Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-09 23:49

Att Iphone inte har MMS är ju löjligt...men det är ju bara en mjukvarugrej. Det kommer.

man kan ju fixa i installer med mms det ska funka att skicka och ta imot

Ursprungligen av oskar_skj:

man kan ju fixa i installer med mms det ska funka att skicka och ta imot

Ja, men det är ju en ful-lösning som man måste Jailbrejka å hålla på med för att förstå...
Jag tror MÅNGA, särskilt unga köpare, kommer bli besvikna när de kommer hem och upptäcker att det inte går att MMSa på sin snygga nyköpta Iphone...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 23:52

Har jag försått det rätt?

* Inga videosamtal?
* Endast aktivering i affär: inga upplåsta?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-10 00:04

Abonnemangskostnad

Jag förstår inte varför alla utgår ifrån att abonnemanget ska vara svindyrt här hemma, bara för att det är dyrt i USA. AT&Ts personliga planer _börjar_ på $39.99, oberoende av telefon, så jag tror inte att det är ett dyrare abonnemang för det som ingår därborta. Jag tror att abonnemangspriserna här hemma kommer att ligga på normala nivåer, möjligtvis att Telia tar fram ett allt-i-ett-paket istället för som nu. Jag tippar på runt 150 spänn i månaden med fri datatrafik.

Ursprungligen av delaque:

Jag förstår inte varför alla utgår ifrån att abonnemanget ska vara svindyrt här hemma, bara för att det är dyrt i USA. AT&Ts personliga planer _börjar_ på $39.99, oberoende av telefon, så jag tror inte att det är ett dyrare abonnemang för det som ingår därborta. Jag tror att abonnemangspriserna här hemma kommer att ligga på normala nivåer, möjligtvis att Telia tar fram ett allt-i-ett-paket istället för som nu. Jag tippar på runt 150 spänn i månaden med fri datatrafik.

Det är Telia vi pratar om. Med en ensam-rättighet. Det är klart att det blir dyrt. vi tar det en gång till för säkerhets skull:
DET ÄR TELIA VI PRATAR OM!

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är Telia vi pratar om. Med en ensam-rättighet. Det är klart att det blir dyrt. vi tar det en gång till för säkerhets skull:
DET ÄR TELIA VI PRATAR OM!

Haha

Jag hoppas du har fel men man vet ju inte. Själv är jag nöjd om jag kan rulla vidare med mitt abonnemang jag har idag med dem då jag tecknade mitt 'fri surf' innan de gjorde ändringen och satte en maxgräns och någon avtalsändring har de inte skickat ut

Nice ju...isåfall även min lilla dotter kan få en

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-10 00:13
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är Telia vi pratar om. Med en ensam-rättighet. Det är klart att det blir dyrt. vi tar det en gång till för säkerhets skull:
DET ÄR TELIA VI PRATAR OM!

Och Telia brukar lansera separata prisplaner för enskilda telefoner, menar du? Att Telia fick avtalet med Apple i konkurrens med åtminstone Telenor, men sannolikt med resten av dem flåsande i nacken beror säkerligen på att de dels gett Apple vettiga pengar, men även att de visar på förutsättningar att sälja många telefoner. Att bygga en godtycklig abonnemangskostnad som är markant högre än vad det kostar att köpa samma tjänst med en annan telefon tror jag inte på. Visst, ta ett par tior för visual voicemail och vad det nu kan vara mer, men jag tror att de lägger abonnemanget på en marknadsanpassad nivå.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-09 23:55

Jag tycker en intressant fråga är vad som händer med iPhone 2.5G nu när 2.0 kommer. Vore det inte najs om Telia var en tillåten operatör då också? DVS att alla som sitter på upplåsta telefoner idag faktiskt kan använda dem med apples välsignelse. Det blir ny iPhone den 11/7 för min del, men vill ju kunna använda min nuvarande pärla även efteråt, eller alternativt ge den till någon i släkten som inte är lika iPhone-freak-ig som jag själv.

Ursprungligen av ptba:

Jag tycker en intressant fråga är vad som händer med iPhone 2.5G nu när 2.0 kommer. Vore det inte najs om Telia var en tillåten operatör då också? DVS att alla som sitter på upplåsta telefoner idag faktiskt kan använda dem med apples välsignelse. Det blir ny iPhone den 11/7 för min del, men vill ju kunna använda min nuvarande pärla även efteråt, eller alternativt ge den till någon i släkten som inte är lika iPhone-freak-ig som jag själv.

