Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska du köa utanför butikerna när iPhone 3G lanseras?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 16:59

Nu börjar relesen närma sig, ska DU stå i kö natten mellan torsdag och fredag för en iPhone 3G?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 17:02

Jag kommer stå där:) Förhoppningsvis så får man tag på en 16GB Vit:)

Jag är sugen, men jag vet inte riktigt.. Jag ska vänta framåt kvällen tror jag och kolla här på 99 och så för att se lite hur den är

Beror på hur nerdig jag känner mig på Torsdag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 17:20

Jag skall nog också kolla lite hur det ser ut och kanske åka in till stan (sthlm) runt klockan 23 om det ser ut att finnas någon möjlighet att få tag på en. Om man får tag på en, hur blir det ens möjligt att lägga den ifrån sig för att försöka få lite sömn innan man ska upp igen

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 17:19

Tror inte det... kommer nog även vänta till nästa vecka bara för att.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 17:22

Men hur många tror ni dem får in/kommer gå åt?

Hört från vissa att dem kommer sälja slut fredag medans andra tror att dem kommer finnas i lager hela juli...

Jag sätter en månadslön på att Telia blivit tilldelade så få iPhone, att dom säljer slut på ett par timmar.

Jag kommer inte stå i kö på natten. Däremot kliver jag upp extra tidigt på fredag morgon och ställer mig i kö på utanför min lokala Telia-butik. Räknar med att köa från kl 07 på morgonen ungefär.

Någon mer än mig som bor i Stockholms västra förorter, som ska köa i Vällingby?

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag sätter en månadslön på att Telia blivit tilldelade så få iPhone, att dom säljer slut på ett par timmar.

Jag kommer inte stå i kö på natten. Däremot kliver jag upp extra tidigt på fredag morgon och ställer mig i kö på utanför min lokala Telia-butik. Räknar med att köa från kl 07 på morgonen ungefär.

Någon mer än mig som bor i Stockholms västra förorter, som ska köa i Vällingby?

jag bor iofs också i härliga Västerort (Islandstorget), men eftersom jag sticker iväg på semester under fredagen så sticker jag in till Kungsgatan vid 2000, för att ställa mig i kö - risken att jag missar en där, är nog väldigt liten.

Undertecknad tror, eller det känns liksom att det inte är så fruktansvärt många som kommer köa, eftersom det är väldigt höga priser. Att köa för Wii förstår, men för en telefonen som nästan kostar 7-8000 kr.. naj, det blir nog ganska lugnt med folk - både på gott och ont. Faktumet också att telefonen kommer finnas tillgänglig i varenda Telia-butik runt om i Sverige bara 10 timmar efter den officiella lanseringen, gör nog att en stor del av befolkningen går till sin lokala butik istället, där dem vet att dem kommer får tag på en Iphone, än att ställa sig i kön. Eller vad tror ni?

Man inbillar sig ju också att det bara är vi på forumen som gillar Apple, men det finns ju en jävla massa annat folk som säkerligen också är intresserade av Iphonen, men att dessa ställer sig i natten och köar - icke troligt. Men nog kommer det räcka åt alla som köper under fredagen, det tror jag nog.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 21:49
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag sätter en månadslön på att Telia blivit tilldelade så få iPhone, att dom säljer slut på ett par timmar.

Jag kommer inte stå i kö på natten. Däremot kliver jag upp extra tidigt på fredag morgon och ställer mig i kö på utanför min lokala Telia-butik. Räknar med att köa från kl 07 på morgonen ungefär.

Någon mer än mig som bor i Stockholms västra förorter, som ska köa i Vällingby?

Vällingby kommer inte få in några iPhones nu på fredag vad jag har hört...

Ursprungligen av f-our1:

Vällingby kommer inte få in några iPhones nu på fredag vad jag har hört...

NEEJ!
När kommer den till skogen (Kalmar, småland) då?
Ååhhh!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 22:02
Ursprungligen av Erik Dungert:

NEEJ!
När kommer den till skogen (Kalmar, småland) då?
Ååhhh!

Kolla själv på Telias hemsida.
Sen Produktområde/iPhone

Jag tänkte köa, vet dock inte ifall det blir på torsdag kväll eller fredag morgon. Beror lite på hur läget ser ut. Någon annan från Linköping som tänkte köa?

Telia öppnar inte föörän kl 10 i HBG där jag bor, men jag kommer stå där redan vid 06-tiden för säkerhets skull, så ja

Jag ska köa med Henkebarn
Minst fyra timmar, jag springer dock dit under natten och ser att ingen tjuvstartat.

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag ska köa med Henkebarn
Minst fyra timmar, jag springer dock dit under natten och ser att ingen tjuvstartat.

Hehe! Jag tar med en termos kaffe och så smörar jag för chefen så vi får ta lite frukost från mitt jobb Ska vi säga kl 6?

Ursprungligen av henkebarn:

Hehe! Jag tar med en termos kaffe och så smörar jag för chefen så vi får ta lite frukost från mitt jobb Ska vi säga kl 6?

^^ Ja, jag kan ju passa kön sålänge kanske om du gör en sådan insats och fixar frulle (om det är portabel frulle dvs hehe).
06 blir bra men jag går som sagt dit på natten för att kika, såg att du skickar PM osv.

