- amino
- Medlem ●
- International user
Hehehe.. Jak hystade in en till CSY-1 orjell... som typ resevdels orjel till mina andra SYrror (SY1, CSY1, CSY2A)... denna kom från en märklig finne norr om huvustan..å är i bättre skick - om än dammig som faen - än min andra CSY1... så det e nog min gamla som får bli reservdelsorjjel
Jag har inte vågat säja det till fjugan än :"> :"> :"> hehhe *nervöst skratt*
Going old school.
Roland Jupiter-4! (Tack Amino )
Whuuuu...grattis..håller me Zthee där...den å sh3a e de enda rolandisar ja suktar efter just nu
(såg bilderna oxo....jälar vad den E snygg... jag älskar mest multicolortryckknapparna undertill.... porr)
Fina grejer där Airwolf. Orglar är coola (och billiga)
Jag har ingen Yamaha (än)
Det är lustigt hur ens synsätt på saker kan ändras. Förr dissade jag elorglar kraftigt. Inga envelopes, och inga filter. Blä.
Idag hör jag coola analogtrummor , bra fjäderreverb och flertalet användbara ljud i samma maskiner.. och min eminent(orgel) låter så fint att tårarna är nära.
"Rätt" använd är villken orgel som helst skitcool i mina öron.
Nu får du provlyssna emot den gamle mini!! och öppna och se om det är rätt grejjer i!! grymt koolt synt!
Tekniknörd som man är så har jag givetvis redan öppnat upp synten och dokumenterat innehållet! Den ser precis ut som en Voyager fast utan digitalkortet ...
När det gäller att jämföra VOS'en mot en gammal Model D så finns det både likheter och olikheter. Jag satt med VOS'en igår kväll och jämförde den både mot både min gamla Model D och min Voyager Select Series. Jag har tidigare hållit min Model D väldigt högt men jag har hittills blivit så pass imponerad av VOS'en att jag har väldigt svårt att välja mellan dem