Rent tekniskt håller svenska reklambyråer en hög standard.
Det jag reagerar ofta på är att man måste leta efter avsändaren. Dvs den som man ska minnas efter att ha sett annonsen, utomhusreklamen, reklamfilmen eller annat.
Det är fräcka bilder, någon flummig copy och längst, längst ned i ena hörnet finns där en logo.
Jag menar inte att detta är fel men det finns för mycket av den typen.
Eftersom jag är yrkesskadad, tittar jag noga efter just detta. men om jag frågar vänner utanför branschen: "den reklamfilmen med det och det är ju rolig" säger de.
"Minns du vem som är avsändaren?"
"Ööh nej!"
Då har ju klienten slängt alla pengar i sjön!
Vinnarna på detta är de som har råd att köra "utnötningsreklam". Dvs blöjor, tvättmedel o dyl. Märket sitter där trots att reklamen är något som alla älskar att hata.
Så tråkigt behöver det inte vara men jag tror att det finns en gyllene medelväg.
Har du inte fått fram vad du vill i rubriken - har du missat 50% av åskådarna.
/Kenneth
[ 08 Juli 2002, 09:53: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]