Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera HD TS till x264

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-06-24 23:20

Tjena!

Vad finns det för program till mac som man kan konvertera inspelade HD .TS videofiler till x264 mkv formatet? Gärna med möjlighet att konvertera fps'en till 50fps för PAL. I vanliga fall är det 25fps för PAL men det passar bättre med 50fps för till exempel hockey- eller fotbollsmatcher.

Det jag snackar om är så klart "deinterlacing" till 50fps.

Tack på förhand!

Hmm.... de-interlacing till 50fps kanske är klurigt ifall man inte köper proffsprogram. Ta en titt på FFMpegX iaf, den brukar klara allt jag behöver iaf, dock har jag aldrig kört en sån de-interlace-metod. Jag tror inte man kan få en x264-film i en MKV-kontainer, men MKV är onödigt så länge du inte behöver extra språk och undertexter, jag tror du klarar dig fint med MP4 eller AVI kontainer.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-06-27 02:14

okej tack för svaret! återkommer om FFMpegX ger mig det jag behöver, inväntar min macbook i dagarna så snart blir det lite test-kodning i HD!

rätt format vid överföring till datorn

Jobbar i Final Cut Pro men har problem med att få in rätt format från videokameran. Har filmat i 16:9 format. Hur skall jag ställa in audeo-video settings för att få in samma format i datorn? Någon som vet?

1
Bevaka tråden