Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:45
Ursprungligen av Rub:

Kommer nya firmwaren 2.0 komma till nuvarande iphone också?

japp, den skall komma till alla iPhones gratis och Touch för nån liten avgift..

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2008-06-09 21:48
Ursprungligen av sounden:

japp, den skall komma till alla iPhones gratis och Touch för nån liten avgift..

Låter bra det. Då tycker jag faktiskt inte nya iPhone 3g är så jäkla intressant när man redan har en Lär ju bli en rätt hög kostnad att köpa av telia..

man kommer således inte kunna köpa iPhone 3G "friköpt" på en Apple Store?

Undrar hur det funkar om man redan har ett Telia abb, och fortfarande är bunden i ett år..

Ursprungligen av FordTheWord:

Undrar hur det funkar om man redan har ett Telia abb, och fortfarande är bunden i ett år..

Om det funkar som det alltid fungerat får du binda upp dig ytterligare två år..... och få sammanlagt tre år!

Ursprungligen av PeeMaN:

Om det funkar som det alltid fungerat får du binda upp dig ytterligare två år..... och få sammanlagt tre år!

Tror det är lag på max 24 månader i Sverige tyvärr.

Ursprungligen av Patrik D:

Tror det är lag på max 24 månader i Sverige tyvärr.

Ja. så det blir intressant att se om de kör över sina befintliga kunder för att få nya, eller om de har ett speciellt erbjudande till oss.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:56

well... jag vill ha. tror jag. Kommer den med 32gb eller mer?

Ursprungligen av spaceas:

well... jag vill ha. tror jag. Kommer den med 32gb eller mer?

Man lär sig mycket av att läsa hela tråden.
8 och 16GB... Svart i 8GB, svart eller vit i 16GB

  • Medlem
  • Köping
  • 2008-06-09 22:05

tänk tanken...

iphone 1500 kr eller 2300 kr (inkl moms) sedan med telia's mobila surf för 199 kr/mån (fri surf)

Det vore mumma det...O:-)

Ursprungligen av iPerr:

tänk tanken...

iphone 1500 kr eller 2300 kr (inkl moms) sedan med telia's mobila surf för 199 kr/mån (fri surf)

Det vore mumma det...O:-)

mmmmmmmmmmmmIPhoooone.

Och samtalskostnader à 100:-/minut?

Ursprungligen av iPerr:

tänk tanken...

iphone 1500 kr eller 2300 kr (inkl moms) sedan med telia's mobila surf för 199 kr/mån (fri surf)

Det vore mumma det...O:-)

den fria surfen gäller tyvärr inte 3G nätet, endast GSM.

fri surf på telias 3G nät, 599:- / mån skulle jag tro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:43
Ursprungligen av generuss:

den fria surfen gäller tyvärr inte 3G nätet, endast GSM.

fri surf på telias 3G nät, 599:- / mån skulle jag tro.

Jag har Telias 199:-/mån och ska enligt Telia få "upp till 7,2 Mbit/s nerladdning" - försök få ihop det med GSM!

Nä, allvarligt: 199:-/mån är definitivt fri 3G-surf. Det enda sättet att betala mer är att skaffa högre uppladdningshastighet, då får man betala 299:-/mån.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-09 22:46

Verkar ju inte som den har stöd för musik via bluetooth heller, vilket är ganska tråkigt. Eller nån som vet bättre?

Ok.. sen är det ju intressant att de inte tycks gjort något åt MMS, eller möjligheten att markera text, det har saknats ganska länge. Inte för att MMS är direkt nödvändigt, men man undrar ju..

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-09 21:59

ja, jag har visat mitt intresse nu för iphone hos telia, fyllde i mitt nr o namn, 11juli står jag utanför nyöpnnade telia butiken vid karlaplan, ngn mer som vill komma o göra en kö?? jag har tre idag, så imorgon ringer jag o avslutar abbet, det går ut den 13juni, perfa!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-09 21:59

Kul att Iphone 3G kommer den 11 juli
Men.. Det är konstigt att det inte finns information nu om Telia är exklusiv operatör i Sverige eller inte? Det verkar trots allt så tyvärr...

Har 3 fått försäljningsrättigheter i något av de andra länderna?
Konstigt också att Telia/Apple inte går ut med prissättningen i Sverige och om den går att köpa upplåst.

