- Sixten
- Medlem ●
Jisses vad bra sagt jag kan inte annat än hålla med om det! Verkligen man får en kultur och en känsla där allt är enkelt och fungerar på samma sätt där allt ser enhetligt ut! jisses vad jag gillar de!
Men snälla!! Kan du ge dig vad har det där med tråden att göra? Med tanke på hur du använder ordet mobbare undrar jag om du vet vad mobbning är och vad det har för inverkan på personer som utsätts för de?
Passa dig, Micke vet allt.
JMen snälla!! Kan du ge dig vad har det där med tråden att göra? Med tanke på hur du använder ordet mobbare undrar jag om du vet vad mobbning är och vad det har för inverkan på personer som utsätts för de?
Det lustiga i sammanhanget är ju att Micke ofta gör svepande anklagelser och nedsättande påståenden om Mac-användare i största allmänhet.
Det lustiga i sammanhanget är ju att Micke ofta gör svepande anklagelser och nedsättande påståenden om Mac-användare i största allmänhet.
Det är du o några till som ställer till det för den stora massan genom att ALLTID idiotförklara de som har andra åsikter era egna.
Att idiotförklara folk är detta forumets och andra macforums deltagres bästa sysstelsättnig verkar det som.
...genom att ALLTID idiotförklara de som har andra åsikter era egna.
Att "ALLTID" är en överdrift hoppas jag att du inser.
Jag skulle t.o.m vilja påstå att det är en väldigt stor överdrift.
En utmaning till dig:
Ge oss fem exempel på frågor i det här forumet (inte från den här bisarra tråden), där någon blir idiotförklarad för att de har en annan åsikt. Övertyga oss om att din bild av forumet stämmer.
Att "ALLTID" är en överdrift hoppas jag att du inser.
Jag skulle t.o.m vilja påstå att det är en väldigt stor överdrift.
En utmaning till dig:
Ge oss fem exempel på frågor i det här forumet (inte från den här bisarra tråden), där någon blir idiotförklarad för att de har en annan åsikt. Övertyga oss om att din bild av forumet stämmer.
Sök igenom Goflorps inlägg där han föklara för mig att jag är psykiskt sjuk. Fast han kanske får det.. för han har ju varit med så länge.
Antal spel till en plattform är inte liktydigt med vilken som är bäst.
Det är helt rätt, men om man ville att folk ska spela på en mac så behövs lite bättre grafikkort, på imac.
Ps. Marknaden för gamers är betydligt större än än marknaden för "vanliga datoranvändare".
Låter inte särskilt troligt. Har du några belägg för påståendet?
Det jag menar är att gamers har en tendens att lägga ut mera pengar på sina datorer. Byte av grafikkort till senaste spelet osv.. detta är idag omöjligt när du har mac.
Det jag menar är att gamers har en tendens att lägga ut mera pengar på sina datorer. Byte av grafikkort till senaste spelet osv.. detta är idag omöjligt när du har mac.
Låter inte heller särskilt troligt, har du några belägg för påståendet?
Visst kan man väl byta grafik kort i Mac, jag kan det på flera av mina Macar
Nu har jag skapat en ny tråd:
http://www.99.se/feedback/241232-f-rekommer-det-mobbing-olikt-nkande-p-99mac.html
Så vi kan väl ta all diskussion om mobbingen i den tråden i stället.
Så försöker vi hålla den här tråden on-topic: Argument för eller emot att byta till Mac.
Låter inte heller särskilt troligt, har du några belägg för påståendet?
jag har verkligheten som stöd. Har vänner o bekanta som är gamers och de lägger ut ca:3000kr eller mera på hårdvara. grafikkort, hårddiskar, minne, processorer mm.
Flera skulle vilja ha mac pga stabiliteten, men det går som sagt var inte i dagsläget.
jag har verkligheten som stöd. Har vänner o bekanta som är gamers och de lägger ut ca:3000kr eller mera på hårdvara. grafikkort, hårddiskar, minne, processorer mm.
Flera skulle vilja ha mac pga stabiliteten, men det går som sagt var inte i dagsläget.
Jag har nyheter till dig: din kompiskrets är inte hela verkligheten.
Mac skulle inte vara lika stabilt om vilken allsköns hårdvara som helst kunde stoppas i. Visste du t.ex. att majoriteten av Vista-problemen består av diverse grafikkort-drivrutiner? Apple har inte de problemen helt enkelt för att man inte kan stoppa i vilka allsköns grafikkort som helst.
http://www.downloadsquad.com/2008/03/28/29-of-windows-vista-crashes-caused-by-nvidia-drivers/
Jag har nyheter till dig: din kompiskrets är inte hela verkligheten.
Har jag påstått det? nej, du lade de orden i min mun som vanligt.
