Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappade samtal

Tråden skapades och har fått 615 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här tappar jag samtalen 9 av 10 gånger.
Korsningen Gjörwells-Rålambs när jag norr ifrån åkandes söderut på Gjörwells.
http://hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=Gj%F6rwellsgatan+20

Senast redigerat 2008-04-23 14:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-23 17:23

ge mig nån spot där det konstant bryts samtal för många i Göteborg så ska jag testa om det händer för mig.

Jag ska inte säga för mycket, men jag tror att många "överdriver" problemet lite. Jag har visserligen inte Telia, och jag vill absolut inte spotta någon i ansiktet... Men.....
Iphonen är ju en klockren telefon och det känns ju rätt mycket kvalité om den... Vilket gör att många nog tänker lite "extra" på när samtalen bryts eller när den krånglar med uppkoppling...

Om jag tänker tillbaka på mina tre senaste mobiler, så tycker jag att samtalen inte bryts särskilt mycket mer med min Iphone än de gjorde med de lurarna. Jag tror helt enkelt att man "förväntar" sig mycket mer från en Iphone...

Men som sagt, jag har inte Telia. Har Tele2, och tappar något samtal då och då.

Vill bara flika in att jag läste någon kommentar om att "telia borde supporta för det är deras kund" och sådär. Det argumentet är rent ut sagt löjligt. Det är som att säga att viasat ska ge support på din platt-tv, eftersom att de sänder program som du kan se på den.

Du spottar ingen i ansiktet men precis som du säger så har du inte Telia som operatör och det är just med Telia i kombination med iphonen som problemen blir väl många. Andra kombinationer med operatörer-iphone har inte alls dessa problem.

Problemet är att alla som turistar i sverige med en iphone och som råkar välja Telia som operatör drabbas lika som oss andra med kombon telia-iphone.

Jag kontaktade Telia för att höra vad som gäller, vilka telefoner man får ansluta till deras nät osv. Och jag kan säga dig att det var inte så lätt att få veta något.

Ursprungligen av Telia kundtjänst:

Jag har pratat med supporten och fått till svar att en mobiltelefon kan användas i Telias nät om mobiltelefonen är typgodkänd för Telias nät. Däremot kan det vara så att gamla telefoner inte har programvaror som passar i nätet.

Mitt svar
Jag har letat efter typgodkännande på SonyEricssons, Motorolas, Nokias och Apples webbar men hittar ingen information alls.
SonyEricsson ber tex kunderna kontakta operatören och fråga om enheten kan användas i deras nät. http://www.sonyericsson.com/cws/common/help/localquestion15?cc=se&lc=sv
Har ni information över vilka telefoner som ni godkänt?

Ursprungligen av Telia kundtjänst svarar då med:

Har tyvärr ingen information att ge -om det blir problem så får man i första hand vända sig till telefonleverantören.

Mitt svar tillbaka till Telia
Ok så om jag har fattat detta rätt så är det så här?

Bara telefoner typgodkända av och för Telia får anslutas till Telias nät.
Men vilka telefoner som Telia har typgodkänt har Telia själva ingen information över?
Och telefontillverkarna hänvisar till operatören över godkännande?

Det känns som att jag aldrig kommer att få reda på vilka telefoner som är typgodkända.

Ursprungligen av Telia kundtjänsts slutkommentar:

Vi har ingen sådan lista att lämna ut. Men alla GSM-telefoner fungerar vanligtvis utan problem att ringa med i vårat nät under förutsättning att de inte är operatörslåsta till någon annan operatör.

Om det inte fungerar och simkortet fungerar felfritt i annan GSM-telefon så vänder man sig till tillverkaren för support.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag ska inte säga för mycket, men jag tror att många "överdriver" problemet lite. Jag har visserligen inte Telia, och jag vill absolut inte spotta någon i ansiktet... Men.....
Iphonen är ju en klockren telefon och det känns ju rätt mycket kvalité om den... Vilket gör att många nog tänker lite "extra" på när samtalen bryts eller när den krånglar med uppkoppling...

Om jag tänker tillbaka på mina tre senaste mobiler, så tycker jag att samtalen inte bryts särskilt mycket mer med min Iphone än de gjorde med de lurarna. Jag tror helt enkelt att man "förväntar" sig mycket mer från en Iphone...

