Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator-dokument -> pdf.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver hjälp med ett till synes enkelt problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Det är så att jag har två separata Adobe Illustrator-dokument (dvs 2 st A4) som jag vill sammanfoga till en pdf-fil bestående av de båda filerna (2 st A4).

Några idéer?

Du måste ha Acrobat Exchange, eller den "stora Acrobaten", den som inte är gratis, alltså.
Spara om bägge filerna som PDF. Öppna den ena, gå till "Dokument" på menyraden, välj "Infoga dokument" och välj den andra PDFn så får du ett tvåsidigt PDF-dokument.
Fast det kanske finns andra trix också.

EDIT: fix och don

[ 17. februari 2003, 20:28: Meddelandet ändrat av: Nurell ]

• Medlem
  • 2003-02-17 23:01

Skapa ett nytt dokument på två sidor i Indesign. Montera Illustrator-filerna på varsin sida och exportera pdfen.

Hoppe

Illustrators filformat är, sedan version 9.0, en variant av PDF så du behöver inte ens konvertera filerna. Droppa helt enkelt filen på Acrobat-ikonen (i fullversionen av Acrobat 5) och välj sedan att infoga sida och peka ut nästa dokument/illustratorfil som du vill infoga.

Tackar och bockar. Acrobat finns inte i min repertoar, men InDesign funkade utmärkt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-20 18:20
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Hoppe:
Skapa ett nytt dokument på två sidor i Indesign. Montera Illustrator-filerna på varsin sida och exportera pdfen.

Hoppe

Då distilleras PDF en gång till och det kan vålla problem.
Sättet Nurell beskriver är nog bättre. Tror jag.
PDF på PDF kan bli lika problematisk som EPS på EPS.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-20 18:23

Synd att Illustrator till skillnad från FreeHand hanterar inte flersidiga dokument

1
Bevaka tråden