Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone låst på PUK-kodskärmen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-25 19:03

Hej!

Jag har ett jätteproblem. Det är så att min iphone är låst på skärmen där jag ska slå in PUK-koden efter att jag satt in ett nytt simkort. Av någon anledning registrerar inte touchskärmen när jag försöker slå in koden, däremot registerar skärmen när jag till exempel låser upp telefonen efter att den just är startad. Jag kan dessutom slå på och av knapplåset. Är det någon som har varit med om något liknande som kan hjälpa mig?!?!

Tacksam för svar!!

/Daniel

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-25 19:16

Kör en restore. Om det inte funkar kan övre delen av skärmen slutat fungera jag har hört om en del liknande fall.

  • Medlem
  • 2008-06-25 19:17

Tjena, sorry att jag är en noob. Hur kör man restore och kommer det att påverka med hackade telefon?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-06-28 03:05

återställ via itunes

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-30 08:16

PUK koden hänger med SMS kortet. Prova att stoppa in SMS kortet i en annan mobil telefon och slå in din PUK. Stäng av koden och stoppa in kortet i iPhonen för att se om du kan använda din iPhone igen eller om skärmen är död.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-30 19:33
Ursprungligen av Robo-X:

PUK koden hänger med SMS kortet. Prova att stoppa in SMS kortet i en annan mobil telefon och slå in din PUK. Stäng av koden och stoppa in kortet i iPhonen för att se om du kan använda din iPhone igen eller om skärmen är död.

//Rob

SIM kortet menar du och inte SMS

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-30 21:45
Ursprungligen av kainen:

SIM kortet menar du och inte SMS

Ja det stämmer. Nästa gång ska jag försöka skriva när jag är inte så trött.

//Rob

1
Bevaka tråden