Men som sagt, jag har inte Telia. Har Tele2, och tappar något samtal då och då.

Vill bara flika in att jag läste någon kommentar om att "telia borde supporta för det är deras kund" och sådär. Det argumentet är rent ut sagt löjligt. Det är som att säga att viasat ska ge support på din platt-tv, eftersom att de sänder program som du kan se på den.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag ska inte säga för mycket, men jag tror att många "överdriver" problemet lite. Jag har visserligen inte Telia, och jag vill absolut inte spotta någon i ansiktet... Men.....
Iphonen är ju en klockren telefon och det känns ju rätt mycket kvalité om den... Vilket gör att många nog tänker lite "extra" på när samtalen bryts eller när den krånglar med uppkoppling...

Om jag tänker tillbaka på mina tre senaste mobiler, så tycker jag att samtalen inte bryts särskilt mycket mer med min Iphone än de gjorde med de lurarna. Jag tror helt enkelt att man "förväntar" sig mycket mer från en Iphone...

Men som sagt, jag har inte Telia. Har Tele2, och tappar något samtal då och då.

Jag tror du har helt fel. Hade Tele2 innan till min iPhone, ett par enstaka brutna samtal på 3 månader. Bytte sedan till Telia, fick flera samtal om dagen brutna på ställen med full täckning där andra mobiler inte har några problem alls. Sedan jag flyttade till Göteborg har dock detta försvunnit helt. Dvs Telia och iPhone har problem på vissa geografiska platser där andra mobiltelefoner inte alls har problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-24 09:33

Jag har inte gjort något med min telefon sedan sist, men jag upplever den lite stabilare nu. Länge sedan något samtal bröts, men jag har då och då haft lite problem med uppkopplingen.

1.1.1 OTB -> 1.1.2 -> 1.1.4 iLiberty+
04.04.05_G

Hur kan man se vilken BL man har? Jag har intefipplat något med den i iLiberty+.

EDIT: Bor i Malmö, vid Rörsjöstaden.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-25 13:28

Porterade precis över mitt Halebopnummer till Glocalnet som kör på Telenors nät. För er som inte vet så är jag en av dem som har extrema problem med tappade samtal. Minst vartannat samtal tappas/bryts garanterat, oavsett batterinivå, geografisk plats, edge på/av, etc etc.

Återkommer med resultat om ett par veckor

Jag löste problemet med tappade samtal lätt åt en kompis.
Han har Telia och tappade samtal vid full teckning.
Han hade 1.1.4 och upplåst med Ziphone 2,4 tror jag det var.
Vi återställde telefonen och låste upp den med ZiPhone 3.0.
Sen var felet borta.

Bor och jobbar i Solna och hade tidigare Telenor, stora problem med tappade samtal och misslyckade uppringningsförsök. Märkte även att mottagningen ofta gick ner några pinnar direkt efter påbörjat samtal.

Chansade lite och bytte till Telia, mycket för EDGE men det kunde rimligen inte bli sämre än med Telenor. Mycket riktigt, inga tappade eller misslyckade samtal utöver vad som kan anses som normalt, det vill säga något enstaka.

Kort sagt skiljer sig mina erfarenheter från majoriteten i den här tråden.

Kör iPhone 16GB, FW 1.1.4, BL 4.6.

Våra tester

Jag och en polare köpte varsin telefon. Ziphone + uppgraderad bootloader med bootneuter.
Båda har Telia.
Han tappar samtal som fan, jag ibland. Bor på olika orter. Det vi sett är att efter tappat samtal
står signalstryrkan på 0. Hemma hos mig finns det nog bara en mast att associera till, så det
beror nog inte på roaming-problem, detta ej bevisat.

En sak vi upptäckt är att om man har wi-fi påslaget och tar ett samtal så droppar det ofta då telefonen autolåser och släcker ner skärmen. Kan vara en radiostörning eller en spänningsdip som uppstår. I mitt fall blir det oftast bara ett 'hack' i ljudet om jag är på jobbet, hemma tappar jag oftast samtalet. Om jag slår av wi-fi och låser telefonen funklar det bättre.

