Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu utmanar Sony Ericsson iPhone på allvar

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-31 13:35
Ursprungligen av akesson:

Vad är det för konstig idé om att iPhone inte synkar bra med Windows du svamlar om? Rent skitsnack ju!

iPhone synkar alldeles utmärkt med Windows. Musik, filmer, podcasts, ringsignaler, kontakter, kalender, bilder - rubbet! I och med firmware 2.0 som släpps i juni kommer den även synka med Outlook "over the air" - precis vad företagskunderna behöver.

Nu rök det argumentet och därmed är din slutsats fullständigt felaktig.

Jag tror att det hela hela tiden har handlat om en enda grej när man snackar om iPhone och "windowsgrejer". Och det har inte handlat om en enda grej du nämner (iTunes-synkning som givetvis funkar finemang när iTunes finns för Windows).
Det handlar om Windows Exchange Server. Inget annat.

Nu kommer den biten att falla på plats också. iPhonen blir (eller är den redan?) helt transparent mot Exchange Server.

Om storföretag fortfarande efter detta inte köper in iPhones så har det inget med teknik att göra. Det handlar då om traditioner, vana, fördomar och gynsammare priser hos konkurrenterna. Som när det gäller Apple-produkter i allmänhet med andra ord

Ursprungligen av mjg:

Jag tror att det hela hela tiden har handlat om en enda grej när man snackar om iPhone och "windowsgrejer". Och det har inte handlat om en enda grej du nämner (iTunes-synkning som givetvis funkar finemang när iTunes finns för Windows).
Det handlar om Windows Exchange Server. Inget annat.

Nu kommer den biten att falla på plats också. iPhonen blir (eller är den redan?) helt transparent mot Exchange Server.

På företagssian är det oftast som du skriver, är detta löst och iphone är så underbar som det "sägs" så ska det väl inte vara några problem sedan.

Ursprungligen av mjg:

Om storföretag fortfarande efter detta inte köper in iPhones så har det inget med teknik att göra. Det handlar då om traditioner, vana, fördomar och gynsammare priser hos konkurrenterna. Som när det gäller Apple-produkter i allmänhet med andra ord

Håller med dig i princip, men då kanske det är dax att visa för apple att deras produkter ger ett garanterat mervärde. Det skulle man vinna mycket på.

Ursprungligen av akesson:

Vad är det för konstig idé om att iPhone inte synkar bra med Windows du svamlar om? Rent skitsnack ju!

iPhone synkar alldeles utmärkt med Windows. Musik, filmer, podcasts, ringsignaler, kontakter, kalender, bilder - rubbet! I och med firmware 2.0 som släpps i juni kommer den även synka med Outlook "over the air" - precis vad företagskunderna behöver.

Nu rök det argumentet och därmed är din slutsats fullständigt felaktig.

Ska låta en iphone synca med min nuvarande arbetsgivares outlook 2007. (har en kompis som ha iphone) ska testa hanses får vi se hur bra det går...O:-)

I juni kanske ja, men nu då?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-03-31 22:19
Ursprungligen av micke_nkpg:

Ska låta en iphone synca med min nuvarande arbetsgivares outlook 2007. (har en kompis som ha iphone) ska testa hanses får vi se hur bra det går...O:-)

Det kommer givetvis fungera utmärkt, om ni följer instruktionerna i manualen. Dvs installerar synkprogramvaran iTunes, och sedan kopplar in telefonen.

Varför skulle det vara något märkvärdigt, som du behöver testa? iPhone fungerar utmärkt tillsammans med vilken PC som helst, som lyckats klara sig ifrån virus- och spywareträsken windowsburkar badar i.

Väldigt konstigt att du uttalar dig så mycket om iPhone, utan ett ens äga en. Många av oss andra här vet vad vi pratar om eftersom vi själva äger en iPhone och har ägt en lång rad Windows- och Symbiantelefoner innan. Givetvis kan vi inte ha testat Xperia eftersom den fortfarande bara existerar som vaporware i prototypform.

