Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - min iPhone har spårat ur

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av loj:

Jag fattar ingenting av den griniga stämningen som delvis råder i en del svar i tråden. Det är väl klart att om ens iPhone flippar ur så blir man stressad...? Vad är det för fel på att som Robo-X och Drakfort tålmodigt svara på de frågor som ställs? Och om man inget har att tillföra, så kan man ju faktiskt hålla fingrarna borta från tangentbordet!

Det griniga humöret bottnar i att trådskaparen uppenbarligen inte följer de råd som ges eller de guider som länkas till. Det finns ju t.o.m. guider på svenska med bilder som förklarar steg för steg hur man gör så att klaga på att de är på engelska duger inte.

Det enda som är värre än kommentarer som inte tillför något är de som påpekar det.

För att tillföra något, säker på att det är rätt firmware du återställer med? Ladda ner 1.1.4 genom iTunes och prova igen.

Ursprungligen av loj:

Jag fattar ingenting av den griniga stämningen som delvis råder i en del svar i tråden. Det är väl klart att om ens iPhone flippar ur så blir man stressad...? Vad är det för fel på att som Robo-X och Drakfort tålmodigt svara på de frågor som ställs? Och om man inget har att tillföra, så kan man ju faktiskt hålla fingrarna borta från tangentbordet!

Jag anser att killen inte ger tillräckligt tydlig information om vad han gjort, vad det är som går fel, när det går fel, vad han har testat, vad som tar tid...

Det känns helt klart som han har givit sig ut på för djupt vatten och inte har någon koll på vad han sysslar med. Jag har full förståelse för att killen är stressad och vill få det att fungera. Men forumet bokstavligt talat KRYLLAR av trådar med folk som fått flipp på sina Phones och hade jag varit trådskaparen hade jag börjat med att läsa igenom alla dessa och försökt med de hundratals olika förslag som finns där innan jag hade startat tråden.

DÄRFÖR förstår jag faktiskt den något snäsiga ton som finns, både i det här inlägget och liknande inlägg.

Min åsikt är att om man inte kan hantera avancerade program (kan man kalla något av Iphone hacken för det?) så ska man inte ge sig på det, särskilt inte om man ska sälja den. Jag hade inte velat ta i den där Iphonen ens med tång, och tycker synd om den stackare vars knä den hamnar i om den ens lyckas bli ordentligt fixad....

assså allvarligt talat nu..jag har haft en iphone innan också och ja kunde då återställa den genom itunes o låssa upp den sen genom ziphone men denna telefonen e fucked up..köpde den av en kompis redan när de var fucked up då när man startade den kom den bara i recovery läge eller vad det hete så då tänkte jag lyckas ja fixa om den som den var från början så kan ja säkert sälja den då funkar den som den ska..jag e stressad som fan för dem här iphonen e så komplicerade vissa funkar skit bra vissa e fucked up cpiga..så alla iphones e inte lika..

det jag mennade från början är att ja ville återställa den till 1.1.4 genom itunes o det gick inte..jag gjorde det genom iliberty skiten jag tryckte på alla dem man ska sen go for it väntade en liten stund sen kom jag in i iphonen?`..fast då var det på engelska o installer var inte installerad o shit o ja kunde inte ha svenska kort eller nått då betyder det att den är låst till engelsk nät eller hur?..o jag försökte genom itunes igen o de går inte för man måste aktivera skiten står det på itunes..testade me ziphone igen den hänger sig..sen testade jag me winpwn o det funkar inte heller jag vet ifan vad jag ska ta mig till nu har testat på alla möjliga sätt..

så där har ni alla svar på hur jag gjorde från början till slut o jag har läs guider som ni har get mig o det e jag tacksam för att ni försöker hjälpa mig..men vet ifan vad felet är på skiten

Och då tänkte du ju helt fel när du trodde du kunde använda ziphoneistället för iTunes, när du skulle återställa den.
iTunes återställer firmware.
Ziphone jailbreakar, låser upp och aktiverar firmware.

men jag vet det jag försökte återställa den genom itunes sen jailbreaka den efter men problemet är itunes ja inte kan återställa den helt ?

Ursprungligen av Metiveli2008:

men jag vet det jag försökte återställa den genom itunes sen jailbreaka den efter men problemet är itunes ja inte kan återställa den helt ?

Men du skrev ju: "problemet från början va o återställa den helt från itunes me de funkade inte men ja gjorde det genom liberty"

Det funkade inte i iTunes så du försökte göra det genom iLiberty+ istället. Varför ens försöka med det? De gör överhuvudtaget inte samma sak.

Dessutom skrev du:"nu kom jag in i iphone men kan inte ha svenska kort eller nått sånt..det står på itunes sätt in rätt sim kort för o aktivera iphone..?"

Det visar på att du inte har en aning om vad du håller på med.
Möjligt var luren brickad när du fick den, men som du hållt på och experimenterat och hetsförsökt få igång den utan att läsa på har inte gjort det bättre.

vad mennar du med brickad? jaa när jag testade genom iliberty så kom ja in i iphonen men det e fortfarande fel i den?..

vad mennar du med brickad? jaa när jag testade genom iliberty så kom ja in i iphonen men det e fortfarande fel i den?..

Brick = engelska för tegelsten = iPhoneslang för död iPhone

jag vet vad ja håller på me va fan..jag testar genom itunes de funkar inte man kan testa på andra sätt också förfan..därför testade jag genom iliberty o ja kom in i skiten men det e fortfarande nått som e fel i iphonen..

jag vet vad ja håller på me va fan..jag testar genom itunes de funkar inte man kan testa på andra sätt också förfan..därför testade jag genom iliberty o ja kom in i skiten men det e fortfarande nått som e fel i iphonen..

Jaså?
Ok, då vet jag...

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-28 13:58

asså typ borde.... mmm skriva hheehee so man LOL ehm vahetten fattar varru menarr..

Bevaka tråden