Tjena, har drömt om skiten inatt. Satt igår kväll och skulle uppdatera min jailbreakade 1.1.2 till 1.1.4. Lite sent jag vet, men jag har inte orkat tidigare. Jag tänker att jag vill ha en clean install etc och vill inte ha en jailbreakad längre, så jag klickar på återställa och klickar JA på att jag vill återställa och uppdatera med senaste programvaran.
Efter att 1.1.4 har laddats ner så extraheras det och precis när den startar om och verkar ha återställts så flashar det till på ipoden (och den startar om igen) och jag får felmedelande att den inte kunde återställas, "ett okänt fel uppstod (6)". Nu visar ipoden äpplet istället och måste stängas av för att göra om proceduren.
SÅ, då har jag testat med olika saker, bl a hålla in båda knapparna i 10 sek, utan ikopplad, men även ikopplad för att sedan bara släppa power-knappen och hålla in andra knappen i 10 sek till efter att äpplet visat sig. Jag har testat detta hundra ggr på ett annat användarnamn på datorn men även testat att logga in på Win XP på min bootcamp och testa där men samma fel även där. Jag har testat med att ladda om 1.1.4, men även testat att återställa till 1.1.1 genom att hålla in ALT knappen och välja den. Jag har startat om ett flertal ggr också. ALLT resulterar i samma problem.
Det bara flashas och sen FEL. Det värsta är att jag har ju ingen programvara installerad på den nu, så när jag kopplar in den till iTunes så kan den ju inte berätta någon information alls om den. Så ända knappen som går att klicka på är ju då "återställa" på iTunes.
help me =(((((((((((((((((((((((((((((((((((