Du gissar dig fram, och har fel. Gång på gång, på gång. Börjar bli tröttsamt.

Ursprungligen av micke_nkpg:

I juni kanske ja, men nu då?

Och när kommer Sony Ericsson Xperia ut då? Till hösten? Till vintern? Sony Ericsson har bara visat en tidigt prototyp. iPhone har funnits ute på marknaden sedan 29:e juni förra året.

Det är ju bara löjligt att försöka föra en debatt på den här nivån. Over and out för min del.

Ursprungligen av akesson:

Det kommer givetvis fungera utmärkt, om ni följer instruktionerna i manualen. Dvs installerar synkprogramvaran iTunes, och sedan kopplar in telefonen.

Varför skulle det vara något märkvärdigt, som du behöver testa? iPhone fungerar utmärkt tillsammans med vilken PC som helst, som lyckats klara sig ifrån virus- och spywareträsken windowsburkar badar i.

Väldigt konstigt att du uttalar dig så mycket om iPhone, utan ett ens äga en. Många av oss andra här vet vad vi pratar om eftersom vi själva äger en iPhone och har ägt en lång rad Windows- och Symbiantelefoner innan. Givetvis kan vi inte ha testat Xperia eftersom den fortfarande bara existerar som vaporware i prototypform.

Du gissar dig fram, och har fel. Gång på gång, på gång. Börjar bli tröttsamt.

Kallar du itunes syncprogram? jag kallar det mediaspelare eller något liknande. Jag vet vad du menar, så nog om det.

Finns många här som uttalar sig om saker de int vet ngot om. Jag har iaf testat en iphone och fibblat i menyerna. Vilket ingen bör ha gjort med X1 än.

Det som kommer avgöra för mig att köpa en i sverige när denkommer är att den då kan köpas obunden av operatör och obunden till iTunes. (jag är allergisk mot att bli tvingad till saker, ingen vet bättre än jag vad jag behöver. inte ens apple)

Ursprungligen av micke_nkpg:

Kallar du itunes syncprogram? jag kallar det mediaspelare eller något liknande. Jag vet vad du menar, så nog om det.

Finns många här som uttalar sig om saker de int vet ngot om. Jag har iaf testat en iphone och fibblat i menyerna. Vilket ingen bör ha gjort med X1 än.

Det som kommer avgöra för mig att köpa en i sverige när denkommer är att den då kan köpas obunden av operatör och obunden till iTunes. (jag är allergisk mot att bli tvingad till saker, ingen vet bättre än jag vad jag behöver. inte ens apple)

Apple är ju inte tankeläsare så de vet ju inte vad du behöver bäst....
Jag har dock mina aningar.

Varför kör du Mac öht då, du blir ju hela tiden så tvingad säger du.

Så, att du har fibblat lite i menyerna ger dig självgodheten att kunna göra korrekta analyser på strategisk nivå om vad en iPhone duger till...

iTunes är ett syncprogram, en mediespelare, ett brännarprogram, en filnedladdare ett shoppingfönster och säkert fem grejer till.

Å, vänta du vill ha sync med outlook, jaja, det kommer du få med råge om 2 månader.

Spännande tråd. Är det någon som har hört om någon som faktiskt har blivit så intresserade av Xperia X1 att de tänkt skaffa en?

Är det tänkt att de ska dyka upp till julhandeln eller tidigare?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Ska låta en iphone synca med min nuvarande arbetsgivares outlook 2007. (har en kompis som ha iphone) ska testa hanses får vi se hur bra det går...O:-)

I juni kanske ja, men nu då?

Om det inte funkar så kan han säkert hitta hjälp på den här sidan:
Troubleshooting iPhone contact and calendar syncing on Windows.

Nja jag är inget riktigt sony ericsson fan, så tänker inte ens tanken på en xperia. OS utseendet kanske ser rätt ok ut, men skulle tro att det är en sak man lätt tröttnar på. Är ju inte helt säker, men känns så iaf.

Ursprungligen av thevil:

Spännande tråd. Är det någon som har hört om någon som faktiskt har blivit så intresserade av Xperia X1 att de tänkt skaffa en?