Med tanke på att den inte var avsedd för svenskt bruk lär det inte komma någon deal med att slå ihop en 1st gen iPhone och ett abonnemang. Speciellt inte eftersom den redan är begagnad och har utgått ur sortimentet. Men du kan ju fortfarande använda den.

Ursprungligen av henkebarn:

Med tanke på att den inte var avsedd för svenskt bruk lär det inte komma någon deal med att slå ihop en 1st gen iPhone och ett abonnemang. Speciellt inte eftersom den redan är begagnad och har utgått ur sortimentet. Men du kan ju fortfarande använda den.

Som du säger, någon "deal" på det sättet lär det inte bli. Men det kan ju mycket väl bli så att en 2G med 2.0 programvaran kan fungera med ett Telia-abonnemang. Så att till exempel Visual Voicemail och sånt kickar igång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 00:05

Ett litet videoutdrag från Keynote-presentationen

http://www.marketwatch.com/tvradio/player.asp...

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-10 00:05

Hur blir det med mjukvaran 2.0? Kommer den först ut i juli också eller släpps den tidigare så vi som sitter på en gsm iphone kan börja använda de nya programen

Är det nån som tror att Apple inte har något att säga till om ang abonnemangskostnader är folk bara för pantade. Antagligen precis lika mycket som med priset för luren.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-10 00:18
Ursprungligen av theplague:

Är det nån som tror att Apple inte har något att säga till om ang abonnemangskostnader är folk bara för pantade. Antagligen precis lika mycket som med priset för luren.

Det borde bli en abonnemangskostnad om telefonen nu är "subventionerad" av Apple.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-10 00:27
Ursprungligen av qvintus53:

Priserna i England:

https://www.o2.co.uk/iphone/paymonthly

Priserna i USA:

AT&T- News Room

Återigen - vad det kostar i ett givet land är inte så intressant som huruvida kostnaden för ett abonnemang skiljer sig om man skaffar en iPhone eller om man skaffar sig en annan telefon. Det verkar inte som att det skiljer sig i England heller, så varför skulle det göra det här?

Ursprungligen av qvintus53:

Ganska trevlig prissättning de har i UK tycker jag.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-10 00:38
Ursprungligen av petterf:

Ganska trevlig prissättning de har i UK tycker jag.

Abonnemanget för £35 ser faktiskt väldigt bra ut tycker jag. Sett till att jag är en snart (13'e juni) nybliven student som inte har behov av att ringa så mycket men som däremot SMS'ar desto mer. 500 SMS är väl på gränsen men det är ju samma som de dyrare alternativen, och mer än 600 min behöver jag inte. Fri surf är ju det enda rimliga med vilket iPhone-abb som helst tycker jag.

Får hoppas på att det kommer ett liknande till Sverige, om man nu skall behöva teckna med Telia för att kunna lägga vantarna på en iPhone 3G. Visst är £35 fortfarande en del för ett telefonabonnemang men för en iPhone är det absolut värt det... och med tanke på att det inte är jag som betalar skulle jag slå till med en gång!

Ursprungligen av Jetwash:

Det borde bli en abonnemangskostnad om telefonen nu är "subventionerad" av Apple.

Ja så klart, men jag tror inte den kommer vara s v i n d y r .
Alltså, Apple har en sjukt grym mobil som man inte har för avsikt att begränsa i antal. Hellre dubbelt så många lurar ute på många abonnemang, än hälften ute på dyra abonnemang. Det är deras bästa reklam. De är fortfarande nykomlingar på mobilmarknaden.
Jag tror de kommer lägga sig på rätt humana priser.

Såg just länken Zelari skickade...
"In _almost_ everyone of these countries the price is a maximum of 199:-"

ALMOST...
Telia, Apple, pengar.... ALMOST.....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-10 00:15
Ursprungligen av PeeMaN:

Såg just länken Zelari skickade...
"In _almost_ everyone of these countries the price is a maximum of 199:-"

ALMOST...
Telia, Apple, pengar.... ALMOST.....

Almost kanske är skatten då.

ps. Alla som tycke GPS är så onödigt men samtidigt gråter efter MMS, samt inte ser poängen med 3G men samtidigt gnäller över att de borde satt in en bättre kamera:

Hej då!
Fattar faktiskt inte alls vad ni gör här. Engagera er i en mobil ni gillar/tror på istället, så gör vi andra detsamma.
Återigen, hej då!!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-10 00:18
Ursprungligen av theplague:

ps. Alla som tycke GPS är så onödigt men samtidigt gråter efter MMS, samt inte ser poängen med 3G men samtidigt gnäller över att de borde satt in en bättre kamera:

Hej då!
Fattar faktiskt inte alls vad ni gör här. Engagera er i en mobil ni gillar/tror på istället, så gör vi andra detsamma.
Återigen, hej då!!!

