Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tänker du byta ut din iPhone mot en iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 14:05

Du som har en iPhone redan, tänker du byta ut den mot en 3G i sommar?

Själv är jag tveksam, jag är rätt nöjd med min upplåsta 16GB och har en rätt bra deal med €22.50 i månaden inkl 250MB data. Iom att 3G-telefonen inte verkar gå att köpa utan att skriva på ett abonnemang så blir ju månadskostnaden betydligt högre.

Prylnörden i mig säger BYT men hjärnan säger vänta. Jag kan nog klara mig utan GPS och 3G ett tag till.

Jag kommer inte byta. Jag är jättenöjd med min 16 Gb gen1 iPhone. 3g är snart passe. 4g är på g / Midmus

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-06-10 14:20

Och vad jag har förståt lär prislappen med den nya turbo 3g ligga Långt under priset på den första generationen av Iphones.. Vilket kommer skaka om nokia och sonnyE lancersas i Juli och det lär bli Krig ..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 16:58

Jag skulle nog lagt dit ett till val. Ja men endast om den kommer olåst.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 17:27
Ursprungligen av Robo-X:

Jag skulle nog lagt dit ett till val. Ja men endast om den kommer olåst.

//Rob

Ja den glömde jag. Kanske någon moderator kan lägga till alternativet?

Ursprungligen av Robo-X:

Jag skulle nog lagt dit ett till val. Ja men endast om den kommer olåst.

//Rob

Varför skulle Apple låta enskilda operatörer världen över få ensamrätt på vissa marknader om den skulle komma olåst?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-14 01:37
Ursprungligen av Nephente:

Varför skulle Apple låta enskilda operatörer världen över få ensamrätt på vissa marknader om den skulle komma olåst?

För att i vissa länder måste dom göra det. För det andra är det många som inte vill ha ett långt abonnemang. För det tredje så är det många inkl. mig som vill ha en annan operatör än den som Apple har valt.

I Italien, Frankrike, Österrike och Belgien kommer det vara möjligt att köpa en iPhone utan abonnemang. Priset kommer att variera mellan 499€ - 650€ beroende på modell.

//Rob

Väntar till 32Gb varianten / nästa version om inte man kan köpa en från staterna och låsa upp. >2000kr är ett kap.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-12 09:14
Ursprungligen av mackeswissman:

Väntar till 32Gb varianten / nästa version om inte man kan köpa en från staterna och låsa upp. >2000kr är ett kap.

Slut på billiga import-iPhone

Slut på billiga import-iPhone - MacWorld

Ursprungligen av fudge:

Slut på billiga import-iPhone

Slut på billiga import-iPhone - MacWorld

Det är fortfarande ett rykte. Samma rykte florerade ju när första iPhonen lanserades. Jag tror inte på något före den 11:e.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 12:29
Ursprungligen av mackeswissman:

Det är fortfarande ett rykte. Samma rykte florerade ju när första iPhonen lanserades. Jag tror inte på något före den 11:e.

Jag har hört flera säga att samma rykte florerade när den första iPhonen lanserades. Jag har letat här i forumen utan att hitta något belägg för det. Det är inte så att jag misstror dig, men var situationen verkligen densamma då som nu?

Om man kan köpa de svenska telefonerna utan att aktivera abonnemanget (som är fallet med USA-telefonerna) så ersätts nog min 16 GB med en ny.

Saknar verkligen 3G i min nuvarande.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-06-10 19:27

jag byter, inte pga att jag är missnöjd eller sakar 3g utan pga sdk och gpsen.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-06-10 19:31

jag tvekar. jag har min iphone och är nöjd med den, vore isf för jag gillar nya saker:D men jag vet inte. 3g täckningen i jämförelse med gsm är ju mycket bättre. jag tycker min har lite för dålig täckning. men frågan är ju det om man måste skriva på avtal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 01:43

lanseringen av 3g kommer väl med ny firmware... Vi som
har gen1 går d att uppdatera eller pwnowna den? D kanske finns bra funktioner som också funkar i den första modellen ...
Mvh Alexander

Det finns (som jag ser det) egentligen bara 2 anledningar att byta:
1. Du använder Ihponen för mycket surf och mail där det inte finns öppet WLan
2. Om du är kåt på en GPS

Inget av ovan prickar in på mig. Dessutom tycker jag gen1 är snyggare än 3G, så det så

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-11 08:43

Byter när alla jobbets mobiler byts ut till 3G iPhone. Idag har jag privat iPhone med jobbets företagsabonemang.

Sålde min igår (3000:- på Blocket) för att vänta in 3g.
Var egentligen helnöjd med luren, men den ibland ologoska prylbögen i mig fick bestämma och därför blir det 3g.

