Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synka från iphone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fråga,

Jag fick precis min MBP utbytt på garanti och undrar om jag kan synka min kalender från min iphone till min nya dator? eller går synken enbart från dator till telefon?

mvh
tobias

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-12 09:35

Det går bra att synka kalendern från din iPhone till din dator.

nu1mlock

Ursprungligen av nu1mlock:

Det går bra att synka kalendern från din iPhone till din dator.

nu1mlock

så om jag bockar i kalendersynkning och synkar så försvinner inget från telefonen?

jag tänkte synka mina kontakter innan på samma sätt, men de försvann när jag gjorde det

och hur fungerar det med musiken?

mvh tobias

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-14 20:49
Ursprungligen av tobbj712:

så om jag bockar i kalendersynkning och synkar så försvinner inget från telefonen?

jag tänkte synka mina kontakter innan på samma sätt, men de försvann när jag gjorde det

och hur fungerar det med musiken?

mvh tobias

Jag har för mej att allt försvinner utom Kontakter....

The Solution :P

Hejsan, har haft samma problem när min dator krashade och tror att jag kan vara till lite hjälp.

Musiken kan överföras via ssh (Tar sjukt lång tid) om du tar en mapp som heter iTunes_Controll eller något liknande och drar den till tex skrivbordet, mappen ligger i "media" någonstans.
Filerna herer jättekonstigt tex XHYZ.mp3 mm, men om du har tagart dem så hamnar de korrekt i iTunes

Du kan också använda iPhone PC Suite, som sägs kan backa up hela telefonen.

Kontakter och kallender kan syncas från iphone till dator. om du väljer att synca med outlook, så välj "slå ihop information" eller liknande.

SMS och liknande kan överföras med hjälp av ett litet fust :P. Sm du klickar på återställ så kan du välja att säkerhetskopiera telefonen och då kopieras sms, inställninger kontakter mm till datorn. Men då måste du alltså återställa telefonen. Efter det så kan du synca telefonen med iTunes och allt är frid och fröjd, men kom ihåg att föra över musiken innan!

//Smoothie

iPhone och iCal synkar fel

Jag har ett stort problem med synkningen som startade efter en Leoparduppdatering i början av feb. -08. Ingen aktivitet gjord i iPhone kommer över till min iCal i min mbp! Och ännu värre; alla aktiviteter som flyttas i iCal (mbp) behåller en kopia på utgångstiden i iPhone. Vilket innebär att vissa aktiviteter finns det hundratal av i iPhone efter några månader. Att det inte ser likadant ut i iCal gör inte saken bättre, men ger mig åtminstone möjlighet att rensa i iPhone. Men om jag bara har tillgång till min iPhone så blir det oerhört jobbigt att hålla koll på vilka aktiviteter som är de riktiga. Ett flyttat möte innebär helt plötsligt en osäkerhetsfaktor. Just nu tar kalenderproblemet alldeles för mycket av min tid. Jag har återställt min Iphone, och har nu 1.1.4. Jag har också kört verktygsprogrammmen utan hjälp och till slut kört en ominstallation av min mbp (arkivera och installera).
Känner någon till en lösning?

Lösning hittades på ett annat forum här på 99iPhone:
Rensa synkroniseringshistoriken i iSync samt därefter välja att datorn ska "skriva över" iPhone i iTunes. Superskönt!

1
Bevaka tråden