Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DV till Final cut express problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 14:02

Jag sitter med en imac och kopplat en Sony-DCR-PC5 minidv-kamera till den via firewire.
När jag går till capture så får jag en testbild och felmeddelandet "preview disabled" i fönstret men dom har ändå någon slags kontakt med varandra eftersom kameran lyder när jag klickar på uppspelningsreglagen FCE.

När jag klickar på capture så kommer felmeddelandet "This operation could not be completed as there is no video".

Några tips?

P.S
Jag är en riktig novis när det kommer till både mac och FCE så jag är tacksam om jag kan få en förklaring efter min förmåga.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-04-02 14:45

Jag har inte tillgång till Final Cut Express just nu, men i vanliga Final Cut är det kanon att använda Easy Setup som du hittar direkt under Final Cut menyn. Jag tror och hoppas att samma menyalternativ finns i FCE.

Då markerar du att du använder PAL och DV PAL, och sedan ställer programmet in sig själv. Det kan hända att du har råkat göra någon liten inställning någonstans som gör att kameran och datorn inte riktigt känner igen varandra.

BTW, jag är också ganska grön på området. Men det tipset är ett av de bästa jag vet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 16:04

Tack för förslaget Ree_Tab men tyvärr har jag redan prövat det utan framgång.

1
Bevaka tråden