Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu utmanar Sony Ericsson iPhone på allvar

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av micke_nkpg:

Allt beror på vilka krav man ställer på en telefon.

Ja, men enligt MatsOlov så uppfyller den hans krav för att få kallas världens smartaste telefon. Vi vet att du inte tycker samma sak. För din del är det antalet finesser som räknas.

Tycker du diskussionen kom längre fram nu?.
Det enda du uppnådde vara att göra MatsOlov pissed off.

Inlägget innan lyckas du med samma sak, säga "nä!" och inte bidra ett skit med något till diskussionen.

Så upplys oss då i din ofantliga visdom varför N2 inte är ett alternativ? Har du testat en?

Ursprungligen av Goflorp:

Tycker du diskussionen kom längre fram nu?.
Det enda du uppnådde vara att göra MatsOlov pissed off.

Ungefär samma sak som du uppnår med dina inlägg om att allt o inget, som inte är relavant till topic. O:-)

Ursprungligen av micke_nkpg:

Ungefär samma sak som du uppnår med dina inlägg om att allt o inget, som inte är relavant till topic. O:-)

Fast jag gnäller ju inte en tusendel så mkt som du.

Kom igen nu, varför är inte Neonode N2 ett alternativ som du tror på?

Om du på allvar tror att en gul gubbe efter en rad gör att man kan skriva vad som helst så har du jävligt fel.

Ursprungligen av Goflorp:

Kom igen nu, varför är inte Neonode N2 ett alternativ som du tror på?

För att den likt iphone är efter när det gäller vad folk vill ha. Dessutom har den än sålänge som jag sett inte kunnat köpas utan abbonemang, men jag kan ha missat info.

Ursprungligen av Goflorp:

Om du på allvar tror att en gul gubbe efter en rad gör att man kan skriva vad som helst så har du jävligt fel.

vad gav denna kommentar till diskusionen?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-03-31 11:44
Ursprungligen av micke_nkpg:

För att den likt iphone är efter när det gäller vad folk vill ha.

Så du anser dig veta "vad folk vill ha"?

Jag, och många andra här verkar det som, tror du är helt ute och cyklar.

Jag tror inte folk vill ha en klumpig Windows-mobil med tangentbord och pekpenna med ett hopplöst omodernt operativsystem som är slött, har ett dåligt gränssnitt (med lite påklistrade animationer i hvudmenyn), dålig mailklinet, värdelös mediaspelare som inte synkar med iTunes, och en fullständigt oanvändbar webbläsare.

Istället tror jag folk vill ha en liten smidig mobil med ett fantastiskt bra gränssnitt/multitouchnavigation, snabbt och stabilt operativsystem, grym mailklient, en helt makalös webbläsare, iTunes, one-click installation av program, sömlös WiFi-uppkoppling, en otroligt bra iPod-programvara samt ytterligare mervärde i form av den bästa Google Maps- och YouTubeklienten på marknaden. Med andra ord vill de ha en iPhone.

Låt oss kolla försäljningssiffrorna om ett år så får vi se vem som hade rätt.

Ursprungligen av micke_nkpg:

För att den likt iphone är efter när det gäller vad folk vill ha. Dessutom har den än sålänge som jag sett inte kunnat köpas utan abbonemang, men jag kan ha missat info.

vad gav denna kommentar till diskusionen?

"ligger efter med vad folk vill ha" ?

Hallå, det är BRIST på iPhones just nu...
Den är ju exakt vad väldigt många folk vill ha....

i Juni kommer exakt vad företagen vill ha, 2.0 mjukvaran. En telefon som passar dem och som deras användare älskar. Attityd betyder väldigt mycket...

Jag tycker det är tokroligt att läsa dina "argument", du blir ju HELA tiden, på alla fronter, i alla sammnhang överbevisad. Du får du reda på att du pratar i nattmössan, ändå kan du aldrig tänka dig att ge dig.

Senast redigerat 2008-03-31 18:17
Ursprungligen av micke_nkpg:

För att den likt iphone är efter när det gäller vad folk vill ha. Dessutom har den än sålänge som jag sett inte kunnat köpas utan abbonemang, men jag kan ha missat info.

vad gav denna kommentar till diskusionen?

