Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerknappen trasig - recovery mode omöjlig... eller?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-11 21:33

Tappade min iPhone i golvet så illa att powerknappen slutade fungera och nu behöver jag "pwna" telefonen igen. Men det går inte då man inte kan sätta den i recovery mode. Finns det någon möjlighet att rädda telefonen? För nu är den oanvändbar. Just nu visar skärmen bara att man ska koppla telefonen till iTunes. Vore enormt tacksam om någon har ett tips på lösning.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-11 21:50

Går det inte att sätta telefonen i recovery mode med hjälp av ZiPhone? Eller är det kanske DFU man sätter den i? Rätta mig om jag har fel.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-11 22:27

En miljon tack, Ludde! Telefonen är igång igen! tack, tack tack!! Helt underbart efter en vecka med SE K800 att få tillbaka sin kära iPhone.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-13 13:16
Ursprungligen av mikza:

En miljon tack, Ludde! Telefonen är igång igen! tack, tack tack!! Helt underbart efter en vecka med SE K800 att få tillbaka sin kära iPhone.

Kul att kunna hjälpa till. Men är det inte lite jobbigt att inte kunna använda powerknappen?

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-12 15:58
Ursprungligen av mikza:

Tappade min iPhone i golvet så illa att powerknappen slutade fungera och nu behöver jag "pwna" telefonen igen. Men det går inte då man inte kan sätta den i recovery mode. Finns det någon möjlighet att rädda telefonen? För nu är den oanvändbar. Just nu visar skärmen bara att man ska koppla telefonen till iTunes. Vore enormt tacksam om någon har ett tips på lösning.

Måste varit ett brutal synn!

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-14 00:52

Jo, det är det verkligen. Jag kan inte stänga av den, så när jag ska flyga så funkar det inte att ta med den. Och att vänta ett tag innan man kan stoppa ner den i fickan är störande. Men det är ändå grymt skönt att ha fått liv i den igen.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-14 12:48

Airplane mode?

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-04 23:42

Jo, men som jag har förstått det så måste telefonen vara helt avstängd under start och landning. Däremellan får man ha den igång med Airplane mode.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-07 23:20
Ursprungligen av mikza:

Jo, men som jag har förstått det så måste telefonen vara helt avstängd under start och landning. Däremellan får man ha den igång med Airplane mode.

ja, ni kommer antagligen störta annars...
bara bluff och båg det där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 10:41

släng på airplane mode och lägg telefonen i fickan när ni lyfter/landar så ska du se att det inte blir några problem.

en mobiltelefon eller andra elektroniska prylar kan inte störa utrustningen i ett flygplan. i mythbusters på discovery channel avfärdade de den myten totalt. så det är bara att ha mobilen igång. men som sagt, ha den i airplane mode och göm den för flygvärdinnorna vid start/landning så är det lugnt.

1
Bevaka tråden