- micke_nkpg
- Medlem ●
- Norrköping
Micke har valt att omtolka "det bara fungerar" till att betyda "allting fungerar, det finns inga buggar överhuvudtaget". INGEN menar det, men micke har valt att tolka det så.
Om något bara ska fungera, så ska det funghera alltid till allt. Annars ska det finnas med reservarationer i texten, viklket det inte gör.
Vad folk menar egentligen — och vad Apple menar med sloganen "it just works" — är att på Mac så strävar man efter ett absolut minimum av konfiguration, ett minimum av drivers och ett minimum av installationsbekymmer överhuvudtaget.
Men micke förstår inte det här. Han väljer att bortse från verkligheten och istället se varje inlägg han skriver som ett tillfälle att ventilera sin uppbyggda frustration för att Mac OS X är annorlunda än Windows.
Jag tackar för idiotförklaringen... det är tydligt att den som inte får allt att fungera är idiot i mac-folks ögon. kanske dax för bla Jogin att byta attityd till de som är nya och kolla runt skygglappen.
Om något bara ska fungera, så ska det funghera alltid till allt. Annars ska det finnas med reservarationer i texten, viklket det inte gör.
Nej, det behöver inte finnas reservationer varken i slogans eller vanligt tal. Det skulle underlätta för dumskallar om det var så, men vanligtvis struntar man i sånt och förutsätter istället att folk har en grundläggande förmåga att tänka själva.
Jag tackar för idiotförklaringen... det är tydligt att den som inte får allt att fungera är idiot i mac-folks ögon. kanske dax för bla Jogin att byta attityd till de som är nya och kolla runt skygglappen.
De nya klarar sig oftast alldeles utmärkt utan att behöva ventilera sin frustration och anpassningsvägran i varje inlägg de skriver.
Jag tackar för idiotförklaringen... det är tydligt att den som inte får allt att fungera är idiot i mac-folks ögon.
Men du. Jag har tappat räkningen på hur många olika personer som har erbjudit hjälp med att leta efter mjukvara till din scanner och mus här och du vill inte säga vad det är för modellnummer. Samtidigt som du klagar över folks attityd så vill du inte ta emot hjälp eller försöka samsas.
Hur ska man bete sig mot dig? Vad förväntar du dig egentligen?
Jepp
MacObservers Mac Geek Gab
Cranky Geeks
The Tech Guy
Ouch från BBC (favorit)
Mac OS Ken
... mfl
(nåt skall ju ta en genom dagen...)
[OffTopic]
Får jag lov att rekommendera The Talkshow med Dan Benjamin och John Gruber? Underhållande, nördigt och intressant. [/OffTopic]
Men du. Jag har tappat räkningen på hur många olika personer som har erbjudit hjälp med att leta efter mjukvara till din scanner och mus här och du vill inte säga vad det är för modellnummer.
jag har ven tackat för hjälpen, missat det?
Ja, tänka sig, det måste jag ha missat. MatsOlov också verkar det som (inlägg #210).
Ja, tänka sig, det måste jag ha missat. MatsOlov också verkar det som (inlägg #210).
gjordes i inlägg 185. undra vem det är som ska tagga ner nu...
Nja, där säger du tack ska du ha till Jesper moderator som ger dig svar det du gnällt om innan. Matsolov skiter du fullständigt i.
Liksom min fråga om vad det är för grejer du har problem med.
Nja, där säger du tack ska du ha till Jesper moderator som ger dig svar det du gnällt om innan. Matsolov skiter du fullständigt i.
Liksom min fråga om vad det är för grejer du har problem med.
Sluta idiotförklara folk som idioter mm så ska jag svara.
Okej, sorry. Jag missade ett inlägg, det är allt. Det var tur att du gav mig ett nummer för det där tacket var lite som en nål i en höstack.
Kan ni inte lägga ner det här nu?
Återgå till ämnet. Ställ riktiga frågor. Ge riktiga svar. Kom med riktiga argument.
Annars ligger det nog nära till hands att stänga den här tråden...
Om det inte vore annorlunda än Windows så borde det ju inte ens ha funnits kan man tänka sig. Om inte Linux är annorlunda än Windows så bör inte det finnas heller..
Om inga OS skiljer sig ifrån varandra så borde det ju bara finnas ett enda världen över.
