Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Evolver fråga?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det någon programvara eller burk som kan konvertera sysex i realtid till CC?
En polare funderar på att köra Juno106 som master

Själv kör jag med Virus KC och dess dröse med rattar,smutt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-04 08:51
Ursprungligen av synthetic:

Finns det någon programvara eller burk som kan konvertera sysex i realtid till CC?
En polare funderar på att köra Juno106 som master

Look no further:
http://www.bome.com/midi/translator

Testade själv att köra Juno-106 mot Reason för nåt år sen...;)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-04-06 01:29

Hur mycket kan oscilatorerna leka med varandra egentligen? Är det bara ringmod och sync som de jobbar med varandra? Och vad är FM-modulationen kopplad till? Kan någon förresten förklara lite lätt vad shape mod på de digitala osc göra? Nu blej jag rejält sugen på en MEK...kanske dags att sälja något...

Ursprungligen av Clase:

Hur mycket kan oscilatorerna leka med varandra egentligen? Är det bara ringmod och sync som de jobbar med varandra? Och vad är FM-modulationen kopplad till? Kan någon förresten förklara lite lätt vad shape mod på de digitala osc göra? Nu blej jag rejält sugen på en MEK...kanske dags att sälja något...

Smågammal fråga, men utifall du inte redan hittat svaret kan jag ju försöka hjälpa till lite iallafall...
Syncen är enbart mellan de analoga oscillatorerna (2->1), medans FM och RingMod enbart är mellan de digitala (3<->4).

I Modulationsmatrisen finns Osc3 och 4 som Source och alla 4 Osc som Destination, så man borde ju kunna leka lite där också...

Shape Mod gör så att oscillatorns Shape-parameter styrs av någon av Sequencer-raderna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-11 23:07

Som lovat lägger jag upp min egen version av Katzens länkade template till BCR2000 och Evolver:
http://www.acc.umu.se/~amber/mm/BCR2000Evolver.mid
MIDI-dump klar att sända över på ledig plats i BCRen...;)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-17 20:13

Åhej!!

Måste prova denna mappningen!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-17 23:37

Do it!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-18 11:33

Hur får man piss-bcr-en att ta emot dumpar?? manualen har jag letat i, hittar inte hur man får den att ta emot...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-23 10:33

Fick in en dump i bcren nu....

Seriöst, så fattade jag det som att om den ska skicka ut ratt-midi till midi-ut så funkar inte usbanslutningen?? = att jag inte har midiinterface isåfall.. = börja fippla imellan föratt få sync ibland och evolverratt ibland... =skit burk...

blä-ringer....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-23 10:49

Går det inte att köra mode U3?

Fanken, har inte tur just nu känns det som!

Min älskade MEK har precis börjat bete sig underligt. Displayen visar bara skumma tecken och inget händer när man rattar på den.
Däremot funkar den fortfarande finfint att styra från Sonar!

Nån som har nån idé om vad som kan ha hänt?

  • Medlem
  • 2008-06-10 15:17

android: Glappkontakt mellan det fysiska gränssnittet och det som spelar upp saker? Öppna upp och peta på kablar.

Japp! Det var en sladd som var helt lös! Fast inte nån av de som jag trodde utan en liten grej som verkade leda till pitch/mod-hjulen (som ju faktiskt funkade!).

PS. Jag blir alltid lika överraskad när jag öppnar en synth över hur lite "grejjer" som krävs för att göra ljuden!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 10:19
Ursprungligen av android:

PS. Jag blir alltid lika överraskad när jag öppnar en synth över hur lite "grejjer" som krävs för att göra ljuden!

Det hänger nog på vilken synth du öppnar...

Synth med mycket grejer...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-12 10:46
Ursprungligen av amino:

Det hänger nog på vilken synth du öppnar...
Synth med mycket grejer...

Mera!
24.jpg (image)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 12:12
Ursprungligen av kroffe:

Filter Funk!

Fuck! Så har man skruvat i alla jävla skruvar igen, och gissa om den funkar?

Edit: Jao, det måste va glapp i nån av ribbon-kablarna som går upp till alla rattarna också.

Senast redigerat 2008-06-12 10:02

Haha, jo det är ju sant!
Och när jag tänker efter fick jag inte riktigt samma känsla av min Polysix heller, så jag kanske mest pratar om "moderna" synthar...

  • Medlem
  • 2008-06-12 10:50

android: Heja! Skruva på!

Så, nu har jag fått en omgång nya kablar av DSI.
Nån som ids öppna sin MEK och kolla hur ribbonkablarna ska vara vända? Jag plockade ur mina utan att tänka, så nu vet jag inte hur jag ska sätta i de nya igen... -Vore ju dumt att vända dem fel antar jag. :">

Bevaka tråden