Mac skulle inte vara lika stabilt om vilken allsköns hårdvara som helst kunde stoppas i. Visste du t.ex. att majoriteten av Vista-problemen består av diverse grafikkort-drivrutiner? Apple har inte de problemen helt enkelt för att man inte kan stoppa i vilka allsköns grafikkort som helst.
Har du några konkreta bevis för detta? typ ett test som bevisar detta där man jämnfört två identiska maskiner med samma hårdvara i och den ena haft win vista och den andra mac os x?
Har jag påstått det? nej, du lade de orden i min mun som vanligt.
Du kallade din kompiskrets för verkligheten. Du har inte stöd från verkligheten, du har stöd från din kompiskrets som är en pyttepyttepytte liten del av verkligheten.
Har du några konkreta bevis för detta? typ ett test som bevisar detta där man jämnfört två identiska maskiner med samma hårdvara i och den ena haft win vista och den andra mac os x?
Gå till sidan jag länkade till. Förövrigt är det inte direkt en hemlighet att Macs stabilitet beror på att de kontrollerar hårdvaruplattformen. Det är ungefär lika etablerat som tyngdlagen.
Ska du diskutera detta ämne så rekommenderar jag att du först skaffar dig någon slags grundförståelse för problematiken innan du kommer med tips till Apple om hur de borde förändra sin affärside. Apple är redan det mest lönsamma datorföretaget i världen, deras affärside är inte trasig. Du kan ju även söka i forumet först, ämnet har nämligen avhandlats hundratals ggr tidigare...
Du kallade din kompiskrets för verkligheten. Du har inte stöd från verkligheten, du har stöd från din kompiskrets som är en pyttepyttepytte liten del av verkligheten.
vad är det då? är det bara din "insnöade mac-verklighet" som gäller?
Ska du diskutera detta ämne så rekommenderar jag att du först skaffar dig någon slags grundförståelse för problematiken innan du kommer med tips till Apple om hur de borde förändra sin affärside. Apple är redan det mest lönsamma datorföretaget i världen, deras affärside är inte trasig. Du kan ju även söka i forumet först, ämnet har nämligen avhandlats hundratals ggr tidigare...
menar du med detta att du vet vad jag vet och att jag alltid har fel?
Verkligheten är större än ens personliga erfarenheter. Det gäller alla. När du säger att du har "stöd från verkligheten" så menar du att "det är mina personliga erfarenheter" (fast med en extra pissig attityd som antyder att den du diskuterar med lever i något annat än verkligheten).
menar du med detta att du vet vad jag vet och att jag alltid har fel?
Att döma av det du skrivit så saknar du förståelse för problematiken.
Luktar lite mobbning från "den mobbade" där va?
Du drar igång hela trådar om att du skulle vara mobbad och utfryst. Fan att du över huvud taget kan med. Du är ju likadan som du beskyller andra för att vara.
ar du några konkreta bevis för detta? typ ett test som bevisar detta där man jämnfört två identiska maskiner med samma hårdvara i och den ena haft win vista och den andra mac os x?
Här så går det lite snett för dig micke, du vill ha bevis för problem med drivrutins problem, samtidigt som du säger att fler skulle vilja ha Mac för stabiliteten? Hur skall du ha det?
Sen tycker jag att du faktiskt kan ta och läsa mitt svar på din fråga angående hårdvara kontra hårdvara.
Sen säger 3000 kr inte så mycket. Är det per dag, vecka, månad, år eller årtionde? Själv lägger jag ut ca 30k per år på hårdvara.
Sen säger 3000 kr inte så mycket. Är det per dag, vecka, månad, år eller årtionde? Själv lägger jag ut ca 30k per år på hårdvara.
Så sant, så sant. Undrar just hur många gamers som lägger ut drygt 35000 kr på sin dator, vilket är vad en välkonfigurerad 17" MacBook Pro kostar.
Så sant, så sant. Undrar just hur många gamers som lägger ut drygt 35000 kr på sin dator, vilket är vad en välkonfigurerad 17" MacBook Pro kostar.
Skulle vilja se den som köper en laptop för 35´000 för att spela varje år.
Skulle vilja se den som köper en laptop för 35´000 för att spela varje år.
Det är exakt det jag menar. Du påstod att gamers lägger ner mer pengar på datorer, men en gamer skulle knappast lägga ner lika mycket pengar på sin dator som många på det här forumet gör.
Det är exakt det jag menar. Du påstod att gamers lägger ner mer pengar på datorer, men en gamer skulle knappast lägga ner lika mycket pengar på sin dator som många på det här forumet gör.
jag har svårt at se att de köper laptops.. men jag vet att de jag känner som är en liten del av verkligheten köper mycket datorprylar/delar varje månad.