Kommer troligen köpa en iPhone 3G, men inte den 11 juli, men i höst kanske. KOmmer ha så mycket att göra med App Store iallafall

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-06-11 09:39

Då min iPhone är defekt, ja.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-11 13:25

Känner som de tidigare personerna skrivigt. Prylmagneten i mig fulkomligt skriker KÖP KÖP KÖP.
Men det enda som jag egentligen saknar i min nuvarande 16gb är gps:en. Dock verkar det ju komma en del externa gps:er till Iphone/Ipod Touch.

Då det absolut börjar bli dags för ett byte är när 32gb kommer. Då börjar fördelarna med att byta bli verklkighet med behovet av att ha det nyaste.

Är det någon som hört om möjligheterna till upplåsning av den nya 2/V, eller kommer man behöva tekna abonemang i affären?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-11 15:05

Vad är det för korkskallar som köper beggade Iphone v1. för 3000 spänn idag??!!
Vet dom inte vad som hänt? Keynoten den 9e? Media?
Nå - jag vill gratulera till er som lyckats bli av med gamlingen som kräver hackning under hela sin livstid - gratulera er till lyckad blåsning av idiotos som får skylla sig själv när dom inte hänger med om saker dom vill ha.

(En Iphone v1 hacking Model - är värd 800-1000 kr.)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-11 18:23
Ursprungligen av mjg:

(En Iphone v1 hacking Model - är värd 800-1000 kr.)

Varför skulle en begagnade iphone vara billigare än en begagnade ipod touch?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-11 19:00
Ursprungligen av bolle:

Varför skulle en begagnade iphone vara billigare än en begagnade ipod touch?

För att det finns en ny iPhone på marknaden med ett väldigt lågt pris, och om man ser till vad den första kostade jämfört med den nya så borde ingen köpa den gamla för en större summa.

Dock finns bara den gamla modellen av Touch kvar som fortfarande ligger högt i pris. Så därför borde det bli billigare att köpa en begagnad iPhone istället för en Touch, i teorin såklart

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-11 21:52
Ursprungligen av mjg:

(En Iphone v1 hacking Model - är värd 800-1000 kr.)

Jag kan tänka mig att priset ligger runt 2500kr istället, eftersom vi få inte glömma att den nya iPhonen kommer förmodligen bara gå att köpa hos Telia och är då bundet till ett fett abonnemang i ca 24 månader så den som inte ha råd med det och fortfarande vill ha en iPhone kan säkert punga upp 2500 för den första versionen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-11 22:30

Nja, jag tror 2500-3000 blir priset för Iphone 3G Hacking Model. Vi får se, men vänta en liten stund till och du ska se att du kan köpa en v1 för 800-1000 kr. I höst definitivt.

Ursprungligen av MacxD:

Jag kan tänka mig att priset ligger runt 2500kr istället, eftersom vi få inte glömma att den nya iPhonen kommer förmodligen bara gå att köpa hos Telia och är då bundet till ett fett abonnemang i ca 24 månader så den som inte ha råd med det och fortfarande vill ha en iPhone kan säkert punga upp 2500 för den första versionen.

Senast redigerat 2008-06-11 22:50
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-12 00:13
Ursprungligen av mjg:

Nja, jag tror 2500-3000 blir priset för Iphone 3G Hacking Model. Vi får se, men vänta en liten stund till och du ska se att du kan köpa en v1 för 800-1000 kr. I höst definitivt.

Redan en stolt ägare, skulle vilja snacka upp priset så det kan bli lönt att köpa den nya versionen! haha

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-12 00:19

Sorry om jag driver ner priset Jag ska hålla käftom värden efter detta. Promise. I en annan tråd har en medborgare sålt sin för 3000 spänn (!). Det gäller bara att hitta ett oinformerat halvpucko så kan du nog göra affär Jag talar generellt om marknad - korkskallar finns alltid.

Ursprungligen av MacxD:

Redan en stolt ägare, skulle vilja snacka upp priset så det kan bli lönt att köpa den nya versionen! haha

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-12 00:43
Ursprungligen av mjg:

Sorry om jag driver ner priset Jag ska hålla käftom värden efter detta. Promise. I en annan tråd har en medborgare sålt sin för 3000 spänn (!). Det gäller bara att hitta ett oinformerat halvpucko så kan du nog göra affär Jag talar generellt om marknad - korkskallar finns alltid.

Haha, du har helt klart rätt i det du säger! Det gäller bara att hitta den personen och sälja den snabbt innan någon i hans eller hennes omgivning idiot för klara dem. ;D

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-11 15:11

I will wait and see!

Det bros helt på vad det kommer kosta att köpa den nya iPhonen!
Då menar jag inte inköpts priset utan vad Telia vill ha för de abonnemang som man förmodligen kommer behöva bida sig till om man vill ha den nya versionen.

Bevaka tråden