- Sixten
- Medlem ●
Tror han snackar om MacWorlds forum
http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=53761
http://www.99.se/1486332-post97.html
Han kanske redan är aktiv på MW:s forum? Han kanske har orsakat turbulens där också, t o m ännu större turbulens än här på 99mac? Han kanske t o m har blivit bannad där och kommit tillbaka under nytt nick? Ja, vem vet... men det skulle ju kunna vara så. Eller?
Tror han snackar om MacWorlds forum
Intressant läsning.
Han verkar inte ha alla indianer i kanoten, så att säga.
Intressant läsning.
Han verkar inte ha alla indianer i kanoten, så att säga.
Sluta mata honom nu.
Läsvärt inlägg från macworld
Micke:
Problemet är inte dina åsikter utan det sätt som du har här på forumet, även om det blandas ihop. Jag tycker synd om dig om du inte förstår detta. Jag har tillbringat mycket tid på forumet, vilket inläggsantalet skvallrar om på gott och ont, men jag kan inte minnas någon som det har stormat kring som dig. Ta och titta på dig själv utifrån och ta en djup funderare på hur du har uppfört dig på forumet enbart för din egen skull. Om du vore min vän skulle jag bjuda ut dig på middag för att skapa en god atmosfär och ett öppet sinne och sedan på ett snyggt sätt förklara att du måste skärpa dig för man kan inte hålla på på detta viset. När ett stort antal människor påtalar detta för dig så tar du det som en intäkt för att alla är mot dig och att du har rätt. Somligt har skett ofint, men det finns en anleding varför de har gjort detta. Demontera dina försvarsanläggningar, lyssna och försök förstå och du kommer att göra succe!
Med vänlig hälsning
Axelman
Den där Axelman verkar vara en väldigt fin man han. Finns han här på 99mac också?
Nej Axelman bor bara på MW forum.
Ja det är ju redan förklarat...
Han blev temp. avstängd med micke_nkpg aliaset, men skapade ett nytt och möljde på som tidigare.
Tror han nämnde i nån annan tråd här att han blev orättvist behandlad, mobbad och tillslut avstängd på MW men som ni ser nu så är ju inte riktig fallet så.
Ja det är ju redan förklarat...
Han blev temp. avstängd med micke_nkpg aliaset, men skapade ett nytt och möljde på som tidigare.
Tror han nämnde i nån annan tråd här att han blev orättvist behandlad, mobbad och tillslut avstängd på MW men som ni ser nu så är ju inte riktig fallet så.
Tack, nu är det glasklart.
För att upplysa så är micke_nkpg upplåst på MacWorld. Så skippar vi allt skitsnack.
Det kan ni supporters hålla på med i erat lilla kryp in.
Micke skulle bara vilja att du kollar lite på priser för olika Mac datorer, det är ett faktum att Mac är ganska mycket dyrare än PC, så jag tror faktiskt inte att PC Gamers lägger ut mer pengar än vanliga Mac användare, skulle väl vara isåfall för att PC grejor går sönder osv.
Men om den här tråden hade fyllt sitt syfte så hade det säkerligen inte blivit fråga om någon mobbning överhuvudtaget.
Micke skulle bara vilja att du kollar lite på priser för olika Mac datorer, det är ett faktum att Mac är ganska mycket dyrare än PC, så jag tror faktiskt inte att PC Gamers lägger ut mer pengar än vanliga Mac användare, skulle väl vara isåfall för att PC grejor går sönder osv.
Men om den här tråden hade fyllt sitt syfte så hade det säkerligen inte blivit fråga om någon mobbning överhuvudtaget.
hitta ett grafikkort för 5000 till en mac så är du snäll som jag kan byta till utan problem.
Grafikprocessor (GPU) GeForce 9800 GX2 Tillverkare (GPU + Chipset) Nvidia GPU Core Clock 600 MHz Maximal upplösning (Analog) 2048x1536 Maximal upplösning (Digital) 2560x1600 Gränssnitt PCI-Express 2.0 SLI-stöd (för dubbla grafikkort) Ja Crossfire-stöd (för dubbla grafikkort) Nej Minnesstorlek 1 GB Minnestyp DDR3 Minneshastighet 2 GHz Memory Data Bus 512bits Dualdisplay Ja Trippledisplay Nej Fläkt Ja DVD stöd Ja (Hårdvarustöd) HDCP-klar Ja Skärmanslutningar 2xDVI TV-out HDMI
med dessa egenskaper.
Om vi hade brytt oss om vad det kostar hade vi inte köpt Mac.
Tala för dig själv. Jag bryr mig i allra högsta grad om vad det kostar. Däremot tycker jag det är värt det, men det är en annan sak.
Nej, det handlar inte bara om operativsystem, alltså Windows "mot" OS X. OS X och hårdvaran är integrerad och avvägda mot varandra och därför är själva hårdvaran en stor del av upplevelsen av OS X.
Windows är mjukvara (som måste stödja allsköns hårdvara), Microsoft ett mjukvaruföretag, Apple är ett datorföretag som säljer datorer med ett eget OS. Äpplen och päron.
Därför konkurrerar inte Apple/OS X per se med Windows utan med de datorföretag som säljer datorer med Windows förinstallerat Dell, HP, Sony och så vidare.
Nej, det handlar inte bara om operativsystem, alltså Windows "mot" OS X. OS X och hårdvaran är integrerad och avvägda mot varandra och därför är själva hårdvaran en stor del av upplevelsen av OS X.
Windows är mjukvara (som måste stödja allsköns hårdvara), Microsoft ett mjukvaruföretag, Apple är ett datorföretag som säljer datorer med ett eget OS. Äpplen och päron.
Därför konkurrerar inte Apple/OS X per se med Windows utan med de datorföretag som säljer datorer med Windows förinstallerat Dell, HP, Sony och så vidare.
