Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med mail från .mac-konto till Mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon annan har följande problem, eller kommer på vad det är jag inte gör som jag måste göra...:
Jag har ett .mackonto, mailen läser jag via Apples Mail, där jag också har några POP-mailkonton. All mail samlad. Mitt problem är att jag inte verkar kunna spara.mac-mailen lokalt. När jag går in på mailen via webbsidan .mac och tar bort dom där, så försvinner dom i min inkorg i Mail. Hur ska jag behålla dom lokalt i min dator, men kunna radera dom på .mac-servern?! Hjälp!

Jonas

Vet inte om det skulle fungera om du avmarkerar "Radera kopia från servern efter att ett brev hämtats:" som finns under Avancerat på Konton under Mail-Inställningar.

Dvs Mail➤Inställningar➤Konton➤markera .mac-kontot➤Avancerat➤avmarkera...

Bra förslag men...

Det konstiga är ju att den inställningen inte finns att göra just under .mac-kontot. På mina pop-konton finns den, men inte här....

Ursprungligen av KaRo:

Vet inte om det skulle fungera om du avmarkerar "Radera kopia från servern efter att ett brev hämtats:" som finns under Avancerat på Konton under Mail-Inställningar.

Dvs Mail➤Inställningar➤Konton➤markera .mac-kontot➤Avancerat➤avmarkera...

Och på samma ställe som Karo säger, markera även "Spara kopior av brev för läsning i frånkopplat läge" = "Alla brev, inklusive bilagor".

Den är kryssad...

Den är redan kryssad, men verkar ju då inte fungera...

Ursprungligen av akerstrom:

Och på samma ställe som Karo säger, markera även "Spara kopior av brev för läsning i frånkopplat läge" = "Alla brev, inklusive bilagor".

Jag har inte .mac, men det där låter precis som IMAP (vad .mac borde använda sig av) ska fungera. På så vis kan du hålla dina meddelanden synkroniserade mellan flera olika datorer om en uppsättning även finns på servern. Det du efterfrågar är snarare POP-anslutning där servern bara är mellanlagring där meddelanden raderas från servern då du hämtar dem till datorn.

Såvitt jag vet kan du ansluta till .Mac med POP. Skapa ett POP-konto i Mails inställningar. Server för inkommande meddelanden är mail.mac.com, utgående är smtp.mac.com.

Tack!

Och som vanligt får man utmärkt hjälp här på 99! Jag trodde nog inte man kunde ha .mac-kontot som pop-mail. Men som påpekades så går det utmärkt. Case closed.
Återigen tack och ha en trevlig sommarsöndag!

Ursprungligen av Marcus K:

Jag har inte .mac, men det där låter precis som IMAP (vad .mac borde använda sig av) ska fungera. På så vis kan du hålla dina meddelanden synkroniserade mellan flera olika datorer om en uppsättning även finns på servern. Det du efterfrågar är snarare POP-anslutning där servern bara är mellanlagring där meddelanden raderas från servern då du hämtar dem till datorn.

Såvitt jag vet kan du ansluta till .Mac med POP. Skapa ett POP-konto i Mails inställningar. Server för inkommande meddelanden är mail.mac.com, utgående är smtp.mac.com.

1
Bevaka tråden