Kenjon, vad är ARD, ursäkta akronymokunskapen..
Har nu testat dina råd med Remote Server Admin, i Leopard finns ju "dela skärm med servern" och vad man än sätter upplösningen i det delade fönstret till förblir den fysiska ACD-skärmen svart. På klienten med den delade serverskärmen ser allt bra ut (jag använde en MacBookAir med SSD.
Bytte jag till motsvarande uppsätt i en Tiger serevr kom jag inte långt, där finns (väl) ingen skärmdelning?
Återstod att byta till en enkel LCD19", köra den i typ 800x600 eller 1024x6768 med tusentals färger eller mer - det funkarde bra. Med samma upplösningar på ACDn var det som sagt svart.
Jag kollade specen på videokortet, det var "bara" 64MB och såg också att Apple säljer en "uppgradering" till annat videokort, 256MB där man påstås kunna köra en 30"ACD i full upplösning.. Fast det är ju att spilla krut på döda kråkor?..Kortet ligger på ynka 1700 pix, så det är inte det..
Så, om jag visste vad ARD var, kanske jag kunde få till det också, eftersom du får ihop'at. Men du kör uppenbarligen inte ACD'er på din Xserve?
Finns det någon som gör det på lilla 64MB videokortet?
/bert