Känner du gamers? för som du skriver så måste du ju ha belägg för det. "skulle knappast". Om man ska kolla andra inlägg så ska ju macanvändare inte behöva byta delar, för det ska ju bara fungera
Känner du gamers? för som du skriver så måste du ju ha belägg för det. "skulle knappast". Om man ska kolla andra inlägg så ska ju macanvändare inte behöva byta delar, för det ska ju bara fungera
Ja, det gör väl alla? Gamers byter väl ändå inte delar för att det de köpte förra månaden har gått sönder? De köper för att uppgradera och få bättre prestanda! Eller du kanske antar att "det bara fungerar" även ska innebära att hårdvaran automagiskt uppgraderar sig självt till bättre prestanda?
Ja, det gör väl alla? Gamers byter väl ändå inte delar för att det de köpte förra månaden har gått sönder? De köper för att uppgradera och få bättre prestanda!
Exakt.
Att uppdatera en imac för att få högre prestanda är liksom ganska kört typ köpa nytt grafikkort utan att byta hela datorn. men det vet vi båda så nogom det.
Jag köpte mac i grunden fär jag ville ha en bra jobbdator.
Jag köpte mac i grunden fär jag ville ha en bra jobbdator.
Det gjorde alla andra också. Just av den anledningen så skulle inte vi som köpte Mac för att få en bra jobbdator blir alldeles överlyckliga om det kom massor av spel till Mac, och med det drog med sig samma uppsjö av drivrutinsproblem som Windows har.
Låter inte särskilt troligt. Har du några belägg för påståendet?
Vem vet vad Micke egentligen menar, men faktum är att spelindustrin omsätter mer pengar än filmindustrin. Dock ska det poängteras att eftersom folk inte köper Mac för att spela så är det ganska irrelevant — mer spelmöjligheter lockar inte en målgrupp som överlag är ointresserad av spel.
Förövrigt är datorspel avsevärt mindre lönsamt än konsollspel — jag är ganska övertygad om att utvecklingen går mot konsoller, och att datorspelande kommer bli allt mindre populärt de närmaste fem åren eller så. (Vilket i sin tur kommer att öppna allmänhetens ögon för Mac, eftersom de inte behöver spelmöjligheter på datorn längre, vilket minskar behovet av att byta-ut-delar-själv. Förövrigt ganska ironiskt då alltså Microsoft med sin Xbox bidrar till att folk inte känner sig beroende av att ha Windows-PC.)
Sök igenom Goflorps inlägg där han föklara för mig att jag är psykiskt sjuk. Fast han kanske får det.. för han har ju varit med så länge.
Det där är inget svar på frågan/utmaningen. Jag bad dig komma med exempel på andra trådar och andra användare som har blivit idiotförklarade
Det kan väl inte vara så svårt? Du påstår ju att "alla" som har en annan åsikt "alltid" blir idiotförklarade...
Visa oss ett par stycken...
Det där är inget svar på frågan/utmaningen. Jag bad dig komma med exempel på andra trådar och andra användare som har blivit idiotförklarade
Det kan väl inte vara så svårt? Du påstår ju att "alla" som har en annan åsikt "alltid" blir idiotförklarade...
Visa oss ett par stycken...
Du som moderator ska kunna ta reda på detta utan min hjälp. Elelr vill du att andra ska göra ditt jobb.
Varför blir bara jag påhopad av dig och inte andra som better sig som svin? är du partisk?
Du som moderator ska kunna ta reda på detta utan min hjälp. Elelr vill du att andra ska göra ditt jobb.
Varför blir bara jag påhopad av dig och inte andra som better sig som svin? är du partisk?
Du blir inte påhoppad av mig. Jag vill bara att du ska backa upp dina påståenden med lite exempel. Jag har letat lite, och inte hittat några sådana exempel.
Att du har blivit kallad olika saker är naturligtvis väldigt tråkigt, och borde inte förekomma.
Men du måste skilja på vad som har hänt just dig i en eller två trådar, och vad som har hänt alla andra användare i alla andra trådar. Det är inte ett "mass-fenomen" bara för att det har hänt dig.
Men du måste skilja på vad som har hänt just dig i en eller två trådar, och vad som har hänt alla andra användare i alla andra trådar. Det är inte ett "mass-fenomen" bara för att det har hänt dig.
Det är inte du som säger vad jag upplever och hur jag tar det .. I detta falet är det den som blir utsatt som har tolkningsföreträde, inte du.
Jag kallar det du nu gör möjligt som "icke objektiv moderator" som ren mobbning. Att folk inte får hjälp med saker bara för att de har en viss åsikt är inget annat än ren mobbning och det är din sak att göra något åt problemet, inte symptomen.
Symptomen = utfrysning mot mig
Problemet = folks attityd mot oliktänande.