Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FrankenBook i tidningen din Bostadsrätt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 20:10

Jag hittade den här bilden i senaste numret av bostadsrättsorganisationen SBC:s medlemstidning din Bostadsrätt som hamnade i min brevlåda idag.

Den först frågan man ställer sig är naturligtvis varför. Ville journalisten ge reportaget en lite mer modern, sofistikerad inramning? Gick inte så bra va? Dessutom kunde han ju lagt ner lite mer tid i Photoshop. Tror till och med att den där målaren de hittade på nätet skulle gjort ett bättre jobb.

Är bilden inte Photoshoppad utan den stackars bostadsrättsinnehavaren moddat sin PC, är det svårt att förstå varför han ser så nöjd ut. Vem tror han att han lurar? "Nu har jag köpt en MacBook älskling. Det var väl en sån du ville ha?"

Hade fotografen velat övertyga läsarna om FrankenBookens äkthet skulle ju dessutom bilden tagits i hissen upp till lägenheten. Den skulle också varit suddigare och tidningen skulle kommit ut veckan före WWDC och inte veckan efter.

Till saken hör att SBC:s hemsida funkar riktigt dåligt med Safari. Den funkar säkert bättre med datorn på bilden.

Johan

Inte så vidare lyckat och länka till en tråd i supporterdelen av 99.se? Svårt för oss utan supporter att läsa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 21:05
Ursprungligen av Mikael E:

Inte så vidare lyckat och länka till en tråd i supporterdelen av 99.se? Svårt för oss utan supporter att läsa.

Nä det var därför jag postade trots att jag såg att det fanns en tidigare tråd.

Johan

Haha! Dummaste jag nånsin sett, vad tänkte de på?

- Vi måste ha en snygg dator till reklamen, kan vi inte fixa en sån dära mac?
- Vi har inte råd, men jag kan sätta ett klistermärke som jag fick med min iPod på en bärbar så den ser ut som en?
- Utmärkt idé! Bra tänkt. Ingen kommer märka skillnaden.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-18 22:19

Det är ju snubbens dator, medborgare. Teori: Han har studentikos humor och pimpningen är ett ironiskt inlägg i "Apple-hysterin". Vad tro ni?

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-19 09:04
Ursprungligen av mjg:

Det är ju snubbens dator, medborgare. Teori: Han har studentikos humor och pimpningen är ett ironiskt inlägg i "Apple-hysterin". Vad tro ni?

Att det enligt Occam´s Razor är killens dator och att det är ett utslag av hans humor. Nu tilltalar naturligtvis inte en så enkel och logisk förklaring en del så därför putsar vi ihop en mer omfattande, mindre logisk förklaring som vi tycker är roligare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Occam's_Razor

Att den enklaste förklaringen är den som skall gälla Northwiz är en själcklarhet - rent vetenskapligt. Däremot tycker jag mig se en trend rent empiriskt att det är den mest långsökta förklaringen som är den sanna....

Alltså, killen har ingen humor, han har en ful Dell. Tryck/Reklamfolket har bestämt att han ä så jävla FUL att det inte är ngn idé att försöka göra honom cool. Alltså får hans prylar bli cool. Alltså tar ngn idiot och målar om hans dator i Photoshop.

1
Bevaka tråden