Jag har inte kollat hur detta är i samband med batteristyrka.. annat än att jag tappade samtal
hejvilt igår och hade då lågt batteri + wifi. Kan vara en slump.

Dessa resultat med wi-fi stämmer för oss båda.

Vild spekulering:

Jag tror att Apple har varit tvungna att tumma på prestandan på antennen.
Alltså har iPhone något sämre radio-prestanda. Om man har svag signal ökar risken för tappat samtal.
Vidare orsakar wi-fi någon störning under pågående samtal, antingen radio-teknisk eller
spänningmässig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-28 15:09
Ursprungligen av thensome:

Jag och en polare köpte varsin telefon. Ziphone + uppgraderad bootloader med bootneuter.
Båda har Telia.
Han tappar samtal som fan, jag ibland. Bor på olika orter. Det vi sett är att efter tappat samtal
står signalstryrkan på 0. Hemma hos mig finns det nog bara en mast att associera till, så det
beror nog inte på roaming-problem, detta ej bevisat.

En sak vi upptäckt är att om man har wi-fi påslaget och tar ett samtal så droppar det ofta då telefonen autolåser och släcker ner skärmen. Kan vara en radiostörning eller en spänningsdip som uppstår. I mitt fall blir det oftast bara ett 'hack' i ljudet om jag är på jobbet, hemma tappar jag oftast samtalet. Om jag slår av wi-fi och låser telefonen funklar det bättre.

Jag har inte kollat hur detta är i samband med batteristyrka.. annat än att jag tappade samtal
hejvilt igår och hade då lågt batteri + wifi. Kan vara en slump.

Dessa resultat med wi-fi stämmer för oss båda.

Vild spekulering:

Jag tror att Apple har varit tvungna att tumma på prestandan på antennen.
Alltså har iPhone något sämre radio-prestanda. Om man har svag signal ökar risken för tappat samtal.
Vidare orsakar wi-fi någon störning under pågående samtal, antingen radio-teknisk eller
spänningmässig.

Kul att du noterat samma sak, har tänkt att skriva om detta på forumet i snart en vecka men inte kommit mig för förrän nu....och då han du visst före med ett par timmar:-)

Som sagt, avslagen wifi har inneburit än oändligt stor förbättring för mig. Tidigare hade jag extrema problem och fick oftast brott på samtal efter mindre än 10 sekunder. Jag bor i Lund och har telia så jag bor helt klart i ett "riskområde" för samtalsavbrott, men med wifin avslagen så går det hur bra som helst att snacka. Enda tråkiga är att en av telefonens verkliga styrkor, surfning och mail, går klart segare nu, men jag har skaffat fastpris på edgen med telia så det är ändå ok och de gånger man vill surfa seriös så går det snabbat att slå på wifin igen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-28 12:54

"Om man har svag signal ökar risken för tappat samtal."

Jag har inte alls den erfarenheten. Jag rör mig i stort sett endast inom Örebro stad och överallt har jag minst 4 bars men oftast full mottagning. Tappar samtal som f-n ändå.

Jag är inte så säker på att signalmätaren är så mycket att lita på. Jag har nästan alltid fullt eller inget.

Liten uppdatering från mig och är väl ingen överaskning direkt. Bor vanligtvis vid Fridhemsplan och har väldigt grova problem med tappade samtal. Har dock varit nere i Malmö nu en vecka och inte haft ett enda tappat samtal.

Har dessutom bott väldigt centralt i Malmö och fler master om jag kollat upp det rätt. Tråkigt, men måste vara något specifikt i närheten av Kungsholmen som spökar med iPhonen....

Skrev ett mail o klagade hos Telia om tappade samptal, här är deras svar:

Lösning från Nät och Drift: 2008-05-02 13:30
Hej.
Iphone genererar problem oavsett operatör. TeliaSonera har kontaktat Iphone för att göra de uppmärksam på problemen. Förhoppningsvis kommer en programvara som skall hjälpa de kunder som använder Iphone. Kunderna får hålla koll med leverantör när detta sker då telia endast ansvarar för nätets funktion.