Ingen ha ju kunnat "pillra" på en så det kommer nog senare när det kommer närmare lanseringen. som tydligen ska ske sent 2008.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 17:23

Jag är övertygad om att peze-tomtarnas tid snart är förbi.
Microsoft kan inte skjuta sig själv i foten hur många gånger som helst.
Folk tröttnar på skit som kostar pengar och som inte fungerar.

Ursprungligen av Konrad:

Jag är övertygad om att peze-tomtarnas tid snart är förbi.
Microsoft kan inte skjuta sig själv i foten hur många gånger som helst.
Folk tröttnar på skit som kostar pengar och som inte fungerar.

Tycker de sjuter sina användare i foten mest

Ett exempel; Om man köper Vista i USA får man med nedgraderingscheckar till XP...
Höh?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 18:19
Ursprungligen av Goflorp:

Tycker de sjuter sina användare i foten mest

Ett exempel; Om man köper Vista i USA får man med nedgraderingscheckar till XP...
Höh?

Det var gentilt.
Jag har hört att man mot betalning kan få nedgradering till XP hos exempelvis ONOFF om man köper en pezeharv med Vista.

Ta en minut och titta på denna:

Nu, snälla lägg ner diskussionen. Vi vill inte ha ett minikrig här på 99.se

Peace out!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 23:20

Snälla Micke. Jag ber, köp inge mer Mac. Det är verkligen inget för dig... (Fundera inte ens på en iphone).

Ursprungligen av DaPhox:

Snälla Micke. Jag ber, köp inge mer Mac. Det är verkligen inget för dig... (Fundera inte ens på en iphone).

Så detta forum är fullt med folk som vill att andra inte ska köpa mac? hmm... låter inte så seriöst...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 18:10
Ursprungligen av micke_nkpg:

Så detta forum är fullt med folk som vill att andra inte ska köpa mac? hmm... låter inte så seriöst...

Jag tycker faktiskt inte att "alla" ska göra det. Mac är inte för alla. Så är det bara...

Ursprungligen av DaPhox:

Jag tycker faktiskt inte att "alla" ska göra det. Mac är inte för alla. Så är det bara...

Vilka är då "värda" att ha mac? hmm...

Är det inte smartare att se till att så många osm möjligt kan få del av detta "verktyg"?

Nja det är för alla till en början, men om man inte är nöjd att använda mac om man har en så nej.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Nja det är för alla till en början, men om man inte är nöjd att använda mac om man har en så nej.

Så om alla håller med om allt så gynnar det utveckling?

Exakt hur långt måste det gå innan en tråd stängs? För mindre än ett år sedan stängdes saker och ting fort om det började osa datorkrig.

lika stor chans som att få se apple sälja datorer med windows

nja...mindre

*kvälljningar*
april, april.. tror jag iaf!

/////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORTSÄTT SKRIVA I DENNA TRÅDEN ->
http://www.99.se/allt-om-mac/240222-h-nvisning-mac-diskussion.html#post1496090
så denna kan hållas ren och endast diskuteras om Sony Ericssons nya counterback mot iPhone.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////

  • Medlem
  • 2008-04-01 21:44
Ursprungligen av Ipod_Lover:

/////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORTSÄTT SKRIVA I DENNA TRÅDEN ->
http://www.99.se/allt-om-mac/240222-h-nvisning-mac-diskussion.html#post1496090
så denna kan hållas ren och endast diskuteras om Sony Ericssons nya counterback mot iPhone.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////

Nej, gör inte det. Håll den här tråden on topic i stället.

Admin

Var står det att det är affärsmänniskor som tillfrågats?

Ursprungligen av Gilbert 2:

Var står det att det är affärsmänniskor som tillfrågats?

Ja, det kan man fråga sig.
Här är rätt diagram.

  • Medlem
  • 2008-04-04 16:12

Nu räcker det med skitsnack.
Raderar lite skräp. Låt mig slippa hota med repressalier för dem som fortsätter.

Admin

Bevaka tråden