Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Svenska datum & nummerformatering, men ej stavning och menyer

Jag vill ha svenska datum och svensk nummerformatering, men jag vill inte ha svenska menyer eller svensk ordlista.

T.ex. så börjar kalenders veckor med söndag nu, rätt så irriterande.

Vad ska jag installera? Vill helst inte installera sånt som jag inte behöver nämligen.

Svenska menyer från SwePhone är det som behövs om man vill ha svenska datum etc. Jag har alltså installerat det, men man kan fortfarande välja engelska som språk samtidigt som man har svensk datumformatering.

  • Medlem
  • 2008-02-07 22:14

Problem med ordlistan!

Hej!

Jag har installerat hela SwePhone 1.1.3 Paketet, men jag får inga ordalternativ, det vill säga att ordlistan verkar inaktiverad, var aktiverar jag ordlistan? Jag har försökt gå in i inställningar och Tangentbord, det är både Svenskt och Engelskt aktiverat, men det är inget som vill hjälpa!

Ge mig ett tips, är jag på fel ställe för att aktivera ordlistan? Vad kan vara felet?

Nummerformatering vill inte,,, 1.1.3

Kör en 1.1.2OOB som är upplåst och uppdaterad till 1.1.3.
Svenska menyer och svenska nummer installerade.
Ändå visas +467077777 istället för inlagda kontaktens namn (070...).

Har reinstallat svenenska nummer och rebootat emellan men lika dant.

Kan iWorld fixa det åt mig? Eller vad gör det egentligen?

Någon annan lösning?

mvh

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 23:47

Lägg in alla kontakter med +46xxxxxx

Svenska ordlistor och tangentbord för 1.1.3

Hej!

Vet någon var jag kan hitta svenska ordlistor/tangentbord för 1.1.3 ?

Tackar
//N

Ursprungligen av nilsildur:

Hej!

Vet någon var jag kan hitta svenska ordlistor/tangentbord för 1.1.3 ?

Tackar
//N

http://www.ifun.se

Swephone på aftonbladet

Nu finns Pwnage med SwePhone: Guide: PwnageTool med SwePhone - för Mac

  • Oregistrerad
  • 2008-04-22 22:11

Svenska nummer fungerar inte?

Min iPhone började bli slö här för någon vecka sen så körde en restore och installerade om allt. Nu av någon märklig anledning vill inte Svenska nummer fungera? När någon ringer kopplar den inte numret till min telefonbok? Jag har inte numrena i +46 men det har jag inte haft tidigare heller och det har ju fungerat då..Enda skillnaden skulle väl vara att jag importerade numrena från SIM-kortet via iSIM den här gången men vad ska det spela för roll...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-24 12:08
Ursprungligen av imported_cruZZade:

Min iPhone började bli slö här för någon vecka sen så körde en restore och installerade om allt. Nu av någon märklig anledning vill inte Svenska nummer fungera? När någon ringer kopplar den inte numret till min telefonbok? Jag har inte numrena i +46 men det har jag inte haft tidigare heller och det har ju fungerat då..Enda skillnaden skulle väl vara att jag importerade numrena från SIM-kortet via iSIM den här gången men vad ska det spela för roll...

Prova med numren i +46-format. SwePhone har ju uppdaterats några gånger, så det kan bero på det.

Nummerformateringen

Hejsan,

Jag har lite problem med min 1.1.4 iPhone som är köpt i England! Jag bor i London och använder mig av MobileWorld's kontantkort men har lite problem med nummerformateringen.

När jag får sms så kopplas sms:et direkt till numret som är inlagt enligt följande: +46 70 432 xx xx

Men när samma person ringer så dyker telefonnumret upp som följer: 04670432xxxx (noter att det inte står 0046 utan 046)

Och jag Har installerat "svenska nummer". Hur skall jag bära mig åt? Det är inte så roligt att lägga in dubbla nummer i varje kontakt.

Jag vet att det finns flera liknande trådar om detta men jag har inte hittat en bra lösning.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-24 12:09
Ursprungligen av oliverwide:

Hejsan,

Jag har lite problem med min 1.1.4 iPhone som är köpt i England! Jag bor i London och använder mig av MobileWorld's kontantkort men har lite problem med nummerformateringen.

När jag får sms så kopplas sms:et direkt till numret som är inlagt enligt följande: +46 70 432 xx xx

Men när samma person ringer så dyker telefonnumret upp som följer: 04670432xxxx (noter att det inte står 0046 utan 046)

Och jag Har installerat "svenska nummer". Hur skall jag bära mig åt? Det är inte så roligt att lägga in dubbla nummer i varje kontakt.

Jag vet att det finns flera liknande trådar om detta men jag har inte hittat en bra lösning.

Tack på förhand!

Jag skulle börja med att kontakta MobileWorld och fråga varför de skickar ut 046- istället för 0046-.

Bevaka tråden