Med vänlig hälsning

Agneta Pariola
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-05 12:11
Ursprungligen av leveborn:

TeliaSonera har kontaktat Iphone

hehe ;D

Upplevelser med min iPhone med Telia och edge:

Geografiskt problem. Vissa platser bryts samtal väldigt ofta vissa tider (5-8 samtal i rad som bryts efter ett para minuter). Andra platser (hemma) har kanske 2 samtal brutits sen jag fick min telefon.
På dåliga platser kan vissa tider/dagar vara problemfria men är som regel problematiska.

Har märkt att signalindikatorn visar på 1-pinne när samtalet bryts för att strax efter hoppa tillbaka till fullt igen och stanna där så länge jag inte ringer.

Upplevde inte problemen vid 1.1.3 och ZiPhone 2.0 (tror jag det var) men har nu med 1.1.4 och iPlus problem. Geografin sammanfaller dock med uppgraderingen då jobbet bytte lokaler ungefär samtidigt.

Så, tänkte bara spamma med lite halvt värdelös info. Ska faktiskt resetta telefonen och låsa upp den igen för att se om problemet även finns kvar innan jag börjar installera 700 program på den

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-09 15:47

Jag upptäckte en riktigt intressant grej, som relaterar till denna tråd. Jag har låst upp min telefon med pwnagetool 1.1 och firmware 1.1.4.
I den dolda menyn i telefonen, där man kan se exakt mottagningsstyrka i siffror och de antal basstationer telefonen är kopplad till. Samt vilket frekvensband telefonen för tillfället utnyttjar.
Under gruppen FQ ska värdet normalt variera mellan 0-99 för GSM900, och 100-199 för GSM850 (USA bl.a.), 500-700 för GSM 1900 (USA) och värdet för GSM 1800 nät, som vi har i Sverige, vet jag inte.
Jag kollade in i denna meny när jag såg att telefonens vanliga staplar för mottagningsnivå var lägre än vanligt. Till min förvåning såg jag värde FQ ligga på 127 vilket betyder att telefonen tror att den befinner sig i ett GSM 850 Nät, och därmed ha dålig mottagning. När jag senare fick full spätta i mottagningsstaplarna kollade jag in i cellinfo-menyn igen och då var värdet normalt.
Vad kan vi nu dra för slutsatser? För mig låter det som mjukvaruproblem! Kanske har något med upplåsningsverktyget att göra? Uppenbarligen är inte dett något problem för de som inte har hackat telefonen och kör iPhoneabonnemang i något europeiskt land där de säljs. Bör tilläggas att i hela Europa så körs GSM 900/1800 (Som i Sverige). Jag uppdaterade till 2.0 beta, och nu ska jag testa hur det fungerar. Återkommer om resultatet.

Om du läser tråden så kan du se att det påpekas flera ggr att samma problem även finns med oupplåsta iphones i dom "äkta" näten.

Operatörerna anser att normalt ( alltså inget att felanmäla ) 2 % - 3 % av samtalen blir tappade samtal. Naturligtvis ingen officiell siffra men eftersom jag sitter "inside" en operatör och har frågat så vet jag. / Midmus

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-09 23:08

Fast här pratar vi snarare om 40 % - 50 % tappade samtal (i mitt fall iaf).

Mrbylund: Asbra om du återkommer med resultat efter att ha kört 2.0-betan ett tag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 22:38

Välkomnar mig själv till klubben...

Är det någon som har tips på vad man kan göra för att råda bot på detta problem?
Jag själv bor strax utanför stockholm men pendlar in och ut från stan nästan varje dag.

Har stora problem med att samtal avbryts samt att vissa samtal ej går att koppla upp vid vissa tillfällen. Använder mig av Telia som operatör. Telefonen är upplåst med Ziphone (vet ej vilken version då jag köpte den "crackad"). Telefonen är 1.1.3 med bootloader har jag inte heller någon aning om, vet själv knappt vad det är 8).

Har funderat på om man skulle ta och uppdradera telefonen till 1.1.4 och sen jailbreaka samt låsa upp med t.ex. Pwnage. Vad är det för uppgifter som man måste ha om telefonen för att göra detta? (Är total nybörjare inom detta så vädjar om hjälp av eliten)

Byt operatör

Jag har haft många samtal med Telia och de skyller helt på iPhones mjukvara och de har faktiskt beslutat att inte "supporta" iPhone. Alltså de hjälper inte dig med något, om det är tappade samtal, edge eller vad som helst. Är det en iPhone så är den osupportad hos Telia, så gör det ända rätta och byt till en operatör som kan hantera telefonen, ex Tele2.
Jag hade Tele2 i två månader utan ett enda tappat samtal, med Telia har jag kanske 50% tappade samtal. Det är förjävligt.
BYT!

