Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Den enklaste lösningen är väl att se efter om Ubuntus MBR (grub?) har stöd för att sparka igång Leopard/Tiger eller inte. Om den har stöd för detta så är det ju egentligen bara att du sköter partitioneringen från Ubuntus egna installationsprogram. Det är varken jobbigt eller svårt att göra där.
Gällande hur partitionsinformationen ska se ut så är väl EXT3 förslagsvis det bästa och därefter att du kör en swap och sedan en annan partition för /.
Fast det blir ju mkt att hålla reda på.
Det blir olika Swap-ytor och OS-spaces och... jag känner att det skulle bli en rejäl dos (förlåt!) med papper och penna innan man sätter sig bakom tangentbordet.
Leopard på en intelmac kräver Apple GUID-partitionstabell.
På en PPC-mac krävs Apple Partition Map.
MBR funkar inte.
Men det går ju säkert att "hacka".
Leopard på en intelmac kräver Apple GUID-partitionstabell.
På en PPC-mac krävs Apple Partition Map.
MBR funkar inte.
Men det går ju säkert att "hacka".
Så grub (som troligtvis används i Ubuntu) kan inte dra igång Leopard på en Intel-maskin utan att det behöver pillas en massa på olika sätt i dess standardutförande?
Jag läste att senaste Ubuntu har stöd för att ligga som en klump inuti en Windows-partition så man slipper mecka så himla mycket med olika partitioner. Det lär dock ge sämre prestanda.
Jag läste att senaste Ubuntu har stöd för att ligga som en klump inuti en Windows-partition så man slipper mecka så himla mycket med olika partitioner. Det lär dock ge sämre prestanda.