Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Länsförsäkringar Banks nya hemsida

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

LF Bank har "uppgraderat" sin hemsida så pass att den är instabil med OS X och Safari. Det går oftast inte att logga in för att sköta sina bankaffärer. 5 dygn sedan jag kom in. Det måste vara ett elände att köra aktiehandel via LF Bank!

Vid de tillfällen man kommer in möts man av mörkgrå text på ljusgrå botten. J-vligt designat och skitsnyggt, men inte läsbart för 5 öre och opraktiskt. Spalter är så smala att belopp på mer än 1000 kr skrivs ut på två rader. Det saknas summering av betalningar, så man måste sitta med miniräknare för att se hur mycket pengar som behövs vid respektive dag, sidorna fyller inte en 4:3 skärm, osv osv...

Svarstider på upp mot 45 - 60 sekunder och om man frestas att trycka enter i ivern att gå vidare kastas man ut från sidan. Jag fick ett hjälpdokument hemskickat, avsedd för NT och IE 6 och uppåt!

I telefonsupporten är de vänliga men less på alla negativa synpunkter och håller med om att sidan fungerar "mindre bra". Den är så dålig att de redan ska uppgradera, så banken är nere i nästan 24 timmar i helgen.

Ser mig nu om efter en ny bank som ger fullgott stöd åt MacOS. 2 st biobiljetter med popcornmeny (!) och att slippa bankkortskostnaden för ett år är inte mycket plåster på såren.

Någon som kan bekräfta Skandiabanken. Ser fördelar att vara helkund med försäkringar, pengar, kort osv på samma ställe.

Någon som vet vilken designbyrå som ligger bakom "underverket"? LF Bank vill inte säga!

Jag noterade liknande problem där när den var alldeles ny för någon vecka sedan. Trodde det var tillfälliga problem. Så jag tänkte kolla igen nu, men det gick inte något vidare:

TEKNISKT FEL Var vänlig och försök igen senare.

Felsökningsmall a la LF Bank

Hej,

det finns ingen anpassad felsökningsmall för MAC-användare så jag måste dessvärre hänvisa till följande mall. Stegen i instruktionen är desamma men med MAc-terminologi. Jag har precis efterfrågat en ny mall för just MAC-användare.
Med vänlig hälsning

Länsförsäkringar Stockholm

Ämne: Re: Felsökningsmall

Hej,

Det var väl inte så värdefullt, vi var väl överens om att jag använder Mac OSX och Safari. Texten handlar helt om IE och PC.

Hälsningar
Göran K

Mall för att lösa tekniska problem med kundens webbläsare
Steg 1
Återställ standardvärden för avancerade inställningar.
Gör så här:
I Internet Explorer gå in på verktyg-menyn, Internet-alternativ. Klicka på fliken Avancerat. Klicka på knappen ”Återställ standardvärden" längst ner till höger. Klicka på verkställ så inställningarna träder i kraft.

Steg 2
Lägg till tillförlitlig plats
Fortfarande under verktyg-menyn, Internet-alternativ, klicka på fliken säkerhet. Klicka på ”Tillförlitliga Internetplatser” (en grön bock). En bit upp till höger finns en knapp som heter "platser" eller liknande (beroende på webbläsarversion), klicka på den. På raden "Lägg till den här webbplatsen i zonen:" skriver du https://secure246.lansforsakringar.se och klickar på "lägg till" knappen så adressen visas i rutan "Webbplatser". Klicka ok för att komma tillbaka ett steg och klicka sedan på knappen Verkställ (om den inte är gråtonad).

Steg 3
Ta bort tillfälliga internet-filer
Fortfarande under Verktyg-menyn, Internet-alternativ. Klicka på fliken Allmänt om den inte redan visas. Klicka sedan på knappen Inställningar. En ny ruta visas, kontrollera att "automatiskt" är ikryssat i den översta delen av rutan. Är den inte ikryssad, gör det. Klicka sedan på knappen "Visa filer…". Ytterligare ett fönster visas. Gå in på Redigera-menyn och välj "Markera alla". Tryck på delete på tangentbordet. En varning om borttagning av cookie-filer visas troligtvis, godkänn den genom att klicka på ja. Stäng sedan det fönstret så du ser den ruta där du tidigare kontrollerade om "automatiskt" var ikryssad. Klicka på ok i den rutan.

Steg 4
Acceptera session-cookies (Om du har Internet Explorer 6)
Även denna inställning under "Verktygmenyn", "Internetalternativ" och sedan väljer du fliken "Sekretess". Klicka på knappen "Avancerat". Kryssa sedan i "Åsidosätt automatisk cookie-hantering". När det är gjort ser du till att det är ikryssat "Acceptera" under båda rubrikerna. Slutligen kryssar du i "tillåt alltid session-cookies" och klickar på "ok". Klicka på "verkställ-knappen” om den inte är gråtonad och sedan fliken "Allmänt". Klicka sedan på knapparna "Ta bort filer" och "Ta bort Cookie-filer" i tur och ordning. Om du får någon meddelanderuta bekräftar du borttagningen. Klicka ok på alla fönster du har uppe, stäng Internet Explorer och prova sedan igen!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-14 17:48

Kanske ingen tröst men sidan verkar fungera rätt bra i Firefox på Macen. Det enda jag kan säga är att jag har märkt att Safari har ibland rätt stora problem med cookies. Kanske accepterar den inte vissa cookies som är nödvändiga för banken?

//Rob

Safari eller Firefox

LF Bank säger själva att 10.5 och safari 3.0 fungerar...

1
Bevaka tråden