När jag arbetade med www.webbklipp.se, upptäckte jag att Eniros mobilanpassade söktjänst mobil.eniro.se gav felmeddelanden i mobila Safari. Jag påtalade detta för deras kundtjänst och fick efter en tid följande svar...
Vi har nu löst problemet med att iPhone inte fungerade med mobil.eniro.se. Felet, typiskt nog, var av byråkratisk natur. Den tjänst vi använder för terminalidentifiering ansåg inte att iPhone var kompatibel "eftersom den inte officiellt säljs i Sverige". Vi har sedan ett par veckor hårdkodat in i systemet att iPhone visst finns i Sverige och att den definitivt ska ha och klarar av xhtml i browsern.
Lite märkligt att de inte har upptäckt det tidigare? Hur som helst, nu funkar det. Jag tipsade dem även om att telefonnummer måste vara länkade med "tel:" för att bli klickbara och fick väldigt snabb respons...
Har precis talat med våra utvecklare. De ska just ha lagt ut stöd för dialup i iPhone på mobil.eniro.se. Tack för tipset och hoppas att det fungerar framöver.
Bra lyssnat, så ska det gå till. Jag har precis gjort ett webbklipp till Eniros adress- och telesök.
Prova själv! Besök www.webbklipp.se från din iPhone eller iPod touch och lägg till dina egna klipp.