Det är väl inte efter vad som baseras på denna fråga, det är behov från person till person och det blir nog jäkligt svårt att hitta en så mycket mindre telefon med de funktionerna. Gå in i en telenorbutik och testa den, den säljs med telenor abonnemang vettu

Ursprungligen av micke_nkpg:

Ungefär samma sak som du uppnår med dina inlägg om att allt o inget, som inte är relavant till topic. O:-)

Det är det här jag menar när jag säger att en gul gubbe i slutet är inget som ursäktar vad fan som helst.

Jag kan nog inte bli tydligare. Så läs två gånger !

Rent upplysningsvis är "Supporter Lounge" där man FÅR vara OT.

Du har ju inte ens svarat än på vad din mus och din Scanner hette.

Ursprungligen av Goflorp:

Du har ju inte ens svarat än på vad din mus och din Scanner hette.

Säger han som kallar folk psykist störda pga att de inte håller med honom...

Ursprungligen av micke_nkpg:

Säger han som kallar folk psykist störda pga att de inte håller med honom...

Har nog bara menat att du bär dig åt som en.

Du kan fortfarande inte häva ur dig vad prylarna hette

Tycker fortfarande att det här är tokroligt att du vet sådana fantastiska huggna-i-sten-sanningar om just iPhone.
Du snackar, jag ÄGER en...

Du vet precis vad folk vill ha, vad de inte vill ha. Du hatar Apple men anser ändå att du är dess bäste vapendragare.... Jag tror jag garvar ihjäl mig:

Här är en favorit i repris av vad du sagt innan: om iPhone, om Apple, om FAT32, om Safari om fejk, om "insnöade, indoktrinerade, macnördar etc.

Kan du själv förklara hur i helvete jag skall kunna ta något från dig på allvar över huvud taget ?

"Grejen är den att alla mac-nördar som tror att mac inte kan skadas av virus är helt o hållet idoktrinerade av jobs att tro detta.
Dessutom verkar dessa personer inte vilja se över häcken om man..."

"WOW, vilken valfrihet apple bjuder på."

"Annars kanske de uppdaterat till någon "smart" funktion som ingen medlem där vil ha " (om IDG)

"FreeBSD är inget rent Unix-system."

"Du glömde en sak. Att Steve Jobs tvingar in en köpare av iPhone på t.ex. telia är helt oki. För då är det ju Jobs som bestämt det och han kan ju aldrig göra något fel"

"jo, och med mycket lite info av den ansvariga för mac.se kommer jag inte välja det... troligen ingen annan heller."
(Ang Testa nya iDisk på Mac.se)

"USB-Minne kan skälas." (Stjälas) (Ang Testa nya iDisk på Mac.se)

"iphone är en ipod med ringfunktion, vilket gör den till en avancerad musikspelare."

"Men hallå, betyder det att Apple börjar släppa info innan det släpps nya saker nu? eller är det bara spekulation som vanligt " (Ang nya MacBook Pro kommer snart)

"Med den prisbilden kommer den inte sälja till flera än redan frälsta. "USA-abbonemang" fungerar inte i Sverige"

"X1 är skapad för att fungera i affärslivet, det är inte iphone. Därav skildanden på os mm."

"Oki, det är ju väldigt subjektivt. När jag fingrade på en iphone så uplede jag inte det tangentbordet mera lätt använt än det som finns på min tytn..."

"Ärligt tror jag att det är "macibaner" som vill att det ska vara så gör att de ska kunna angripa SE."
"X1:an är en HTC-telefon. iPhone är en ipod med ringfunktion"

"X1 är en smartphone, inte iphone."

"Vad jag vet försöker Apple sälja iphone på snygga menyer och snyggt gränsnitt med så vem som är värst kan ingen säga idag."

"Ska man kolla på denna listan har apple inte uppdaterat isync på mycket lång tid."

"Jag tycker en TyTN II är mcyket kompetent och slår iphone med hästlängder i det mesta, men den kan inte användas med enkelhet med mac os x."

"Annonser som placeras mitt i inlägg eller mellan inlägg kan jag absolut inte med."

"Att använda det som många gör. Finns inga virus till mac, är säkert pga det. Som om det skulle vara ett säljargument? Det visar snarare på hur insnösade vissa verkligen är."