Vi lär få tag i varsin iPhone iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 10:51
Ursprungligen av Andreas Th:

^^ Ja, jag kan ju passa kön sålänge kanske om du gör en sådan insats och fixar frulle (om det är portabel frulle dvs hehe).

Lycka till! Det brukar dock inte vara speciellt populärt att släppa in kompisar mitt i kön. Var försiktiga så ni inte åker på en smocka.

Ursprungligen av Oddish:

Lycka till! Det brukar dock inte vara speciellt populärt att släppa in kompisar mitt i kön. Var försiktiga så ni inte åker på en smocka.

Om jag står i kö som tionde man och det kl 09.45 dyker upp en lirare som ställer sig vid sin kompis som nr 3 i kön så kan jag lova att det blir ett jäkla liv på mig! Speciellt om det visar sig att killen före mig i kön lägger vantarna på den sista iPhone i lager.

Ursprungligen av Oddish:

Lycka till! Det brukar dock inte vara speciellt populärt att släppa in kompisar mitt i kön. Var försiktiga så ni inte åker på en smocka.

Haha, är lite rädd för det också ja Men jag tror (eller hoppas iaf) att kön är obefintlig en tidig morgon i HBG.
Kanske kan man lägga lite grejor i kön så att folk ser att någon varit där förut och bara sprungit iväg snabbt liksom. Det funkade ypperligt när jag köade för sagan om ringen (säg ingenting ), någon i vår grupp gick på toa, några andra gick och kom tillbaka, vissa såg en biofilm. Folk var så vänliga så ^^ Ibland vaktade man andras platser som grupp osv.

Har man varit i kön först och sedan bara sticker en snabbis (och folk ser detta) så borde det inte vara någon fara.
Hade någon smugit sig in i kön i efterhand utan att ha stått där innan hade jag ju givetvis också blivit pissed.

Senast redigerat 2008-07-09 12:32
Ursprungligen av Andreas Th:

Haha, är lite rädd för det också ja Men jag tror (eller hoppas iaf) att kön är obefintlig en tidig morgon i HBG.
Kanske kan man lägga lite grejor i kön så att folk ser att någon varit där förut och bara sprungit iväg snabbt liksom. Det funkade ypperligt när jag köade för sagan om ringen (säg ingenting ), någon i vår grupp gick på toa, några andra gick och kom tillbaka, vissa såg en biofilm. Folk var så vänliga så ^^ Ibland vaktade man andras platser som grupp osv.

Har man varit i kön först och sedan bara sticker en snabbis (och folk ser detta) så borde det inte vara någon fara.
Hade någon smugit sig in i kön i efterhand utan att ha stått där innan hade jag ju givetvis också blivit pissed.

Vissa har det ju så bra att man (troligtvis) kommer sitta inomhus, med kaffe och hotellfrukost och spana på butiken, som ligger rakt över gatan. Eller hur, Andreas?

Kungsportsplatsen

Det är redan kö utanför Telia på Kungsportsplatsen i Göteborg

Ursprungligen av FilipForsberg:

Det är redan kö utanför Telia på Kungsportsplatsen i Göteborg

Skämtar du? Bild, ge oss bilder

Ursprungligen av henkebarn:

Vissa har det ju så bra att man (troligtvis) kommer sitta inomhus, med kaffe och hotellfrukost och spana på butiken, som ligger rakt över gatan. Eller hur, Andreas?

Självklart! ^^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 20:18

Har inte bestämt mig än. Teliabutiken ligger bara ett stenkast från jobbet, så jag kanske knallar ner vid åtta-tiden. Är det kö så ställer jag mig, annars går jag till jobbet och tar en kaffe och läser tidningen.

Någon mer som ska handla i Uppsala?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-08 20:25

Hur är läget i Umeå? Nån som tänker köa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 20:30

när tänkte ni som ska köpa på kungsgatan vara där på torsdag kväll?
tänkte dra dit kl 22.00 men det kanske är alldeles för sent?

Ursprungligen av ekaan:

när tänkte ni som ska köpa på kungsgatan vara där på torsdag kväll?
tänkte dra dit kl 22.00 men det kanske är alldeles för sent?

2200 kommer jag också, och inte fan kommer det vara många i en kö där, då. Klart du kommer få din Iphone.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-08 21:09

Ni alla som tänker köa, bara för skojs skulle, försök ta lite bilder så vi får se hur det ser ut runtomkring i Sverige.

Kö eller icke kö, överraska oss.

Ursprungligen av Caemon:

Ni alla som tänker köa, bara för skojs skulle, försök ta lite bilder så vi får se hur det ser ut runtomkring i Sverige.

Kö eller icke kö, överraska oss.

Jag tar med en kamera Slänger upp ett album efteråt.

Ursprungligen av Andreas Th:

^^ Ja, jag kan ju passa kön sålänge kanske om du gör en sådan insats och fixar frulle (om det är portabel frulle dvs hehe).
06 blir bra men jag går som sagt dit på natten för att kika, såg att du skickar PM osv.

Vi lär få tag i varsin iPhone iaf

Det låter som en fin plan. Jag skickar ett PM så kan vi ta detaljerna där

Bevaka tråden