Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eniro anpassar sig till iPhone

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-23 10:32

När jag arbetade med www.webbklipp.se, upptäckte jag att Eniros mobilanpassade söktjänst mobil.eniro.se gav felmeddelanden i mobila Safari. Jag påtalade detta för deras kundtjänst och fick efter en tid följande svar...

Ursprungligen av Eniro:

Vi har nu löst problemet med att iPhone inte fungerade med mobil.eniro.se. Felet, typiskt nog, var av byråkratisk natur. Den tjänst vi använder för terminalidentifiering ansåg inte att iPhone var kompatibel "eftersom den inte officiellt säljs i Sverige". Vi har sedan ett par veckor hårdkodat in i systemet att iPhone visst finns i Sverige och att den definitivt ska ha och klarar av xhtml i browsern.

Lite märkligt att de inte har upptäckt det tidigare? Hur som helst, nu funkar det. Jag tipsade dem även om att telefonnummer måste vara länkade med "tel:" för att bli klickbara och fick väldigt snabb respons...

Ursprungligen av Eniro:

Har precis talat med våra utvecklare. De ska just ha lagt ut stöd för dialup i iPhone på mobil.eniro.se. Tack för tipset och hoppas att det fungerar framöver.

Bra lyssnat, så ska det gå till. Jag har precis gjort ett webbklipp till Eniros adress- och telesök.

Prova själv! Besök www.webbklipp.se från din iPhone eller iPod touch och lägg till dina egna klipp.

Lysande!

Hitta.se som jag själv använder har inte fixat så att telefonnummer blir klickbara. Jag byter härmed till Eniro.

Elegant lösning det här, speciellt med sökning i "popup" utan att ladda sidan.

Bra jobbat.

tycker också att det är kul att de anpassade hemsidan, men de även kunde ha fixat ikonen på home screen. Men man kanske inte får allt )

Det verkar som att ni får både home screen-ikonen och en omstajling of mobil.eniro.se kolla in den nu utan webbklipp!

Wow, riktigt snyggt, dom har tillochmed en egen ikon för Springboard

Sådär ska det se ut! Nu rök mobil.hitta.se bort till förmån för mobil.eniro.se!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 20:37

Det där är vad jag kallar kundanpassning.

Alltså, är det bara jag som reagerar på:
A. Användaren får ett svar.
B. Användaren får ett TREVLIGT svar
C. Företaget i fråga åtgärdar det användaren påpekar.

Helt otroligt. Hatten av för Eniro!

Håller med Fredrik. Trevligt med ett trevligt utvecklargäng på ett flexibelt företag.

Diggar också Eniro som tusan. Det enda jag saknar är att kunna lägga till personer till adressboken. Finns det någon tjänst som klarar det?

Adressboken hade en tjänst som fick detta att funka på "vanliga" mobiler som SE och Nokia, numera även Windows Mobile. Jag har varit i kontakt med dem sedan tidigare och undrat varför de inte stödjer iPhone, och enligt dem jobbar de på en version just nu. Den kostade 30 kr i månaden, men var väldigt smidig och enkel att använda, dessutom sökte den fram vem som ringde och presenterade namn med möjlighet att lägga till som kontakt.

1
Bevaka tråden