"Att Apple bara tar FAT32 visar på hur mycket efter dom är. FAT32 var liksom "nytt" iom Win98."

"Gör världen bättre.. skippa Safari och använda bara FireFox. "

"mac-världen är full av fejk.. undra vad det beror på "

"iSync är den mest värdelösa funktionen i Leopard idag. Inte uppdaterad efter dagens mobiler över huvudtaget. "

"Då kanske det vore bra om Apple byggde ut iWork för att kunna matcha detta. "

"Det finns inget grafikkort att byta i mac mini. Så det kan bli aningen svårt.
Det som finns är en inbyggd grafikkrets som inte är mycket att ha igentligen."
(Svarar på ny användares FÖRSTA inlägg på 99 "Kan man byta grafikkort i MAc Mini")

"Skulle vilja ha en längre sladd på det trådbundna (Tangentbordet) som hänger med iMac."

"Känns som en 13":s mbp är lite för litet..."

"Om du i fortsättningen ska lägga upplänkar så kanske du ska dubbelkolla dom innan. Flera du lagt upp fungerar inte längre."
(Tacksamhet mot användare som lägger upp länkar)

"Reglerna finns nu, jag blev spärrad i 5veckor för att jag ville ha regler. " (Ang Regler på forum.macworld.se)

"iweb skapar inte sidor efter den givna standarden och IE läser inte den rakt av.. så jag kan förstå att det blir problem.
Safari läser inte heller webbstandarden rakt av...."

"får bara upp trådar från 1800kallt =/"

"Vad är mac-igt? att allt ska vara grått och se exakt identiskt ut?"

" "macvärlden" verkar vara grymt utseendefixerad faktiskt."

"Varför ska vi ha en ultratunn macbook? svaga muskler eller vadå?"

"Går det att köpa en ny macbook med tiger idag? känns som leopard är för buggigt, likt windows vista."

"Där kom verkligheten inpå livet för macnördar
Dessutom är iweb uselt utifrån att saker ska bli sökmotorvänliga och lättladdade."

"Exakt. Vissa moderatorer där ser sig som gudar och kan inte ta att andra tycker olika än dom själva.
Den värsta har nu lämnat in"

Senast redigerat 2008-03-31 22:44
Ursprungligen av Goflorp:

Du kan fortfarande inte häva ur dig vad prylarna hette ?

klart jag kan, men jag har reda fått hjälp så kah behöver inte med en som du som kallar mig psykfall om hjälp.

Ursprungligen av micke_nkpg:

klart jag kan, men jag har reda fått hjälp så kah behöver inte med en som du som kallar mig psykfall om hjälp.

Det var visst en öm tå det där...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-01 10:22
Ursprungligen av micke_nkpg:

klart jag kan, men jag har reda fått hjälp så kah behöver inte med en som du som kallar mig psykfall om hjälp.

Läs dina egna inlägg ovan, du märker inte av den röda tråden av bitterhet och pessimism? Sök hjälp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-01 14:22

Vad skulle ni tycka om den här (observera datum)?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Ärligt tror jag att det är "macibaner" som vill att det ska vara så gör att de ska kunna angripa SE.

Jag tror att uttrycket du letar efter är "mactalibaner." Resten av meningen förstår jag inte.

  • Medlem
  • 2008-02-21 15:41
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag tror att uttrycket du letar efter är "mactalibaner." Resten av meningen fattade jag inte.

Det är postmodernism.

Ursprungligen av stfm:

Det här börjar ju bli riktigt komiskt.

iPhone är vad den är. X1 vill gärna uppfattas som en iPhone, men jag synar bluffen och säger att det bara är en gammal vanlig "smartphone". Så visst har du rätt. X1 är som alla andra Windows-telefoner.

Tror inte att SonyEricsson har den intentionen. Tror det är iPhone-fans som vill göra den jämförelsen men den är som sagt inte så intressant då det i mitt tycke är två helt olika telefoner.

(och X1 själv vet vi inte vad den vill...;) )

Glöm inte heller bort att Apple ska öppna upp för tredjepartsprogram. Ok om inte Pages-mobile kommer, men om Things-mobile, Delicious Library-mobile etc. så är jag nöjd.