Har en iPhone 1.1.4, iLiberty+ som i dagsläget i norrland fungerar bra, mycket sällan samtal tappas, ungefär som det "ska" vara... Hemma i Stockholm är fan telefonen nästan som en pest att använda.

Uppdatering: Detta visade sig inte vara så bra som det först verkade. Men jag lämnar det kvar eftersom jag fortfarande tror att problemet kan ha att göra med att telefonen försöker byta operatör. (telefonen har ingen täckning med ser ett gäng master med bra signal)

Jag har haft problem de senaste timmarna åxå men men helt klart mindre i omfattning för tillfället.

När jag nu får ett brutet samtal säger telefonen att operatören inte kan nås och att jag borde gå och välja en ny (eftersom jag inte har "automatic"). Varför den skulle tappa Telia och försöka sig på en annan operatör i några sekunder vet nog inte ens Apple ännu

---
Obs helt obekräftat men jag blev så glad att jag måste notera detta i alla fall. Testa själva och rapportera framgång, motgång.

Det kan ju vara ett rent sammanträffande men jag har nu test-ringt i en halvtimme utan ett enda droppat samtal. Tidigare nu på förmiddagen tappade jag totalt 6 av 8 samtal.

Vad har jag gjort för magiskt? Jo jag har valt Telia som "carrier" i iPhones inställningar. Det är allt. Inte automatic utan Telia.

Jag hade FIeldTest sidan uppe och bad kompisar ringa min telefon.
Jag knappade fram FieldTest sidan så fort jag fick ett brutet utgående samtal.
Det jag märkte var dels att när jag tog emot samtal försvann tillfälligt alla master i listan utom en enda och dels att när jag tappat ett samtal visade FieldTest helt andra master än de som sedan hoppade fram när Telias täckning åter var full.

Jag började då dra slutsatsen att telefonen försöker byta operatör helt utan anledning och i så fall skulle såklart samtalet brytas. Detta kan jag ju såklart inte backa upp med varken utbildning i mobilteknik eller mer empirisk data än 35minuters avbrottsfri täckning.

Värt att notera i anslutning till operatörstanken är att kin telefon bara listar TELIA, IQ och TelenorS som operatörer här (Mitt på Götgatan i Stockholm). Vart är exempelvis Tele2?

PS: FieldTest hittar man genom att knappa: *3001#12345#* och sedan klicka call... om någon undrade.

Senast redigerat 2008-05-12 15:16
Ursprungligen av eimermusic:

Uppdatering: Detta visade sig inte vara så bra som det först verkade. Men jag lämnar det kvar eftersom jag fortfarande tror att problemet kan ha att göra med att telefonen försöker byta operatör. (telefonen har ingen täckning med ser ett gäng master med bra signal)

Jag har haft problem de senaste timmarna åxå men men helt klart mindre i omfattning för tillfället.

När jag nu får ett brutet samtal säger telefonen att operatören inte kan nås och att jag borde gå och välja en ny (eftersom jag inte har "automatic"). Varför den skulle tappa Telia och försöka sig på en annan operatör i några sekunder vet nog inte ens Apple ännu

---
Obs helt obekräftat men jag blev så glad att jag måste notera detta i alla fall. Testa själva och rapportera framgång, motgång.

Det kan ju vara ett rent sammanträffande men jag har nu test-ringt i en halvtimme utan ett enda droppat samtal. Tidigare nu på förmiddagen tappade jag totalt 6 av 8 samtal.

Vad har jag gjort för magiskt? Jo jag har valt Telia som "carrier" i iPhones inställningar. Det är allt. Inte automatic utan Telia.

Jag hade FIeldTest sidan uppe och bad kompisar ringa min telefon.
Jag knappade fram FieldTest sidan så fort jag fick ett brutet utgående samtal.
Det jag märkte var dels att när jag tog emot samtal försvann tillfälligt alla master i listan utom en enda och dels att när jag tappat ett samtal visade FieldTest helt andra master än de som sedan hoppade fram när Telias täckning åter var full.

