela tiden, när det uppkommer problem blir i princip "idiotförklarad" av de redan frälsta. Attutyden som finns att "mac bara fungerar" kommer på sin skam ganska fort om du inte tänker annorlunda, vilket är grymt svårt att göra för första sekund.
Oki, nu var jag uteliggare oxå.. vad är jag nästa gång?
Klart jag är villig att lyssna, men inte på "propaganda".
Öh? Ja, det där med idiotförklaringar i samband med switchning låter som en efterhandskonststruktion som just nu bara passar dina syften.
Sedan om jag säger att DU BÄR DIG ÅT SOM EN IDIOT, det innebär inte att du ÄR en utan enbart att ditt handlande är likställt med en.
Om jag säger att du slår vilt omkring dig SOM en uteliggare någon försöker sno flaskan ifrån så innebär ju inte det att du ÄR en uteliggare...
Varje sexåring har greppat skillnaden.
Men du kan inte komma med några praktiska problem då?
Bara ditt gamla vanliga gnäll om att Apple är totalitära och felfria och att dess högsta höns är nån form av diktator.
Du kommer hit, bjuder på en attityd som är JÄMFÖRBAR med fan vet vad. Du raljerar om att iPhone är en leksak, appleanvändare är insnöade lallande idioter som går i han den där "Jobbs" ledband och Du själv sitter inne med alla sanningarna. Sedan tycker du det är jobbigt med "den attutyd du blir bemött med". Skärp dig och väx upp.
Här odlas ett förbaskat missnöje från din sida, du riktigt vältrar dig i dåligt påläst (Jobs lön bl a) Apple-hat, så jag säger som RedGlitterCoffin
VAD VILL DU?
Jag har ett förslag. Köp en dator du blir lycklig av, om den sedan kör Solaris - så än sen då. Köp lite meducin mot magsyra och se till att få ut lite mer positivt ur livet, det är ju så kort.
Vad det innebär konkret, ny fru? ny man? ny bil? vad vet jag. Jag dömer ingen.
Om nu HP gör perfekta maskiner så håll dig till dem då. Erkänn för dig själv att hälften (om inte mer) av ett datoranvändande sitter i attityd.
Du kan säkert bli enormt kunnig på Vista och allmänt inom PC-världen.
Fan, du kan ju t o m fortsätta att tycka illa om macanvändare lite till husbehov så.
Du kommer säkert att få en massa kudos/respekt från Vistafolket iom att
du har sett den där "ljusa sidan" (och den vart ju värdelös ju...)
Om det är Apple som har problem med din attityd eller du som har problem med Apples vill jag låta vara osagt. Du har ju köpt fel saker, så känner jag det. Erkänn det för dig själv och låt allt hat och svart gegga du har inombords försvinna.
Jag själv hatar ingen, jag älskar människor, känner mig väldigt harmonisk, jag är säker i min sexualitet, identitet, kön och mitt datorval. Jag trivs verkligen med saker runt omkring mig. Min dator t ex bjuder inte på problem, min iPhone bara fungerar den med. Bilen, nja, nästa månad blir det nog nya däck.
Varför kan inte du vara sån? Varför måste du hata för att vara en komplett människa.
Så, här får du en stor kram
*kram*
Öh? Ja, det där med idiotförklaringar i samband med switchning låter som en efterhandskonststruktion som just nu bara passar dina syften.
Sedan om jag säger att DU BÄR DIG ÅT SOM EN IDIOT, det innebär inte att du ÄR en utan enbart att ditt handlande är likställt med en.
Om jag säger att du slår vilt omkring dig SOM en uteliggare någon försöker sno flaskan ifrån så innebär ju inte det att du ÄR en uteliggare...
Varje sexåring har greppat skillnaden.
Men du kan inte komma med några praktiska problem då?
Bara ditt gamla vanliga gnäll om att Apple är totalitära och felfria och att dess högsta höns är nån form av diktator.
Du kommer hit, bjuder på en attityd som är JÄMFÖRBAR med fan vet vad. Du raljerar om att iPhone är en leksak, appleanvändare är insnöade lallande idioter som går i han den där "Jobbs" ledband och Du själv sitter inne med alla sanningarna. Sedan tycker du det är jobbigt med "den attutyd du blir bemött med". Skärp dig och väx upp.
Här odlas ett förbaskat missnöje från din sida, du riktigt vältrar dig i dåligt påläst (Jobs lön bl a) Apple-hat, så jag säger som RedGlitterCoffin
VAD VILL DU?