Skriva Word-dokument i telefonen känns överskattat, men en enkel textredigerare kommer nog från någon. Mac-plattformen har många otroligt duktiga och kreativa programmakare, och med deras hjälp kommer iPhone knäcka.

Den enda mobilen jag har haft några riktiga problem med var min förra, som hade Windows mobile! Totalt värdelöst os, det var segt, hängde sig, fick uppdatera mjukvaran då och då.. Nu kan jag ju inte uttala mig om den här telefonen, eftersom jag inte har testat den.. men lite skeptisk är jag allt!

  • Medlem
  • 2008-02-22 17:47

Jag har aldrig sett storheten med Entourage, men det kanske finns fördelar ... jag har så klart svårt att se hur storföretag tänker, och vad de har för faktiska behov, men de flesta behöver nog bara en integrerad kalender. Där kan ju Outlook-stöd vara en bra grej.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 23:38

Haha fanboys x100 i tråden? Okey vi huserar på 99.se ni är förlåtna

Blir kul att se pris på SE luren, och om man jämför specs så äger den iphone exkl hdd, vikt typ. kommer nog bli en riktig fight i Sverige under 2k8

Det som iPhone tillför är "ease of use", känsla, stil, finess i små detaljer och it just works. I antal funktioner så finns det annat som räcker längre.
Men i MIN VÄRLD är det inte antalet funktioner som vinner, det är hur funktionerna är genomförda, genomtänkta, genomförda som gäller.
När det gäller gränssnittet blir andra lurar lika fräscha och moderna som Moses stentavlor. Tittar man sedan på konkurrensen konstaterar man att .. de fattar ju inte.
De försöker lägga lite touchskärm, lite se på video och en miljon funktioner som ingen använder (Nokia N95).

Mitt armbandsur är en rund tavla (analog representation), tre visare. Inget mer.
Den fyller sin funktion. Den är vacker för det inte finns en massa bludder på den.
VILL jag veta datum eller ta tid på mina ägg så trycker jag på en knapp och då visas alla möjliga digitala saker....UNDER skalet är det teknik så det dånar, den ställer sig varje natt och syncar mot ett atomur över kortvågsradio. den är vattentätt, har ett fullständigt omöjligt överjäkligt repfritt glas, klockan skiftar själv mellan sommar/vintertid.
(Junghans, Apollo Mega Alarm, se min blogg

http://goflorp.blogspot.com/2007/11/goda-tider-strlande-tider.html

Sån är en iPhone, en helskottas massa teknik och sedan lägger man på lager efter lager som gör att du slipper bry dig om tekniken, du bara använder den.

Jamenvafan, min gamla W900 har möjlighet till videosamtal, jag har testat att den lilla extrakameran fungerade EN gång. Jag har 50 andra funktioner i den som jag inte skulle sakna en sekund om de inte fanns där.

Vad använder jag då? Visar bilder för vänner (hyfsat stor skärm), skickar SMS, ringer, tar kort, lägger in en och annan ringsignal (mp3-fil).

Skall jag sitta mellan rödljusen och knacka in Excelkalkyler? Skall man hålla på med office gör man väl det i en dator. Jag är en person, inte ett jävla megacorporation!

Hade en gång en SE380, den hade en massa skit i sig för att kunna köra Krypterade filöverföringar med exchangeservrar, det lät så manligt att varenda teknobög inom mils radie fick bånge. Nåt för vanligt folk? Näe....

Det jag mest sett av SE's nya (en lur av 29, alla andra fungerar exakt som min W900 från när jesus gick i kortbraller) verkar mest vara att den ruskar runt ett par bilder. Det krävs mer än så för att göra en iPhone.

Folk som kliver in på ett sånt här forum och börjar hylla windowsgunk känns mest som att gå på Zündappklubbens årsmöte och så står käcke Rune där och skall berätta om sin nya Puch Dakota.