Ja och mitt argument är att det inte funkar som försäljningsmodell om nu målet är att han en stor marknadsandel och att det är just därför som windows är det dominanta oset...
Jag håller med om att kobinationen av hårdvara ocd mjukvara är nice. Men det finns en enorrn mängd hårdvara och då måste det finnas nåt os som kan köras på all den hårdvaran och just nu råkar det oset vara windows. Därför "sitter osx fast" i sin relativt låga marknadsandel. Och det kommer dom troligen att göra ett bra tag framöver också.
Därmed inte sagt att inte mac är användbar, såklart
Ja och mitt argument är att det inte funkar som försäljningsmodell om nu målet är att han en stor marknadsandel och att det är just därför som windows är det dominanta oset...
Jag tror inte att målet är hög marknadsandel i sig. Alla delar av datormarknaden är inte lönsamma eller särskilt åtråvärda. Apple är ute efter premiumsegmentet, enligt min uppfattning. "What's wrong with being Mercedes?" -Steve Jobs
Jag tänkte att jag skulle köpa en ny Mac. Mina macar börjar bli gamla.
Jag har även några PC-datorer som jag har byggt själv. De är lite snabbare, men inte helt nya de heller.
Nu har jag installerat Safari 3.1.1 och iTunes på samtliga burkar. Och nu känns det inte lika bråttom att köpa en ny Mac. Upplevelsen blir ungefär den samma på PC:n. Dessutom kan jag använda mitt TV-kort på PC:n samtidigt.
Undrar om Apple gör rätt? Deras iver att visa PC-användarna Macens fördelar genom att ge dem Safari och iTunes kanske gör att PC-användarna finner det mindre nödvändigt att switcha?
Vad tror ni?
Undrar om Apple gör rätt? Deras iver att visa PC-användarna Macens fördelar genom att ge dem Safari och iTunes kanske gör att PC-användarna finner det mindre nödvändigt att switcha?
Vad tror ni?
[SPEKULATIONER]
Mitt intryck är att Safari mest har tjänat som ett irritationsobjekt bland Windows-entusiaster. Jag har sett ett fåtal som har varit glada över hur Safari renderar typsnitt men i stort verkar de flesta inte gilla att det inte liknar ett vanligt windows-program.
Jag tror inte att Apple har portat Safari till Windows för att ta marknadsandelar bland webläsare utan snarare för att markera att man vill se fortsatt stöd för webstandarder även på Windows. Intresset för WebKit har ju vuxit på många fronter, bl a i Linux-världen och på mobiltelefoner. WebKit kan kanske bli något att räkna med även på Windows fast kanske inte i form av främst Safari.
[/SPEKULATIONER]
Du har säkert rätt i det du skriver. Men Safari 3.1.1 är inte lika irriterande som den första betan. Det var nog lite synd att Apple släppte ut en så buggig kopia först.
Man får ju bara en chans att göra ett förstaintryck.
Sen är det ju lite konstigt att Windows-användare i så hög utsträckning kan sila mygg och svälja kameler.
Du har säkert rätt i det du skriver. Men Safari 3.1.1 är inte lika irriterande som den första betan. Det var nog lite synd att Apple släppte ut en så buggig kopia först.
Man får ju bara en chans att göra ett förstaintryck.
Sen är det ju lite konstigt att Windows-användare i så hög utsträckning kan sila mygg och svälja kameler.
Nej, den skarpa 3.1.1 fungerar säkert bättre, men jag tror att många har stört sig just på det avvikande utseendet med annorlunda scrollbars osv. Sedan att vissa dömer ut just en beta pga bristande stabilitet är ganska löjligt. Jag har inte hunnit köra den skarpa trean på Windows i någon större utsträckning så jag vet inte hur landet ligger på den fronten.
Visst är det humor på hög nivå med klagomål på gränssnittet? Fast det är också berättigat på ett sätt, vi förväntar oss att program ska se ut och uppföra sig på ett visst sätt under Mac OS X.
Själv tror jag att det faktum att SDK för iPhone kommer att få många utvecklare som inte tidigare har varit intresserad av Mac att switcha. Min kristallkula säger att det kommer att finnas sjukt mycket pengar i den marknaden inom ett par år när folk har tröttnat på sina klistermärksförsedda HP/Dell laptops.
En stor del framtida switchers som kommer att köpa Apples produkter kommer inte att köpa en Mac men däremot köra OS X på sin iPod Touch eller iPhone. Det är en fråga som ännu inte kommit in i den überkonservativa mainstreamdebatten som fortfarande överfokuserar på beiga burkar och Office-paket.
Jag hade klarat av att ha en Mac-modell till att välja på. En mellanmodell utan skärm saknas fortfarande.
minin är för svag och Mac Pro är för dyr. I varje fall för min plånbok.
Oss nördar emellan utgör ett något större och uppgraderbart sortiment inget problem Vårt problem är att vi inte gillar lönsamma prylar.
Apropå:
Jag kör Filemaker Pro 8.5 både i mac och win, härtill nödd och tvungen.
Ibland undrar jag om det är samma program. Jag fick till att börja med stänga av varningsskyltar i winversionen. Sen stämmer varken formattering eller typsnitt om jag mejlar filer mellan maskinerna. Dvs från mac till win stämmer inte - tvärtom brukar funka. Har ni liknande erfarenheter?
mekkabo:
ja, exempelvis så är det en del som har bekymmer med .doc och .xls etc som skapas i windows, redigeras i mac (Ser lika ut), som sedan öppnas i en win maskin igen.. det gillas inte riktigt.
själv så är jag nybliven mac användare och har inte stött på några direkta problem då jag mailar i oformaterad text och arbetar inte från pc längre, och glad för det är jag.