För att förstå en som har switschat, så måste du ha gjort det själv. Du hela tiden förstärker den "bild" jag har på en mactaliban.
Praktiskt problem.
Den mus jag förutsatte skulle fungera, bara i trycka in o köra, fungerade inte.
Den scanner jag har fungerar inte med mac, drivrutinerna vill inte, det är en canon.
Attityd
Låt dom som inte tycker att apples ide om att låsa alla sina användare vid ett fåtal produkter, tycka det. Du och andra kommer aldrig kunna "köpa" över dom. Jag är för valfrihet och det är inte idag gångbart för apple.
Varför ska folk byta till mac och bli tvingade till att amnvända t.ex just iTunes? Byter man til mac är det oftast win:s tvpångströja man vill bort från.
Apples idé är att de ska tvinga sina konsumenter att använda ett visst antal produkt. Vill de säljam ycket och till rätt personer skulle man troligen tjäna mera på om man kunde ge den enskilde mera valfrihet.
Apple vill diktera villkoren, inte vara sina användare till lags. Är detta fel, varför kan jag då inte köpa en Mac Pro med dom saker jag vill? *iaf lite flera saker att välja på vore inte fel*
Vill man så kan man...
För att förstå en som har switschat, så måste du ha gjort det själv. Du hela tiden förstärker den "bild" jag har på en mactaliban.
Det är massor på detta forum som har switchat. Jag själv också. Att motivera sitt gnäll med att det är annorlunda på Windows är patetiskt.
Den mus jag förutsatte skulle fungera, bara i trycka in o köra, fungerade inte.
Den scanner jag har fungerar inte med mac, drivrutinerna vill inte, det är en canon.
Köp hårdvaruprodukter som fungerar med Mac enligt förpackningen och tillverkaren. Gör informerade köp. En Mac ersätter inte din hjärna, du måste fortfarande tänka ibland. Köper du produkter som fungerar med Mac så fungerar de bara, utan konstigheter, utan drivrutiner, de bara fungerar. Men, detta betyder inte att du kan stänga av hjärnan nu, du måste köpa produkter som har stöd för Mac.
Det är din approach — att förutsätta saker istället för att ta reda på hur det egentligen ligger till — som är problemet.
Låt dom som inte tycker att apples ide om att låsa alla sina användare vid ett fåtal produkter, tycka det. Du och andra kommer aldrig kunna "köpa" över dom. Jag är för valfrihet och det är inte idag gångbart för apple.
Det är ingen som sagt att du inte får tycka vad du vill. Det är bara i din fantasivärld som alla Mac-användare är okritiska mot Apple. Antingen läser du inte överhuvudtaget inläggen som är riktade mot dig, eller så ignorerar du innehållet fullständigt och fortsätter lalla runt i din fantasi.
Varför ska folk byta till mac och bli tvingade till att amnvända t.ex just iTunes? Byter man til mac är det oftast win:s tvpångströja man vill bort från.
Du behöver inte använda iTunes. Men, om du inte vill använda Mac-världens applikationer så finns det mycket liten vits med att byta överhuvudtaget. Det är som att gnälla om att med din nya fräscha Volvo så sitter det — hör och häpna — paneler och inredning från Volvo, och du som gillade dina gamla slitna Ford-inredningar så mycket. Synd, gå och grina då. Gör informerade köp — ta reda på först, köp sen, så undviker du denna typ av situationer.
Apples idé är att de ska tvinga sina konsumenter att använda ett visst antal produkt. Vill de säljam ycket och till rätt personer skulle man troligen tjäna mera på om man kunde ge den enskilde mera valfrihet.
1. Apple tvingar dig inte att göra ett skit.
2. Apple är förmodligen bättre på det här med att tjäna pengar än vad du är, men jättegulligt ändå av dig att komma med så bra "tips" till dem.
Apple vill diktera villkoren, inte vara sina användare till lags. Är detta fel, varför kan jag då inte köpa en Mac Pro med dom saker jag vill? *iaf lite flera saker att välja på vore inte fel*
Apple vill erbjuda en härlig miljö utan så mycket problem, och det går jättebra om man finner sig i att anpassa sig istället för att streta emot precis hela tiden mot precis allting som är nytt och annorlunda som du gör.
Mitt tips till dig är att sluta grina och gå tillbaka till Windows igen, du passar nog bäst där.