Om jag skaffar en sån där tytn eller vad de heter så får jag;

En burk som kräks när den ser min iMac, jag kan inte synca den utan extra programvara (missing sync). Jag använder Office-sviten två gånger om året. Jag tvivlar inte på att det blir roligare att ha tandvärk i framskridet stadie än att strula med en pryl som är gjord för XP/Vista. Dessutom med ett OS från ett företag jag inte ens skulle pissa på om de brann.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-23 03:06
Ursprungligen av Goflorp:

Skall jag sitta mellan rödljusen och knacka in Excelkalkyler? Skall man hålla på med office gör man väl det i en dator. Jag är en person, inte ett jävla megacorporation!

Skönt för dig att du slipper det, men jag har inte ens fått ett jobb än och jag sitter och meckar med Excel konstant för att hinna med mina labbrapporter i tid, hålla koll på diverse projekt och societies.

Ursprungligen av Goflorp:

Om jag skaffar en sån där tytn eller vad de heter så får jag;

En burk som kräks när den ser min iMac, jag kan inte synca den utan extra programvara (missing sync). Jag använder Office-sviten två gånger om året. Jag tvivlar inte på att det blir roligare att ha tandvärk i framskridet stadie än att strula med en pryl som är gjord för XP/Vista. Dessutom med ett OS från ett företag jag inte ens skulle pissa på om de brann.

Skönt att se att någon har perspektiv på livet Du låter som just en sån man vill ha med sig ut på pubben.

Varför kan inte vissa människor bara acceptera att folk har olika behov utan att hata dem för det? Det var EXAKT det här jag menade med mitt inlägg förut, försökte inte starta ett Apple VS Världen krig, jag bara undrade varför alla är så aggresiva mot produkter de inte anser sig behöva? Och, varför uppfinner de åsikter på plats för att argumentera mot? Goflorp, du har med 99% sannolikhet aldrig använt en TyTN, du har inte använt Windows Mobile 6 och du har aldrig försökt synca den med en Mac (som för övrigt funkar finfint med SyncMate), så varför säger du då nåt om den? Är inte det lite som att säga att en Porsche är en dålig bil utan att faktiskt veta något om den annat än att du en gång hörde något vagt rykte?

"Bara för att jag inte behöver det det behöver ingen annan heller det."

Ursprungligen av shandar:

Skönt för dig att du slipper det, men jag har inte ens fått ett jobb än och jag sitter och meckar med Excel konstant för att hinna med mina labbrapporter i tid, hålla koll på diverse projekt och societies.

Skönt att se att någon har perspektiv på livet Du låter som just en sån man vill ha med sig ut på pubben.

Varför kan inte vissa människor bara acceptera att folk har olika behov utan att hata dem för det? Det var EXAKT det här jag menade med mitt inlägg förut, försökte inte starta ett Apple VS Världen krig, jag bara undrade varför alla är så aggresiva mot produkter de inte anser sig behöva? Och, varför uppfinner de åsikter på plats för att argumentera mot? Goflorp, du har med 99% sannolikhet aldrig använt en TyTN, du har inte använt Windows Mobile 6 och du har aldrig försökt synca den med en Mac (som för övrigt funkar finfint med SyncMate), så varför säger du då nåt om den? Är inte det lite som att säga att en Porsche är en dålig bil utan att faktiskt veta något om den annat än att du en gång hörde något vagt rykte?

"Bara för att jag inte behöver det det behöver ingen annan heller det."

Ohja, Jag skall genast gå och handla en tytte. Jag tar två. Du vinner. Tack tack store allsmäktige för att du upplyst lella stackars mig om Microsoft (Heil!) och Koreanernas stora visdom!
Tack för att du älskar din Tütte och att du gärna víll frälsa mig.
tack tack.
Jag som hatar knappar får tänka om! Äntligen, säkert 80 knappar! Gött!
Få nog skaffa extra programvara för att koppla ihop den med OSX, skönt!
Å sedan kan jag sitta i lunchrummet på Volvo Lastvagnar och redigera Exceldokument och skriva Wordfiler. Jag längtar!
Sedan skall jag frälsa alla till denna sanna lära.
Folk som saknar flickvän skall jag GE en Tynte så de kan få en sådan! Hurra.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 23:23
Ursprungligen av Goflorp:

Ohja, Jag skall genast gå och handla en tytte. Jag tar två. Du vinner. Tack tack store allsmäktige för att du upplyst lella stackars mig om Microsoft (Heil!) och Koreanernas stora visdom!
Tack för att du älskar din Tütte och att du gärna víll frälsa mig.
tack tack.
Jag som hatar knappar får tänka om! Äntligen, säkert 80 knappar! Gött!
Få nog skaffa extra programvara för att koppla ihop den med OSX, skönt!
Å sedan kan jag sitta i lunchrummet på Volvo Lastvagnar och redigera Exceldokument och skriva Wordfiler. Jag längtar!
Sedan skall jag frälsa alla till denna sanna lära.
Folk som saknar flickvän skall jag GE en Tynte så de kan få en sådan! Hurra.

