Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod classic! Fel på clickhjulet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte min iPod classic 80Gb för en vecka sen nu, och jag har av misstag tappat den på golvet i gymet från ca: 50 cm höjd, blev nästan gråtfärdig för att jag inte behandlat den med den försiktighet som den förtjänar.
Den har också glidit ur fickan i skolan en dag när jag satt på en stol, då åkte den också i marken.
Numera har jag den inte på gymmet, och jag har den inte i fickan tills jag köpt ett fodral till den.

Nu till problemet, imorse när jag tänkte lyssna lite på musik så fungerade inte clickhjulet när jag precis satt på classicen, efter ca: 7 sekunder började det fungera.
Alldeles nyss så satte jag på den, då fungerade clickhjulet, men efter ungefär 5 sekunder så slutade det att fungera i 7 sekunder.
Är det fel?
Eller kan det bero på att den nyss varit avstängd i ett par timmar?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-06 23:49

Det låter ju inte som det ska, klickhjulet ska ju funka direkt. Och om du har köpt den för en vecka sedan så har du ju fortfarande garanti kvar på den. Tillbaks till affärn med den och be dom byta ut eller fixa den.

Det har bara varit så två gånger, men jag kanske får ta och försöka få den fixad iallafall.
Men om jag köpt den på teknikmagasinet i örebro, så kan jag väl gå till teknikmagasinet i västerås och lämna in den?
Hur lång tid kan det ta?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-07 21:29
Ursprungligen av hejfredrik:

Det har bara varit så två gånger, men jag kanske får ta och försöka få den fixad iallafall.

Tycker att du bör lämna in den. Min erfarenhet säger att om något är trasigt och man inte fixar det så löser det sällan sig själv.

Men om jag köpt den på teknikmagasinet i örebro, så kan jag väl gå till teknikmagasinet i västerås och lämna in den?

Har dålig erfarenhet av sådant. Köpte för många år sedan en bärbar CD (detta alltså många många år sedan) på Expert i Västra Frölunda, ett tag senare pajjade den så jag gick till Expert i Nordstan. Efter mycket om och men och sökande så fick jag reda på att den hade gått iväg till reparation, men sen hade dom skickat den tillbaka till Expert i V. Frölunda för dom såg att det var där den var såld (men dom kollade tydligen inte vem som skickat den, idioter). Så när den kom fram till Expert i V. Frölunda så fattade om inget och skeppade tillbaka den...

I slutändan fick jag aldrig tillbaks den, så jag fick välja en mp3 spelare istället.

Nu ska jag inte måla gud i taket och säga att det kommer att skita sig för dig, men jag skulle hellre fara tillbaka till orginalbutiken om jag hade möjlighet. Annars så kör på, det är ju butikens ansvar att den kommer tillbaka till dig. Hur ska du kunna hålla kolla på det?

Men se till att du får det på papper att dom ersätter dig om dom slarvar bort din pryl, att få det muntligt är inte värt skit (pardon my "french").

Hur lång tid kan det ta?

Ingen aning. Allt från en vecka eller 2 till par veckor alt. månad(er).

Okej, men jag tror att jag ska använda den i en månad till eller något, och se om det upprepas.
Det är ju ett års garanti på den.:P

På Teknikmagasinet spelar det ingen roll vilken butik du går in i, så länge du har kvittot kvar så kan du gå in i vilken Teknikmagasinet butik du vill och få samma service som om det vore butiken du köpte den i.

Vanligtvis brukar servicetiden ligga på ca 3 veckor, men det är olika från fall till fall då service verkstaden har mycket att göra eller kanske behöver beställa in reservdelar som inte finns på lager osv osv. Det kan mycket väl gå fortare som att det kan ta längre tid.

/Nicholas

Okej. Om jag märker att den börjar ticksa mer så får jag väl ta att kila till västerås och gråta lite och lämna in den.

1
Bevaka tråden