Givetvis är det så, men ändå så har vissa människor fruktansvärt svårt att anpassa sig till andra miljöer. Saker och ting ska fungera på det sätt som det har fungerat tidigare. Och för dem är ju valet uppenbart: använd det du använt tidigare.
Håller med dig fullt ut. Då kan man ju dock tycka att det inte är någon idé att utveckla operativsystemen, då borde man vara kvar i samma system som funnits i urminnes tider, adjö till MacOSX eller Win xp/vista, vi ligger kvar och kör på samma gamla vanliga eftersom det har vi använt tidigare
Människors behov förändras och därför behöver systemen förändras så att de tillfredställer behoven av dagens användare
Håller med dig fullt ut. Då kan man ju dock tycka att det inte är någon idé att utveckla operativsystemen, då borde man vara kvar i samma system som funnits i urminnes tider, adjö till MacOSX eller Win xp/vista, vi ligger kvar och kör på samma gamla vanliga eftersom det har vi använt tidigare
Människors behov förändras och därför behöver systemen förändras så att de tillfredställer behoven av dagens användare
Ja, vad var det för fel på DOS 6.22 !
(obs Ironi)
Lyckligtvis så är det inte alla användare som vägrar lära sig nya saker och anpassa sig.
Ja, Snarare är det väl som så att en dag som man inte lärt sig något eller utvecklats är en kass dag...
Hörde en Podcast idag om att om man håller nere Command (Alt) när man klickar i Wifi-menyn får man veta massa mer....
Samma skall tydligen gälla för BT-menyn etc
Så idag är en bra dag!
Hörde en Podcast idag om att om man håller nere Command (Alt) när man klickar i Wifi-menyn får man veta massa mer....
Samma skall tydligen gälla för BT-menyn etc
Då vet jag vilken podcast du lyssnar på.
Tänkte sticka ut hakan och vara on-topic:
Den bästa anledningen att köpa en Mac är att man får en produkt av en kultur (Apple) som man uppskattar på något plan. Den kulturen garanterar att saker förhåller sig på ett visst sätt. Man kan diskutera teknikaliteter tills man blir grön men i slutändan handlar det om kultur och förväntningar på upplevelsen av kulturen.
Den bästa anledningen att köpa en Mac är att man får en produkt av en kultur (Apple) som man uppskattar på något plan. Den kulturen garanterar att saker förhåller sig på ett visst sätt. Man kan diskutera teknikaliteter tills man blir grön men i slutändan handlar det om kultur och förväntningar på upplevelsen av kulturen.
Sedan när blev datorer annat än en platsburk? kultur är väl iaf att ta i?
Men snälla micke_dkpg, min mac är absolut ingen plastburk. Den är en komis typ, och den har personlighet Och så är den fin också.
Och för mig är den också kultur (även om jag kan hålla med dig lite om att det är att ta i) men det känns i alla fall som en bra beskrivning, ja, kultur är det. För mig alltså, men så är jag lite (ja, kanske rätt så mycket) mac-galen också
Ha det bra
Öl är kultur, inte en dator. Men om vi ska hålla oss til topic. Den största anledningentill att köpa mac kommer "alltid" ha namnet MAC OS X, dvs operativsystemet.
Kultur; "Jag vet att du vet att jag vet... så vi behöver bara nicka och le..."
Men du fattar inte va?
Jag använder då mer än plastburkar... för mig är det så mycket mer.
Jag håller med korven i kylskåpet.
Jag får väl föreslå att du läser en kvällskurs i kulturvetenskap. Kulturyttringar är tecken på idéer och strukturer som yttras på ett sätt som kan kännas igen av andra. Det kan göras genom porslin, datorer, bilar, tavlor, arkitektur eller vad som helst. Och visst är öl kultur!
Jag pratar inte om det som kallas finkultur, alltså teater, måleri eller balett.
Jisses vad bra sagt jag kan inte annat än hålla med om det! Verkligen man får en kultur och en känsla där allt är enkelt och fungerar på samma sätt där allt ser enhetligt ut! jisses vad jag gillar de!
kan du inte annat än märka ord som du inte vet innebörden av,, mobbare...
Men snälla!! Kan du ge dig vad har det där med tråden att göra? Med tanke på hur du använder ordet mobbare undrar jag om du vet vad mobbning är och vad det har för inverkan på personer som utsätts för de?