Lite lustigt inlägg faktiskt Fast jag jobbar tyvärr inte på Volvo Lastvagnar.. Sen missade du ju också min poäng, men men. Det får man tåla av ett sånt svar.

Ursprungligen av shandar:

Lite lustigt inlägg faktiskt Fast jag jobbar tyvärr inte på Volvo Lastvagnar.. Sen missade du ju också min poäng, men men. Det får man tåla av ett sånt svar.

Vi har vissa anställningskrav

Jag anser att alla dessa Windowsmobiler är skit, smäck och ett otyg. punkt.
Fortfarande.

Min iPhone funkar fint och med den skall vi ta över världen
Moahahahah

Ursprungligen av Goflorp:

Jag anser att alla dessa Windowsmobiler är skit, smäck och ett otyg. punkt.
Fortfarande.

Min iPhone funkar fint och med den skall vi ta över världen
Moahahahah

VI har förstått sedan länge att du anser att allt MS släpper är skit och avgudar allt jobbs släpper.

Hur ska en iphone kunna ta över världen när den inte ens kan hälften av vad en billig nokia mobil kan?

Ursprungligen av micke_nkpg:

VI har förstått sedan länge att du anser att allt MS släpper är skit och avgudar allt jobbs släpper.

Hur ska en iphone kunna ta över världen när den inte ens kan hälften av vad en billig nokia mobil kan?

Än en gång sätter du likhetstecken mellan ANTALET funktioner och hur bra en telefon är.

iPhone har de nöjdaste användarna enligt ngn undersökning.

Snart kommer 2.0-programvaran, då kommer det nya finesser/funktioner/fixar etc etc...
Bl a blir det bättre på företagsfronten. Har du aktier i RIM så sälj dem....

Jag avgudar inte allt jobs släpper, däremot tycker jag det mesta som MS släpper är smäck. Dessutom missade du ju att få med din favoritrad nu; att apple aldrig gör fel. Tankspridd idag...?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 20:35
Ursprungligen av Goflorp:

Vi har vissa anställningskrav

Och jag har vissa standarder. Varför bygga lastbilar när man kan bygga militära jetflygplan?

Ursprungligen av shandar:

Och jag har vissa standarder. Varför bygga lastbilar när man kan bygga militära jetflygplan?

Nu skall jag vara snäll.

Du säger att du har behovet att kunna fixa med dina Excelfiler etc.
Bra, då har du ju rättmobil om du har de behoven. Alla får lov att använda den mobil de vill.

Det jag kände var att det hela tiden sätts ett likhetstecken mellan antalet funktioner och hur bra den är. Jag tycker inte det stämmer alls.
Eftersom iPhone (än så länge) har färre funktioner än de flesta moderna lurar såväl från SE som Nokia eller tytn så brukar det vara det första de anmärker på.

Men det finns ju helt andra kriterier, ditt tex; kan man inte pilla Excel på den? Nähe, då får jag titta på ngt annat.

Min bror t ex; han köper aldrig ngt dyrt och pyttigt. Han är bilmekaniker, han har 100 samtal om dagen.

Vad han vill ha; Bra batteri, bra adressbok, lagom stor (händer som dasslock) och lågt pris (han pajjar en i kvartalet). Allt annat är bjäfs enl honom. Numera köper han bara SE eftersom han har laddare/headsets etc i hela högar som passar just dem.

Det JAG vill ha är ngt som inte ger mig total teknostress... jag bryr mig inte så mkt om antalet funktioner.

Vi har 77 000 bilar i vår orderkö... det känns rätt bra.
Skulle vara kul att se folks soffgrupper kom levererade med JAS

Bevaka tråden