En byrås (eller företags) storlek känner jag lite spontant inte är kopplat till antalet anställda, snarare mentaliteten och jobbrutiner m.m. Utifrån sett kundbemötande och kontaktpersoner etcetera.
Kompiskunder kan generera fler uppdrag, djungeltrumman slår lite lätt om man gör bra jobb och kompiskundernas kompisar blir intresserade och voilà! Jobb. Men har man inte kompiskunderna som utgångspunkt kan det nog vara ett hack svårare. Kan ju pressa priset hårt för att få in något från början men det blir genast en kund man måste avsluta då kunden blir van vid det låga priset.
Både små hippa kampanjer som långsiktiga konton kan vara tillfredsställande på sina vis. Att jobba med ett märke och styra det måste vara otroligt kul, som att uppfostra ett barn. Lika gärna som det antagligen är skönt att svänga friskt med en kort kampanj som avkoppling eller avbrott.
Skulle jag få välja ett (jobbar inte med reklam iofs) skulle jag nog dock ta och jobba med lite olika korta kampanjer så man inte blir rastlös