Jag tycker kritiken är grundlös. Dels, GPS-tjänster är integrerade på ett sätt som gör att de skapar mervärde utan dess like. MMS? Tja, någon skriver säkert ett program för att hantera dem, eller så kommer det i version 2.1, när den europeiska marknaden byggts upp lite i volym och kan ställa krav.

När det gäller bristen på ny kamera: Hallå! Om de hade stoppat in bara ett 3G-chip och haft resten av telefonen precis som den var hade det varit bra. Att dessutom stoppa in GPS, fixa till småsaker i designen som försänkta hörlursuttag, osv, förbättra batterilivslängden markant: Lysande! Att dessutom halvera priset jämfört med tidigare? Out of this world!

Med det sagt, tycker jag förstås att de som är skeptiska har lika mycket rätt som någon annan att skriva här... Men att återupprepa vad som redan har sagts en massa gånger kanske inte är så meningsfullt.

Ursprungligen av delaque:

Jag tycker kritiken är grundlös. Dels, GPS-tjänster är integrerade på ett sätt som gör att de skapar mervärde utan dess like. MMS? Tja, någon skriver säkert ett program för att hantera dem, eller så kommer det i version 2.1, när den europeiska marknaden byggts upp lite i volym och kan ställa krav.

När det gäller bristen på ny kamera: Hallå! Om de hade stoppat in bara ett 3G-chip och haft resten av telefonen precis som den var hade det varit bra. Att dessutom stoppa in GPS, fixa till småsaker i designen som försänkta hörlursuttag, osv, förbättra batterilivslängden markant: Lysande! Att dessutom halvera priset jämfört med tidigare? Out of this world!

Med det sagt, tycker jag förstås att de som är skeptiska har lika mycket rätt som någon annan att skriva här... Men att återupprepa vad som redan har sagts en massa gånger kanske inte är så meningsfullt.

Ja, det var lite min poäng.

Gång- och cykelnavigering

Ursprungligen av delaque:

… Dels, GPS-tjänster är integrerade på ett sätt som gör att de skapar mervärde utan dess like. …

Min fundering kring GPS, som jag inte hittar någon info om, är om gång- och cykelnavigering funkar. Eller är alla ruter beräknade efter bilkörning? Någon som vet?

Det jag vill ha är något liknande det som Nokia levererar i sin karttjänst. Där kan man välja vilket färdsätt man anvnder och få vägvisning efter det.

//tm

Ursprungligen av theplague:

ps. Alla som tycke GPS är så onödigt men samtidigt gråter efter MMS, samt inte ser poängen med 3G men samtidigt gnäller över att de borde satt in en bättre kamera:

Hej då!
Fattar faktiskt inte alls vad ni gör här. Engagera er i en mobil ni gillar/tror på istället, så gör vi andra detsamma.
Återigen, hej då!!!

Haha, så nu får man inte kritisera i forumet heller?
Sist jag kollde var 99 ett forum där man fick diskuttera och kritisera det mesta, och inte något hyllningsforum för Apple-produkter =P

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, så nu får man inte kritisera i forumet heller?
Sist jag kollde var 99 ett forum där man fick diskuttera och kritisera det mesta, och inte något hyllningsforum för Apple-produkter =P

Jo, men vad är din agenda?
Vart ligger ditt intresse?
Och kom igen, "kritik"?!?
Till vem? Apple?

Ursprungligen av theplague:

Jo, men vad är din agenda?
Vart ligger ditt intresse?
Och kom igen, "kritik"?!?
Till vem? Apple?

Haha, min agenda?
Att enkelt påpeka att jag är lite smått besviken över att det inte är fler ändringar. Att jag ställer mig skpetisk till 199dollies i Sverige.
Kritik ja, det kallas så när man uttalar sig om något. Kritik behöver inte vara riktigt åt något speciellt håll.... Men den här gången är det kritik mot en produkt, Iphone 3G om du inte lagt märke till det?

Vilken sida har du vaknat på idag egentligen?
Du brukar ju aldrig vara såhär sur och misstänksam

Bevaka tråden