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-06-11 20:44
Ursprungligen av Myrslok:

Kul att Iphone 3G kommer den 11 juli
Men.. Det är konstigt att det inte finns information nu om Telia är exklusiv operatör i Sverige eller inte? Det verkar trots allt så tyvärr...

Har 3 fått försäljningsrättigheter i något av de andra länderna?
Konstigt också att Telia/Apple inte går ut med prissättningen i Sverige och om den går att köpa upplåst.

Själv har jag pratat med 3`s kundtjänst och dom hade blivit lovade att sälja den, åtestår dock att se när.....

Frågan är om den bara kommer säljas via Telias butiker... Eller om man kommer kunna köpa den hos Mac-försäljare också....

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-09 22:01

Den största frågan för mig är om den kommer att fungera som bluetooth-modem till datorn. Det hade defenitivt gjort det värt med en månadskostnad (istället för att låsa upp den och använda jobb-abonnemanget).

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-09 22:03
Ursprungligen av sensy:

Den största frågan för mig är om den kommer att fungera som bluetooth-modem till datorn. Det hade defenitivt gjort det värt med en månadskostnad (istället för att låsa upp den och använda jobb-abonnemanget).

Med tanke på hur blåtanden funkar på iphonen just nu så tvivlar jag starkt på att det kommer gå att använda den som modem till datorn. :\

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-09 22:05
Ursprungligen av urkass:

Med tanke på hur blåtanden funkar på iphonen just nu så tvivlar jag starkt på att det kommer gå att använda den som modem till datorn. :\

Jo, min tanke precis.

Men när jag tänker efter, brukar inte låsta mobiler bara vara låsta till operatören, inte abonnemanget? Då hade jag kunnat köra jobb-abonnemanget på iPhonen, och iPhone-abonnemanget på någon gammal Sony Ericsson-mobil för att ha trådlöst bredband.

Känner bara för att skriva abonnemanget igen för att använda ordet abonnemanget fler gånger.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-06-10 17:17
Ursprungligen av sensy:

Jo, min tanke precis.

Men när jag tänker efter, brukar inte låsta mobiler bara vara låsta till operatören, inte abonnemanget? Då hade jag kunnat köra jobb-abonnemanget på iPhonen, och iPhone-abonnemanget på någon gammal Sony Ericsson-mobil för att ha trådlöst bredband.

Känner bara för att skriva abonnemanget igen för att använda ordet abonnemanget fler gånger.

Imponerad att du lyckas stava det svårstavade ordet abonnemang rätt.

Låsta mobiler brukar vara låst till operatören.

Ursprungligen av urkass:

Med tanke på hur blåtanden funkar på iphonen just nu så tvivlar jag starkt på att det kommer gå att använda den som modem till datorn. :\

Detta och att det inte går att synka todo's tycker jag är Apple-fiaskon. Riktigt svagt att inte erbjuda dessa funktioner.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-09 22:15
Ursprungligen av svantet:

Detta och att det inte går att synka todo's tycker jag är Apple-fiaskon. Riktigt svagt att inte erbjuda dessa funktioner.

Det är därför det finns ett SDK, Apple kommer inte att kunna göra allt! Vi kommer att få se helt sjukt coola program till iPhone 3G.

Ursprungligen av Jetwash:

Det är därför det finns ett SDK, Apple kommer inte att kunna göra allt! Vi kommer att få se helt sjukt coola program till iPhone 3G.

Du har helt rätt. Jag väntar på Things iphone-app... Och att använda telefonen som modem borde också gå att fixa. Det går ju redan nu men det är lite krångligt.

Det är ju inte omöjligt att de gjort en "quick & dirty" och behållit allt annat som det var, eftersom det ändå ingår så pass mycket i fw 2.0. Så bluetooth, kamera osv är detsamma.

Snabbfakta:

3G

Snabb nedladdning 36 procent snabbare än Nokia N95

300 timmars passningstid

5 timmars taltid med 3G

10 timmar med gsm

Inbyggd gps

Ny telefonen kommer att säljas i 70 länder över hela världen,

I Sverige säljs den av Telia.

8 gigabytesversionen kommer att kosta bara 199 dollar i USA (motsvarar 1300 kronor)

samma pris över hela världen.

11 juli börjar leveranserna

1300:- kommer den kosta enligt Aftonbladet

Bevaka tråden