Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Pissenisse:

Schysst adium lista hur fixar man en sån?

Färgtemat heter "Milk" och listan "Pure" och ska finnas på Adium - Xtras - Home .

Lost Kalle: din trashcan var fin, var hittade du den?

Ursprungligen av klarabara:

Lost Kalle: din trashcan var fin, var hittade du den?

Det ska vara den som följer med OSX 10.5 (Leopard) för jag har inte ändrat den

Ursprungligen av Kalam:

Wow.

Gillar dina dockiconer men speciellt skivomslaget. Letar efter dylikt, använder just nu iTunesVolume.

Adium ser underbart ut med

Ursprungligen av Ajohansson:

Coversutra är det du är ute efter!

Ja jag använder Coversutra men med denna: MacThemes / CoverSutra Mod Collection

Underbart är kort med CoverSutra.. ska man behöva betala för det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-16 23:34

Blir lite offtopic här men ... jag vet att det har inbyggt stöd för last.fm men hur fungerar det med att uppdatera när man synkar sin iPod touch / iPhone?

En ide jag kom på för ett tag sen Clean, Simple and Minimalistic

Har samma på min TV-skärm, PC-Laptop och min mobil, dock med texten hello im a tv osv....

Finns här om du är intresserad: Hello. Im a... Wallpaper Pack by ~darkdest1ny on deviantART

Ursprungligen av Ipod_Lover:

En ide jag kom på för ett tag sen Clean, Simple and Minimalistic

Har samma på min TV-skärm, PC-Laptop och min mobil, dock med texten hello im a tv osv....

Finns här om du är intresserad: Hello. Im a... Wallpaper Pack by ~darkdest1ny on deviantART

Underbart!

Ursprungligen av Noumenon:

Underbart!

Kul du gillade mitt koncept

Ursprungligen av Ipod_Lover:

En ide jag kom på för ett tag sen Clean, Simple and Minimalistic

Har samma på min TV-skärm, PC-Laptop och min mobil, dock med texten hello im a tv osv....

Finns här om du är intresserad: Hello. Im a... Wallpaper Pack by ~darkdest1ny on deviantART

Vart har du hittat iMac ikonerna?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-17 13:40

Just nu är det såhär hos mig ...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-23 03:41
Ursprungligen av Thomaz:

Just nu är det såhär hos mig ...

Snygg dock och finderikon. Vart hittar jag?

Här är mitt bidrag:

Ursprungligen av Thomaz:

Just nu är det såhär hos mig ...

Gillar din Finder-ikon och din Adium-ikon. Where to find?

Snyggt med så få kontakter i Adium. Finns det ngn inställning där man bara kan få de som är online visade? Stör mig på en lång rad namn som ändå inte är online.. Nån som vet?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-17 13:55
Ursprungligen av wildcard:

Snyggt med så få kontakter i Adium. Finns det ngn inställning där man bara kan få de som är online visade? Stör mig på en lång rad namn som ändå inte är online.. Nån som vet?

Visa -> Göm ej anslutna kontakter

1000 tack, retat mig som fan på d

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-17 20:30

Messy
http://img88.imageshack.us/img88/8536/picture2uk3.jpg

Cliiiint
http://img88.imageshack.us/img88/5407/picture1ty6.jpg

Jag är nöjd. Passade på att byta till Opera eftersom flash dött i Safari mysteriskt och ingen verkar veta varför. Måste nästan säga att jag bytt upp mig. Testade Opera förut men gillade det inte alls, fast nu känns det smidigt och skönt som fan. Rekommenderas!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-20 15:35

Gillar din bakgrund Davey! Finns den att hämta någonstans?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-21 07:47
Ursprungligen av Davey:

Messy
http://img88.imageshack.us/img88/8536/picture2uk3.jpg

Cliiiint
http://img88.imageshack.us/img88/5407/picture1ty6.jpg

Jag är nöjd. Passade på att byta till Opera eftersom flash dött i Safari mysteriskt och ingen verkar veta varför. Måste nästan säga att jag bytt upp mig. Testade Opera förut men gillade det inte alls, fast nu känns det smidigt och skönt som fan. Rekommenderas!

Davey, grymt snyggt. Undrar vilket program det är uppe i menyraden, "Q" !?

Ursprungligen av homesick:

Davey, grymt snyggt. Undrar vilket program det är uppe i menyraden, "Q" !?

Quicksilver :).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-21 10:52
Ursprungligen av Ajohansson:

Tack, borde ha vetat

Ursprungligen av homesick:

Davey, grymt snyggt. Undrar vilket program det är uppe i menyraden, "Q" !?

Och jag undrar hur man gör för att man ska se hur mycket som är använt av hårddisken och hur mycket som är kvar.
När jag klickar fram det ser jag inte vad det står för det kommer en massa punkter. Typ 55gb anvä... av.....4....gb

Ursprungligen av korthoga:

Och jag undrar hur man gör för att man ska se hur mycket som är använt av hårddisken och hur mycket som är kvar.
När jag klickar fram det ser jag inte vad det står för det kommer en massa punkter. Typ 55gb anvä... av.....4....gb

Då kommer min fråga, hur får man fram de siffrorna överhuvudtaget, känns som jag letat överallt :">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 21:16
Ursprungligen av Marcus_R:

Då kommer min fråga, hur får man fram de siffrorna överhuvudtaget, känns som jag letat överallt :">

Högerklicka på skrivbordet så lär du om inte annat hitta det

Ursprungligen av ntity:

Högerklicka på skrivbordet så lär du om inte annat hitta det

Tackar! Så som ja letat! Har känt mig riktigt dum som inte hittat de, så har inte riktigt vågat fråga. Men nu såg jag min chans, kanon

Ursprungligen av Marcus_R:

Då kommer min fråga, hur får man fram de siffrorna överhuvudtaget, känns som jag letat överallt :">

Finder.
Kringla + J
Visa info om objekt.
Klart!

Tänk på att du inte ska ha några Finderfönster öppna för då kommer det upp annat trams istället.

Vill gärna ha en snygg apple bakgrundsbild. Nån som vet var jag kan hitta det förutom på MacDesktops & UsingMac - 50+ Nice Apple Wallpapers. Dina Davey är rätt läckra tex..

Bevaka tråden