Jag började då dra slutsatsen att telefonen försöker byta operatör helt utan anledning och i så fall skulle såklart samtalet brytas. Detta kan jag ju såklart inte backa upp med varken utbildning i mobilteknik eller mer empirisk data än 35minuters avbrottsfri täckning.

Värt att notera i anslutning till operatörstanken är att kin telefon bara listar TELIA, IQ och TelenorS som operatörer här (Mitt på Götgatan i Stockholm). Vart är exempelvis Tele2?

PS: FieldTest hittar man genom att knappa: *3001#12345#* och sedan klicka call... om någon undrade.

Vad exakt kollar du i fieldtest? en jäkla massa siffror...

Ursprungligen av eimermusic:

När jag nu får ett brutet samtal säger telefonen att operatören inte kan nås och att jag borde gå och välja en ny (eftersom jag inte har "automatic"). Varför den skulle tappa Telia och försöka sig på en annan operatör i några sekunder vet nog inte ens Apple ännu

Jag knappade fram FieldTest sidan så fort jag fick ett brutet utgående samtal.
Det jag märkte var dels att när jag tog emot samtal försvann tillfälligt alla master i listan utom en enda och dels att när jag tappat ett samtal visade FieldTest helt andra master än de som sedan hoppade fram när Telias täckning åter var full.

Jag började då dra slutsatsen att telefonen försöker byta operatör helt utan anledning och i så fall skulle såklart samtalet brytas. Detta kan jag ju såklart inte backa upp med varken utbildning i mobilteknik eller mer empirisk data än 35minuters avbrottsfri täckning.

Värt att notera i anslutning till operatörstanken är att kin telefon bara listar TELIA, IQ och TelenorS som operatörer här (Mitt på Götgatan i Stockholm). Vart är exempelvis Tele2?

Att FieldTest inte visar några master när du tappar samtalen beror på att mjukvaran krashar och måste starta upp och initiera modemet igen. Det är troligen även därför som du får upp meddelandet att välja en ny operatör.

Angående Tele2 så är IQ deras operatörsidentitet.

Installera 'Mobile Finder' via Installer och navigera till /var/logs/CrashReporter/Baseband/
där hittar du loggarna som ger massor av information - ibland i ganska svårtolkad stil men definitivt intressanta saker om vad som sker.

Senast redigerat 2008-05-13 03:51
Ursprungligen av petterf:

Installera 'Mobile Finder' via Installer och navigera till /var/logs/CrashReporter/Baseband/
där hittar du loggarna som ger massor av information - ibland i ganska svårtolkad stil men definitivt intressanta saker om vad som sker.

Jag hittade även dessa i datorn (lättare att läsa). Försöker hitta något vettigt i dem men det känns som en grej som bara Apple (eller geohot) kan lösa.

Kolla i:
~/Library/Logs/CrashReporter/MobileDevice/

iTunes kopierar dem och verkar skicka dem till Apple automatiskt så nog fan vet Apple allt möjligt om detta problem. Att de inte kommit en uppdatering som "löser problemet" tolkar jag som att det möjligen är upplåsta telefoner som drabbas... i alla fall i större utsträckning. (har dock inte hittat info om någon som med säkerhet haft detta problem med en helt ren telefon)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-13 03:44
Ursprungligen av eimermusic:

Vad har jag gjort för magiskt? Jo jag har valt Telia som "carrier" i iPhones inställningar. Det är allt. Inte automatic utan Telia.

Hehe, tyvärr måste jag nog "krossa dina drömmar" och säga att det inte hjälper att välja sin specifika operatör.. Har haft telia som förvalt i ca 1 månad nu utan förbättring.. tappar fortfarande varannat samtal.. (minst).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 23:01

eimermusic
tack för tipset. Håller stenkoll på denna tråd. Har testa sitt tips och måste vägarna att jag är glatt överraskad. Har tappat 1 samtal av då 6 st. Nu har jag iof befunnit mig på samla ställe hela tiden men innan denna ändrig bröts 95 procent av alla samtal.

Följer detta med späning. Hoppas det Löderups sig,..

Bevaka tråden